Krzysztof Buczkowski dla SportoweFakty.pl: Czeka nas sporo eksperymentowania przy sprzęcie

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

W sezonie 2013 wprowadzonych może zostać kilka technicznych nowinek. Kapitan Polonii Bydgoszcz czeka na ostateczne ustalenia, a testowaniem motocykli zajmie się dopiero w marcu.

Sporo pracy przy sprzęcie i testowanie nowych rozwiązań czeka zawodników przed sezonem 2013. Od tego roku w sporcie żużlowym może być wykorzystywany tytan. Co o tym myśli Krzysztof Buczkowski, kapitan Polonii Bydgoszcz?

- Przyznam szczerze, że jeszcze nie zawracam sobie tym głowy. Na razie pracuję nad siłą i wytrzymałością. A na testowanie sprzętu przyjdzie czas w marcu - mówi bydgoski zawodnik w rozmowie z portalem SportoweFakty.pl - Mam już skompletowane motocykle na sezon 2013 i stopniowo będę wprowadzał oraz próbował na torze nowe rozwiązania. Wykorzystywanie części tytanowych w silnikach na pewno zwiększy koszta. Z drugiej strony mówi się, że elementy z tego materiału będą bardziej wytrzymałe. Rozmawiałem jednak na ten temat z dwoma mechanikami i przekonywali mnie, że będzie przeciwnie, bo częściej zużywać się będą inne elementy motocykla. Czy wprowadzenie tytanu było dobrą decyzją okaże się dopiero po wielu próbnych jazdach. Na razie to jedna wielka zagadka. Przed sezonem czeka wszystkich zawodników wielkie testowanie sprzętu. Nie wiem tylko, czy wszystkich żużlowców będzie stać na zakup tytanowych części - dodaje kapitan polonistów z Bydgoszczy.

Nie wykluczone też, że w sezonie 2013 do użytku wprowadzony zostanie prototyp tłumika, który miałby wreszcie spełniać oczekiwania żużlowców. Janusz Kołodziej, który przetestował tą część motocykla w warsztacie zapewnia, że nowy tłumik jest cichy, a co najważniejsze przelotowy. A o to chodziło zawodnikom. - Nowy tłumik nie został jeszcze przetestowany na torze, nie ma więc homologacji. Trudno zatem przewidzieć, czy rzeczywiście będzie spełniał oczekiwania żużlowców. Jeśli będzie dopracowany to na pewno będę próbował nowych rozwiązań. Póki co pojedziemy raczej na starych tłumikach, które dwa lata temu wzbudzały wiele emocji i wywoływały protesty zawodników. Przyznam, że przyzwyczaiłem się do tych części. Okazały się nie takie złe, jak można było przypuszczać - zakończył nasz rozmówca.

Krzysztof Buczkowski testowaniem sprzętu zajmie się w marcu
Krzysztof Buczkowski testowaniem sprzętu zajmie się w marcu
Źródło artykułu:
Komentarze (22)
500
28.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tytan niby dobre rozwiązanie ale nie do konca,jestem z zawodu mechanikiem i wiem ze nie mozna stosowac tytanu do wszystkich silników, raz ze podwyzsza koszta drugie inne czescibedą sie czescie Czytaj całość
clown
26.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
[i]Wykorzystywanie części tytanowych w silnikach na pewno zwiększy koszta.[/i] Nie pierwszy raz słyszę wypowiedzi żuzlowców że części tytanowe zwiększą koszta. Po to są przecież tytanowe aby je Czytaj całość
avatar
sympatyk zuzla
26.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
zawsze ktoś kasę bierze za nowinki które zawodnikom nie są do gustu. Gdyż nie służą zawodnikom lecz utrudniają życie na torze i jeszcze zapłacić za to muszą paranoja. pozdrawiam.  
avatar
BYDGOSTIA
26.01.2013
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Co to będzie za żużel .. ; ( Nie będzie ryku silnika = nie będzie emocji  
Libor_z_Pyrlandii
26.01.2013
Zgłoś do moderacji
5
3
Odpowiedz
Najpierw trzeba przygotować się pod względem kondycyjnym i wytrzymałościowym, bo nie jest łatwe utrzymać się na motocyklu przez ponad 60 sekund i dodatkowo trzeba odpierać ataki rywali, bądź um Czytaj całość