Polacy chcą pokrzyżować plany Kubicy. Są w grze o tytuł mistrzowski

Materiały prasowe / Inter Europol Competition / Na zdjęciu: samochód Inter Europol Competition
Materiały prasowe / Inter Europol Competition / Na zdjęciu: samochód Inter Europol Competition

Robert Kubica i jego WRT prowadzą w klasyfikacji generalnej długodystansowych mistrzostw świata WEC w klasie LMP2. Chrapkę na tytuł ma też polski Inter Europol Competition. Odrobienie strat przez załogę spod Warszawy nie będzie łatwe.

Obecnie WRT prowadzi w klasyfikacji generalnej WEC w klasie LMP2. Zespół Roberta Kubicy ma 135 punktów, podczas gdy drugi Inter Europol Competition - 102. Obie ekipy dzielą 33 "oczka", podczas gdy w 8h Bahrajn do zdobycia jest łącznie 39 punktów. To sprawia, że przed załogą spod Warszawy nie lada wyzwanie.

- Tak naprawdę mamy tylko jedną szansę. Musimy wygrać wyścig, a potem zobaczymy, na którym miejscu zostaniemy sklasyfikowani w mistrzostwach - mówi przed sobotnim wyścigiem Jakub Śmiechowski, jeden z kierowców IEC.

W zespole doskonale zdają sobie sprawę z tego, że potrzebują cudu, aby zdobyć tytuł mistrzowski w długodystansowych mistrzostwach świata klasy LMP2. Jedak polska ekipa chce dopomóc szczęściu. - Nasze szanse na mistrzostwo są prawdę mówiąc niewielkie. Moim celem jest pojechać dobry wyścig. Bardzo chcielibyśmy wygrać ostatni wyścig sezonu, a potem zobaczymy, gdzie znajdziemy się w klasyfikacji - stwierdza kierowca Fabio Scherer.

ZOBACZ WIDEO: Dzień z mistrzem. Bartłomiej Marszałek: "To wtedy poczułem, że kocham ten sport"

Niezależnie od końcowych wyników sezonu 2023, największym osiągnięciem Inter Europol Competition jest wygranie prestiżowego 24h Le Mans. Dzięki temu we Francji mogliśmy usłyszeć Mazurka Dąbrowskiego. - Miło jest spojrzeć wstecz - to największe osiągnięcie w mojej karierze - ale to już przeszłość. Ja patrzę głównie w przyszłość, spoglądam na nadchodzące wyzwania i zawsze chcę więcej! - mówi kierowca Albert Costa.

- To coś, na co naprawdę ciężko pracowaliśmy jako zespół. Wszyscy dali z siebie wszystko podczas zimy i jestem dumny z tego, że jako polski zespół udało nam się osiągnąć jeden z największych kamieni milowych w historii sportów motorowych. Nic nie wydarzyłoby się bez poświęcenia wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt i chciałbym wszystkim za to podziękować - dodaje Śmiechowski.

8h Bahrajn jest równocześnie pożegnaniem Inter Europol Competition z długodystansowymi mistrzostwami świata WEC, gdyż klasa LMP2 nie będzie do nich należeć w roku 2024.

- Wielka szkoda, że klasa LMP2 zostanie wycofana z WEC, chociaż rozumiem tę decyzję i myślę, że dla kibiców to wspaniała rzecz, że tak wielcy producenci wejdą do mistrzostw w przyszłym roku i w 2025. Kto wie, może klasa powróci w przyszłości, ponieważ okazała się jedną z najbardziej konkurencyjnych, jakie kiedykolwiek widziałem - podsumowuje Jakub Śmiechowski.

Czytaj także:
Wojna w Izraelu budzi niepokój w padoku. F1 podjęła decyzję ws. GP Abu Zabi
Gigant opuszcza F1. Może poszukać innej serii wyścigowej

Komentarze (3)
avatar
Nawod
3.11.2023
Zgłoś do moderacji
1
2
Odpowiedz
Dosyć finansowania nieudacznika przez Orlen.