Skład Czechów na Turniej, start Romana Koudelki pod znakiem zapytania

29 grudnia w Oberstdorfie odbędzie się pierwszy z czterech konkursów Turnieju Czterech Skoczni. Dzień wcześniej zostaną rozegrane kwalifikacje. Na skoczni Schattenberg (HS137) wystartuje czterech reprezentantów Czech. Już wcześniej do Niemiec pojechał Jakub Janda, dołączą do niego Roman Koudelka, Ondrej Vaculik oraz Borek Sedlak, który zastąpił Jana Maturę.

Monika Szandała
Monika Szandała

Start Romana Koudelki nie jest jeszcze pewny. Czescy reprezentanci toczą z władzami Czeskiego Związku Narciarskiego spór o przestrzeń reklamową. Koudelka od zawodów Pucharu Świata w Pragelato skacze w kasku w pomarańczowych barwach sponsora Wüstenrot. - Uzgodniłem to z głównym sponsorem OMV, wygląd kasku poparł także producent - zarzeka się Czech. Warunkiem startu w Turnieju jest zmiana hełmu.

Na nadzwyczajnym posiedzeniu Rady Czeskiego Związku Narciarskiego w Lomnicy nad Popelkou Leoš Škoda ogłosił, że wszystkie powierzchnie reklamowe są własnością Federacji i w przypadku niedostosowania się do ustalonych reguł, Koudelka poniesie konsekwencje z wykluczeniem z reprezentacji włącznie. - Oficjalnie nie mogę potwierdzić, że zawodnikom grożą kary. O tym decyduje więcej ludzi. Ja mam swoją własną opinię. Kto złamie umowę, nie jest dla mnie reprezentantem - powiedział Škoda dziennikowi Blesk.

Nie zgadzają się z tym pozostali kadrowicze, którzy już od niemal trzech lat walczą o prawo do korzystania z powierzchni reklamowej nart. Skoczkowie wystosowali list otwarty adresowany bezpośrednio do Leoša Škody i Rostislava Jozifka, w którym zwracają uwagę, że narty są własnością i majątkiem zawodnika, w związku z czym od sezonu 2008/2009 zamierzają sami rozporządzać wolnym miejscem reklamowym. Zgodnie z podpisaną umową władze Sekcji Skoków mogą dowolnie dysponować pozostałą płaszczyzną 350 centymetrów kwadratowych.

Obecnie w użyciu jest obszar 48 centymetrów kwadratowych na głowie oraz a 110 centymetrów kwadratowych na kombinezonie, a pozostałą przestrzeń pokrywają niepotrzebne reklamy, które można zastąpić logami innych potencjalnych sponsorów. W umowie nie uwzględniono podziału pozostałych 50 z dozwolonych 400 centymetrów kwadratowych. Zawodnicy proponują Federacji odkupienie wolnych miejsc reklamowych na nartach.

Do tej pory Czeski Związek Narciarski nie korzystał z możliwości wykorzystania przestrzeni reklamowej na nartach. Oficjalnie skoczkowie nie mają prawa do rozporządzania powierzchnią reklamową. Dla porównania biegacz Lukáš Bauer ma do dyspozycji 150 centymetrów kwadratowych, a legendarna biegaczka Kateřina Neumannová - obecnie przewodnicząca komitetu organizacyjnego Mistrzostw Świata w Libercu, do końca kariery czerpała zyski z przestrzeni reklamowej na nakryciu głowy.

Zaledwie dwa miesiące przed Mistrzostwami Świata w Libercu konflikty w Czeskim Związku Narciarskim przybierają na sile. W kuluarach mówi się nie tylko o sporze reklamowym, ale i oskarżeniach o korupcję, niesportowym zachowaniu reprezentantów oraz nieporozumieniach z głównym trenerem Richardem Schallertem. Jakub Janda zrezygnował z przygotowań z austriackim szkoleniowcem i trenuje pod okiem Słoweńca Vasji Bajca.

Kibicuj polskim skoczkom w Pilocie WP (link sponsorowany)

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×