Robert Kubica był najszybszym kierowcą AF Corse w każdej z dotychczas rozegranych sesji na Circuit de la Sarthe, dlatego też nie było zaskoczeniem, że kierownictwo załogi numer 83 desygnowało właśnie krakowianina do walki w pierwszej fazie kwalifikacji do 24h Le Mans. Tym bardziej że w obecnym sezonie długodystansowych mistrzostw świata WEC 40-latek wyrasta na specjalistę od "czasówek".
Strategia AF Corse była jednak dość nietypowa. W kwalifikacjach kokpitem Ferrari 499P podzieliło się dwóch kierowców - jako pierwszy zasiadł w nim Yifei Ye, a następnie Robert Kubica.
ZOBACZ WIDEO: Kiełbasa z grilla u Zmarzlika. Historia wielkiej znajomości z mistrzem świata
Po pierwszym treningu, w którym Kubica zajął dopiero dziewiętnaste miejsce, kibice mogli mieć obawy o tempo samochodu numer 83 i awans do Hyperpole. Ostatecznie kierowca z Polski do spółki z Chińczykiem zrealizował plan minimum. Czas Ye (3:23.994) dał AF Corse dwunastą lokatę i awans do drugiej fazy kwalifikacji, które odbędą się w czwartek.
Kubica był nieznacznie wolniejszy od Ye - jego czas wyniósł 3:25.020.
Najlepszy rezultat w pierwszej części czasówki uzyskał Cadillac numer 12, za kierownicą którego siedział Alex Lynn. Brytyjczyk zapisał przy swoim nazwisku czas 3:22.847. Był tym samym szybszy od ekipy Roberta Kubicy o 1,147 s.
W Hyperpole o pole position walczyć będzie piętnaście najlepszych załóg z pierwszej części kwalifikacji.
WEC - 24h Le Mans - kwalifikacje - wyniki:
| Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
|---|---|---|---|---|
| 1. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Stevens-Lynn-Nato | 3:22.847 |
| 2. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Magnussen | +0.040 |
| 3. | Hypercar | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.316 |
| 4. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Campbell-L. Vanthoor | +0.513 |
| 5. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Bamber-Button-Bourdais | +0.620 |
| 6. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.667 |
| 7. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Andlauer-Christensen-Jaminet | +0.697 |
| 8. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +0.958 |
| 9. | Hypercar | Cadillac Whelen | Aitken-Drugovich-Vesti | +1.043 |
| 10. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Gounon-Schumacher-Makowiecki | +1.098 |
| 11. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.141 |
| 12. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Hanson | +1.147 |
| 13. | Hypercar | Cadillac WTR | Taylor-Taylor-Albuquerque | +1.183 |
| 14. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Nasr-Tandy-Wehrlein | +1.737 |
| 15. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.820 |
| 16. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Riberas-Sorensen-de Angelis | +2.022 |
| 17. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +2.215 |
| 18. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Jakobsen-Vandoorne | +2.393 |
| 19. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | +2.647 |
| 20. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Pino-Varrone | +2.680 |
| 21. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Tincknell-Gamble-Gunn | +3.502 |