Lekki deszcz na okrążeniu formującym do drugiego w tym sezonie wyścigu DTM skłonił szefostwo zespołu HWA do podjęcia ryzykownej strategii o wymianie opon na pełne deszczówki w samochodach Christiana Vietorisa i Daniela Juncadelli. Obaj kierowcy znaleźli się przez to na końcu stawki po rozpoczęciu wyścigu w Oschersleben.
[ad=rectangle]
Kiedy jednak nad torem pojawił się cięższy deszcz po kilku okrążeniach strategia Mercedesa zaczęła przynosić spodziewane efekty. Skorzystał szczególnie Vietoris, któremu pomogło również pojawienie się na torze samochodu bezpieczeństwa.
Na 18 okrążeniu zespół HWA podjął kolejną trafioną decyzję ściągając swojego kierowcę do alei serwisowej najszybciej jak to możliwe, po obowiązkową zmianę opon. Anglik zrobił to jako pierwszy z całej stawki i ponownie czerpał z tego profity.
Samochód bezpieczeństwa umożliwił kierowcy Mercedesa zmniejszenie straty, a gdy rywale zjechali po nowe opony Vietoris objął prowadzenie. Drugie miejsce na mecie zajął Mike Rockenfeller, który w drugiej połowie wyścigu na torze Oschersleben zastosował podobną strategię do zwycięzcy.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
Po dwóch rundach prowadzenie w klasyfikacji generalnej cyklu DTM objął obrońca tytułu Mike Rockenfeller. Niemiec wyprzedza o pięć punktów zwycięzców obu dotychczasowych wyścigów Christiana Vietorisa i Marco Wittmanna.
Punktowana "10" wyścigu DTM w Oschersleben:
P. | Kierowca | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Christian Vietoris | HWA Mercedes | 1:15:28.785 |
2 | Mike Rockenfeller | Phoenix Audi | +0.674 |
3 | Edoardo Mortara | Abt Audi | +7.769 |
4 | Paul di Resta | HWA Mercedes | +8.906 |
5 | Augusto Farfus | RBM BMW | +9.326 |
6 | Miguel Molina | Abt Audi | +13.051 |
7 | Timo Scheider | Phoenix Audi | +20.503 |
8 | Gary Paffett | HWA Mercedes | +20.597 |
9 | Martin Tomczyk | Schnitzer BMW | +23.079 |
10 | Adrien Tambay | Abt Audi | +24.340 |