Robert Kubica wraz z kolegami z WRT spędził czwartek na torze Algarve w Portimao, gdzie trwały testy przed ostatnim w tym sezonie wyścigiem European Le Mans Series. W porannej sesji Kubica był najszybszym kierowcą w belgijskiej załodze, która została sklasyfikowana na czwartym miejscu. Jak poszło mu w popołudniowym teście?
Podobnie jak to miało miejsce o poranku, Kubica jako pierwszy zasiadł za kierownicą samochodu Oreca 07-Gibson. Polak zaliczył bardzo długi przejazd, po czym zmienił go Yifei Ye. Na ledwie kilka okrążeń prototyp po Chińczyku przejął Louis Deletraz, a na sam koniec znów do kokpitu wskoczył Kubica.
Analiza czasów wskazuje, że krakowianin mocno pracował nad tempem wyścigowym, bo chociażby w końcówce sesji osiągał czasy na poziomie 1:40. Jednak Polakowi udało się pojechać też kilka szybkich "kółek".
ZOBACZ WIDEO: #dziejesięwsporcie: Kibice Realu pytają czy to Cristiano Ronaldo?
Najszybszym kierowcą spośród WRT okazał się Deletraz z czasem 1:32.993. Wiele wskazuje na to, że właśnie Szwajcar weźmie udział w sobotnich kwalifikacjach.
0,541 s - tyle WRT straciło do najszybszej załogi G-Drive Racing. Ekipa Kubicy ma już tytuł mistrzowski w kieszeni, ale zapowiada, że chce sezon 2021 w European Le Mans Series zakończyć wygraną. Dlatego też w garażu belgijskiej załogi mają nad czym pracować.
ELMS - 4h Portimao - 2. sesja testowa - wyniki:
Poz. | Zespół | Załoga | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | G-Drive Racing | Rusinow-Colapinto-de Vries | Aurus 01-Gibson | 1:32.452 |
2. | Algarve Pro Racing | Floersch-Habsburg-Bradley | Oreca 07-Gibson | +0.102 |
3. | IDEC Sport | Lafargue-Chatin-Pilet | Oreca 07-Gibson | +0.187 |
4. | United Autosports | Hanson-Aberdein-Gamble | Oreca 07-Gibson | +0.403 |
5. | WRT | Kubica-Deletraz-Ye | Oreca 07-Gibson | +0.541 |
6. | COOL Racing | Coigny-Lapierre-Milesi | Oreca 07-Gibson | +0.610 |
7. | Panis Racing | Canal-Stevens-Allen | Oreca 07-Gibson | +0.645 |
8. | United Autosports | van Uitert-Jamin-Maldonado | Oreca 07-Gibson | +0.763 |
8. | Racing Team Turkey | Yoluc-Eastwood-Tincknell | Oreca 07-Gibson | +0.807 |
10. | G-Drive Racing | Falb-Andrade-Menezes | Aurus 01-Gibson | +0.869 |
Czytaj także:
Kierowca żegna się z F1. Czas na nowe wyzwanie
Spojrzał śmierci w oczy. Kierowca F1 napisał książkę