Długodystansowe mistrzostwa świata WEC wracają do teksańskiego Austin po kilkuletniej przerwie. Oznacza to, że zespoły rywalizujące w najwyższej klasie Hypercar nie mają wielu informacji na temat amerykańskiego obiektu. W tej sytuacji kluczowe jest jak najszybsze wyczucie samochodu, jak i umiejętności kierowcy.
Robert Kubica już wielokrotnie dowodził, że świetnie "czuje" pojazdy wyścigowe i nie inaczej było w pierwszym treningu przed Lone Star Le Mans. Kierowca AF Corse ukończył go z czasem 1:54.034, co dało mu drugą pozycję. Lepszy okazał się jedynie Matt Campbell z Porsche (1:53.574). Obu kierowców dzieliło zatem 0,460 s.
W załodze numer 83 to właśnie Robert Kubica rozpoczął przejazdy za kierownicą samochodu Ferrari i potrzebował ośmiu okrążeń, aby ustanowić najlepszy czas dnia dla AF Corse. Polak spędził w kokpicie niespełna pół godziny, po czym kierownicę przejął Yifei Ye. Chińczyk był nieznacznie wolniejszy od krakowianina (1:54.282).
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: pudło roku już znamy. Niewyobrażalne!
Najgorszy w szeregach AF Corse był Robert Shwartzman (1:55.020), ale też obiektywnie należy przyznać, że Rosjanin z izraelskim paszportem spędził najmniej czasu za kierownicą spośród załogi numer 83.
Warto zauważyć, że niewiele brakowało, a to Kubica znalazłby się na czele stawki WEC w piątkowym treningu. Polak przez większość sesji utrzymywał pierwszy rezultat. Campbell zdołał pobić wynik rywala z AF Corse dopiero w ostatnich minutach przed zakończeniem rywalizacji. Stan toru był wtedy znacznie lepszy w związku z nagumowaniem nawierzchni, co bez wątpienia pomogło Brytyjczykowi.
WEC - Lone Star Le Mans - 1. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | 1:53.574 |
2. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +0.460 |
3. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +0.477 |
4. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.544 |
5. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.612 |
6. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn | +0.688 |
7. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +0.702 |
8. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +0.712 |
9. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +0.936 |
10. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.046 |
11. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +1.064 |
12. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +1.243 |
13. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +1.451 |
14. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.472 |
15. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.486 |
16. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +1.930 |
17. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +1.961 |
18. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Jani-Andlauer | +2.198 |
Czytaj także:
- "Absurd". Schumacher definitywnie skreślony w F1
- Williams znów to zrobił. 21-latek zapłacił miliony za starty w F1