Krzysztof Cegielski o żądaniach zawodników: Tworzący reguły gry doprowadzili do takiej sytuacji

W ostatnich tygodniach prezesi klubów głośno krytykują zawodników, którzy w ich ocenie wysuwają coraz bardziej wygórowane żądania. Na sprawę z zupełnie innej strony spojrzał Krzysztof Cegielski.

Krzysztof Cegielski jest oburzony tym, co od kilku lat dzieje się w październiku i w listopadzie, kiedy prezesi narzekają na wygórowane żądania żużlowców. - Uważam, że jest to bardzo poważny problem. Niepotrzebnie kibiców wprowadza się w błąd. Wiemy doskonale kto napędził tę spiralę kontraktową w ostatnich latach - są to prezesi klubów wraz z zawodnikami, ale wszystko zazwyczaj wychodzi od pierwszej strony - przekonuje były zawodnik. - Wszystkie kwoty, które podawane są w ostatnich dniach w medialnych przekazach są doskonale znane. My wiemy jaka jest jednak prawda, ale kibice już niekoniecznie. Pewne grono osób wypuszcza informacje do mediów zupełnie zafałszowane. Kilka ofert, które ujrzały ostatnio światło dzienne są to oferty klubów dla zawodników, a nie odwrotnie. Ta manipulacja jest niesmaczna - twierdzi ekspert portalu SportoweFakty.pl.

Czasami kluby niekoniecznie poważnie traktują swoich żużlowców. - Jest w tym gronie zawodników jeden, który jest wymieniany w gronie tych, którzy "oszaleli". Do dzisiaj nie ma zapłaconych pieniędzy za pół roku w swoim klubie, a dostał ofertę startu w tym samym klubie! Była ona taka, że gdy ją przeczytał, musiał usiąść, była tak nierealna - zauważył Prezes Stowarzyszenia Żużlowców Metanol. - To jest bardzo nie w porządku, gdy wypuszczane są nie mające zbyt wiele wspólnego z prawdą informacje i tworzy się nieprzyjemną atmosferę, aby wywrzeć jakąś dziwną presję na zawodników - ocenił.

Cegielski zauważył też ciekawą prawidłowość. - Jest taka tendencja. Gdy jest początek sezonu, to zawodnicy są bogami, panami i najlepsi na świecie. Są hołubieni, głaskani po głowach. Po sezonie żużlowcy stają się samym złem. Są krwiopijcami i najgorszą częścią żużlowego świata. Jestem przekonany, że gdy będziemy mieli luty lub marzec, to ci zawodnicy ponownie staną się wielkimi sportowcami - wyjaśnił. - Niepotrzebnie wzbudza się negatywne emocje wokół tego wszystkiego. Każdy przedstawiciel klubu ma swój rozum i decyduje z kim rozmawia oraz jak. Chcemy poprawić wizerunek sportu żużlowego, a takie informacje temu nie służą. Jest przecież wiele pozytywów, o których się nie mówi, również tych związanych z coraz lepszym zarządzaniem klubami - twierdzi.

Wiadomo, że niezależnie od dziedziny życia, każdy chciałby zarabiać jak najwięcej pieniędzy. Nikt jednak nie zarobi, gdy pracodawca nie podpisze z nim odpowiedniej umowy. - Oczywiście, wiele razy zawodnicy do mnie dzwonią i pytają, czy to co zaproponował im dany klub, jest realne. Wiem o niektórych sytuacjach w klubach, ale ciężko jest przewidzieć co dokładnie się w nich dzieje. Uczulam zawodników, aby wszystko sprawdzali, bo zawsze jest to ryzyko - zauważył Cegielski. - Mnie jednocześnie czasami irytuje to, że poprzez różne zmiany, ograniczenia i limity, zawodnicy którzy nic nie osiągnęli w sporcie mają takie żądania i dostają takie propozycje tylko dlatego, bo akurat pasują do składu, choć ich umiejętności są dalekie od ideału. Irytuję się faktem, że sami tworzący reguły gry doprowadzili do takiej sytuacji. W tej chwili pewnie będzie potrzeba kilku lat by to wszystko naprawić, ustabilizować i uporządkować. Tylko jednak razem – zawodnicy, prezesi, sponsorzy i kibice - mówi Cegielski.

Komentarze (199)
avatar
FAN SPEEDWAYA nr 1
31.10.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
światełko pamięci dla LEE oraz wszystkich żużlowców,którzy odeszli..[*] 
avatar
Bender Rodriguez
30.10.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ludzie nalezy uwolnic rynek trtansferowy, zadnych ograniczen i KSM ow (wtedy sport nam sie pieknie rozwinie) - tylko pod jednym warunkiem , jesli starty to tylko w lidze polskiej... zeby nie by Czytaj całość
Gdańsk
30.10.2012
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
„Cegła” A ty robisz to samo ci prezesi. Co roku ta sama śpiewka. Jakie to kluby są złe, że w trakcie sezonu nie chcą płacić. A wystarczy jeden czy dwa odpowiednie zapisy w kontrakcie i sprawa b Czytaj całość
Maverick
30.10.2012
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Witaj Krzysztofie. No cóż, wywody i przemyślenia twoje są chyba nieco nie trafione. Ja rozumiem, że rozbrat z motocyklem poprzez kontuzję, twoja walka godna (naprawdę) podziwu by znowu stanąć n Czytaj całość
avatar
Tenacious D
30.10.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nie trudno przyznać mu racje, najpierw odchodzi się od szkoleń młodzieży i przez kilka dobrych lat opłaca zawodników bez opamiętania, a dzis płaczki płaczą, że im kasy brakuje. Prosze szkolić m Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.