O ile w rywalizacji indywidualnej rozdano ponad dwadzieścia kompletów medali w czempionatach na całym świecie, tak w temacie ścigania drużynowego lub klubowego nie możemy mówić o tak imponującej liczbie rozgrywek. Co więcej - nie w każdym z tych krajów mieliśmy ligę z prawdziwego zdarzenia.
W Czechach oraz we Francji o końcowym podium decydowały czwórmecze, w Niemczech cztery mecze z udziałem... dwóch drużyn. W Norwegii jeden turniej. Niestety, ale zdecydowanie bardziej opłacalne dla samych klubów jest organizowanie wydarzeń indywidualnych, wobec czego mamy taką, a nie inną sytuację.
Kraj | 1. miejsce | 2. miejsce | 3. miejsce |
---|---|---|---|
Czechy | Speedway Club Zarnovica | AMK Zlata Prilba Pardubice | AK Slany |
Dania | SK Slangerup | Holsted Tigers | Vojens Speedway |
Francja | Morizes | Miramont | La Reole |
Niemcy | MC Gustrow | Stralsund | - |
Norwegia | Elgane MK | Oslo | Grenland |
Polska | Orlen Oil Motor Lublin | Betard Sparta Wrocław | KS Apator Toruń |
Szwecja | Lejonen Gislaved | Dackarna Malilla | Vastervik Speedway |
Wielka Brytania | Belle Vue Aces | Leicester Lions | Sheffield Tigers |
Jeszcze gorzej ma się sytuacja wśród młodzieżowych zespołów. Oprócz polskich rozgrywek o tytuł najlepszej drużyny do 21. roku życia - juniorską rywalizację mieliśmy tylko w... jednym kraju. Konkretniej medale udało się rozdać w Czechach, gdzie praska Marketa pokonała zespół z Pardubic oraz Slan.
Kraj | 1. miejsce | 2. miejsce | 3. miejsce |
---|---|---|---|
Czechy | AK Marketa Praga | AMK Zlata Prilba Pardubice | AK Slany |
Polska | Sparta Wrocław | Motor Lublin | Polonia Bydgoszcz |
ZOBACZ WIDEO: Stal czeka kryzys? "Nie będzie nas stać na tak wysokie kontrakty"