Na torze Circuit de la Sarthe rozpoczęły się emocje związane z tegorocznym 24h Le Mans. Po ostatnich testach, w środę nie przewidziano wiele czasu na odpoczynek dla załóg biorących udział w długodystansowych mistrzostwach świata WEC. W godzinach popołudniowych ruszył jedyny tego dnia trening, a na wieczór zaplanowano kwalifikacje.
Jeśli chodzi o AF Corse, to Robert Kubica rozpoczął sesję za kierownicą samochodu Ferrari. Polak spędził w kokpicie 50 minut i to on był autorem najszybszego okrążenia w załodze oznaczonej numerem 83 (3:27.513). Niewiele gorszy od 39-latka był Yifei Ye (3:27.993).
Sporo czasu za kierownicą spędził też Robert Shwartzman. Rosjanin z izraelskim paszportem jako drugi wsiadł do kokpitu modelu 499P. Jako że jest to jego debiut w 24h Le Mans, młody kierowca musi nabrać pewności siebie na wymagającym torze. Shwartzman zakończył sesję z czasem 3:30.708, który znacznie odstaje od wyników zanotowanych przez Kubicę i Ye. To oznacza jedno - u kierowcy AF Corse jest jeszcze spory margines do poprawy.
ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica zaprasza na ORLEN 80. Rajd Polski. To będzie sportowe święto
Środowy trening dwukrotnie przerywany był czerwonymi flagami. Najpierw problemy miały samochód numer 23 ekipy United Autosports, co wywołało neutralizację. Następnie zepsuł się pojazd Alpine prowadzony przez Ferdinanda Habsburga i wtedy już do akcji wkroczyli sędziowie, na kilka minut przerywając jazdy.
Kolejną czerwoną flagę spowodował Alex Lynn z Cadillaca, który rozbił się o bariery ochronne.
Najlepszy wynik środowego treningu uzyskała Toyota oznaczona numerem 8. Za jej kierownicą zasiadł Brendon Hartley. Nowozelandczyk pokonał jedno okrążenie Circuit de la Sarthe w czasie 3:26.013.
WEC - 24h Le Mans - 1. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | 3:26.013 |
2. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +0.597 |
3. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +0.658 |
4. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Jani-Andlauer | +0.878 |
5. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Lopez-de Vries-Kobayashi | +0.905 |
6. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Palou | +0.915 |
7. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +0.934 |
8. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.960 |
9. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +1.417 |
10. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.470 |
11. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +1.500 |
12. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +1.648 |
13. | Hypercar | Cadillac Racing | Bourdais-van der Zande-Dixon | +1.659 |
14. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +1.659 |
15. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +1.666 |
16. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +1.724 |
17. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +2.341 |
18. | Hypercar | Whelen Cadillac Racing | Derani-Aitken-Drugovich | +2.466 |
19. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +2.923 |
20. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Jaminet-Nasr-Tandy | +2.946 |
21. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Grosjean-Caldarelli-Cairoli | +3.042 |
22. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +4.734 |
23. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +7.970 |
Czytaj także:
- Czteroletni kontrakt? W F1 aż huczy od plotek
- Kontratak Ferrari. Red Bull powinien się obawiać?