Na 12 i 13 marca zaplanowano prolog WEC, który stanowi oficjalną sesję testową przed nowym sezonem długodystansowych mistrzostw świata. Robert Kubica przybył na Florydę wraz z Prema Orlen Team pełen nadziei, po tym jak włoska ekipa w ostatnich dniach zaliczyła dość udany sprawdzian w Barcelonie.
O ile Robert Kubica może być zadowolony z uzyskanego czasu i pozycji, bo Prema Orlen Tam znalazła się na piątym miejscu (trzecie w klasie LMP2), o tyle krakowianin spędził na torze mniej czasu niż oczekiwał. Wszystko ze względu na fatalną pogodę.
Prolog WEC w Sebring rozpoczynał się przy dość wietrznej i pochmurnej aurze, a po kilkudziesięciu minutach nad obiekt na Florydzie dotarły obfite opady deszczu. W połowie porannej sesji testowej opad był tak intensywny, że wyjazd na tor był niemożliwy. Sędziowie najpierw wywiesili czerwoną flagę, a następnie przerwali testy. Warunki były bowiem zbyt niebezpieczne dla kierowców.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: cóż to jest za miłość! Ziółek kwitnie przy narzeczonym
W przypadku Premy przejazdy rozpoczął Louis Deletraz, który spędził za kierownicą Oreca 07-Gibson niespełna godzinę. Później prototyp klasy LMP2 przejął po nim Robert Kubica, a jako trzeci za kierownicę wskoczył Lorenzo Colombo. Krakowianin zdążył rozpocząć swój drugi przejazd testowy, ale wtedy do rywalizacji wtrąciła się pogoda.
Najlepszy czas w szeregach Prema Orlen Team wywalczył właśnie Kubica - 1:51.710. Najlepsza w klasie LMP2 załoga Realteam by WRT uzyskała nieznacznie lepszy wynik - 1:51.640.
Prolog WEC - 1. dzień - wyniki porannej sesji:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-Lopez-Kobayashi | 1:51.223 |
2. | LMP2 | Realteam by WRT | Andrade-Habsburg-Nato | +0.417 |
3. | Hypercar | Alpine Elf Team | Negrao-Lapierre-Vaxiviere | +0.472 |
4. | LMP2 | WRT | Gelael-Frijns-Rast | +0.480 |
5. | LMP2 | Prema Orlen Team | Kubica-Deletraz-Colombo | +0.487 |
6. | LMP2 | JOTA | da Costa-Stevens-Gonzalez | +0.590 |
7. | LMP2 | United Autosports USA | Hanson-Owen-Albuquerque | +0.756 |
8. | LMP2 | United Autosports USA | di Resta-Jarvis-Pierson | +0.874 |
9. | LMP2 | Richard Mille Racing Team | Wadoux-Ogier-Milesi | +1.265 |
10. | LMP2 | JOTA | Aberdein-Rasmussen-Jones | +1.305 |
Czytaj także:
Wojna mocno wpłynęła na F1. Skutek, którego nikt nie przewidział
Sankcje dotknęły kierowcę F1 z Rosji. "Nie powinno to nikogo dziwić"