Wyprowadzili się z Rosji i żyją w Polsce. Dostaje 120 tys. zł dniówki

Instagram / avelina_laguta / Na zdjęciu: Avelina i Artiom Łagutowie
Instagram / avelina_laguta / Na zdjęciu: Avelina i Artiom Łagutowie

Już nie wyobrażają sobie życia w innym kraju niż w Polsce. Do Rosji nie mają powrotu. Avelina i Artiom Łagutowie mają u nas jak w raju. On jako żużlowiec zarabia kolosalne pieniądze.

W tym artykule dowiesz się o:

Jest jednym z najlepszych zawodników jeżdżących na żużlu na świecie. A tacy są w Polsce opłacani na nieziemskich warunkach. Co mecz wystawiają takie faktury, że aż włosy jeżą się na głowie.

Artiom Łaguta z Polską związany jest od lat. Najpierw po prostu tutaj pracował. Przyjeżdżał, robił swoje na torze i jechał dalej w świat. Z czasem jednak przeprowadził się tutaj na stałe. Od 12 lat mieszka w Bydgoszczy. Zabrał swoją żonę, tu na świat przyszły ich dzieci.

Łagutowie w Polsce mają jak w raju, rodzina nie może na nic narzekać. Jeżdżą luksusowym Mercedesem, a głowa familii zarabia takie pieniądze, o jakich wielu może tylko pomarzyć. I to robiąc to, co tak bardzo kocha - jeździ na żużlu, obecnie w klubie z Wrocławia.

ZOBACZ WIDEO: "Nie ma sensu". Szczere słowa Bartosza Zmarzlika o torach w Grand Prix

O jakich pieniądzach mowa? Nieoficjalnie (bo stawki nie są jawne): 10 tys. zł za punkt. Dla niezorientowanych: w jednym wyścigu zawodnik może zdobyć maksymalnie trzy punkty (I miejsce). Ci, którzy dojadą do mety na kolejnych lokatach, inkasują kolejno dwa, jeden i zero punktów.

W tracie klasycznego spotkania żużla żużlowiec zalicza zwykle pięć gonitw. W tym sezonie Artiom Łaguta zdobywa średnio 12 punktów na mecz, co daje nam kolosalną wypłatę rzędu 120 tys. zł za trwający ok. 2 godziny występ. Niezła dniówka.

To przekłada się na milionową gażę za sezon (w najlepszym wypadku - 20 meczów). A jeszcze do pieniędzy, które podniesie z toru, dochodzą wynagrodzenia sponsorskie. Odjąć należy natomiast koszty, m.in. eksploatacji sprzętu żużlowego. Tak czy siak - w kieszeni zostaje wielka kasa.

I nic nie wskazuje na to, by to źródło zarobków szybko zgasło. Artiom ma dopiero 33 lata, więc przed nim jeszcze wiele sezonów startów. A że z każdym kolejnym jego konto powiększa się o kolejne miliony... Żyć nie umierać.

O ile w Polsce Łaguta ma jak w raju, o tyle do swojej ojczystej Rosji - gdzie została jego rodzina - nie ma już wstępu po tym, jak krótko po wybuchu wojny w Ukrainie odciął się od reżimu Putina. Po tym władze Federacji Sportu Motocyklowego w Rosji zakazały mu startów na terenie Rosji, zabrały mu też rodzimą licencję.

Czytaj także:
- Zaskakujący kontrakt w polskiej lidze. Zainwestują w niego duże pieniądze
- Oficjalnie: stałe "dzikie karty" na TAURON SEC przyznane!

Komentarze (48)
avatar
Teofan
23.05.2024
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Nie znam się na żużlu. Znam matematykę. Załóżmy, że sezon trwa 180 dni. Autor pisze, że 20 zawodów w sezonie 20 x 120 = 2400 tys. Zatem dniówka to 13.333. Sporo , ale praca niebezpieczna i jest Czytaj całość
avatar
Grzegorz Lewandowski
23.05.2024
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
A niech zarabia. Robi to legalnie. Wkłada sporo tych pieniędzy w sprzęt którym dysponuje. Ktoninwestuje ten ma. Kibicuje Artiemu od czasów Grudziądza gdy tam jeździł. 
avatar
Mezii83
23.05.2024
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Artykuł z du...y wzięty może i zarabia 120 tys ale nic nie jest opisane ile kosztów trzeba ponieść w trakcie sezonu więc redaktor albo nie zna sie na zuzlu albo piszę żeby tylko coś napisać p Czytaj całość
avatar
Andrzej Matyga
23.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
I tak trzymać 
avatar
Tomasz Kobus
23.05.2024
Zgłoś do moderacji
5
0
Odpowiedz
A ja mam to gdzieś, czy gość jest z Rosji, Afganistanu, z Dubaju czy h.. go wie skąd. Ważne żeby był uczciwym odprowadzającym podatki i ZUS. Przy takich dochodach myślę że nieźle zostaje budżet Czytaj całość