Czy tak będzie wyglądał Golęcin? PSŻ Poznań rozpoczyna walkę o miejskie pieniądze (zdjęcia)

PSŻ Poznań oraz dwa inne stowarzyszenia złożyły w Urzędzie Miasta projekt "Sportowy Golaj", który ma walczyć o dotację w ramach "Budżetu Obywatelskiego 2014". Prezentujemy jego najważniejsze elementy.

W tym artykule dowiesz się o:

Projekt "Sportowy Golaj" przewiduje zaadaptowanie stadionu piłkarsko-żużlowego i terenu przyległego zlokalizowanego w obrębie kompleksu sportowego Olimpii w Lasku Golęcińskim w Poznaniu dla potrzeb uprawiania dyscyplin sportowych: żużla, futbolu amerykańskiego i kolarstwa górskiego, z uwzględnieniem wymogów, jakie należy spełnić przy organizacji imprez masowych.

Do tego celu konieczne będą następujące inwestycje:

1) trybuny – renowacja części trybun stadionu poprzez wymianę zniszczonych ławek na systemowe siedziska plastikowe;
2) trybuna VIP – budowa nowej trybuny, obejmującej jeden sektor, przeznaczonej dla gości VIP, reprezentantów mediów i obsługi sędziowskiej wydarzeń sportowych organizowanych na terenie stadionu;
3) infrastruktura stadionowa – zakup lub renowacja instalacji elektrycznej, telefonicznej i nagłośnieniowej, umożliwiającej prowadzenie rozgrywek przed zebraną publicznością, remont kas, uszczelnienie stadionu lekkimi ogrodzeniami oraz zakup lub renowacja elementów niezbędnych do otrzymania licencji na przeprowadzanie rozgrywek żużlowych, takich jak park maszyn, zegar przedstartowy, pulpit sędziowski, maszyna startowa;
4) tor żużlowy – przystosowanie toru żużlowego, krawężników i bandy drewnianej do przepisów PZM, GKSŻ i FIM; na prace składają się:
a) skrócenie długości toru i poszerzenie łuków – dla poprawy bezpieczeństwa oraz jakości i widowiskowości rozgrywek żużlowych;
b) wymiana drewnianej bandy;
c) wymiana i wyprostowanie krawężników;
d) montaż systemu studzienek odprowadzających wodę z toru i boiska.
5) boisko – przystosowanie boiska do rozgrywania meczów (murawa sztuczna lub naturalna) i przeprowadzania treningów futbolu amerykańskiego wraz z zakupem i montażem bramek, elementów treningowych, oznaczeniem linii na murawie (linie boiska zamontowane na stałe) i przygotowaniem innych elementów wyposażenia boiska;
6) bike park – budowa torów kolarskich na terenie przyległym do stadionu, do prowadzenia treningów i rozgrywek w pięciu dyscyplinach kolarstwa górskiego: Four-cross, Dirt, Slopstyle, Freeride i Pump Track oraz tzw. skillpark dla najmłodszych – całość przygotowana przy pomocy odpowiedniej ziemi i konstrukcji drewnianych;
7) szatnie – remont szatni, sanitariatów i pomieszczeń magazynowo-biurowych, na potrzeby drużyn sportowych z partycypujących w projekcie stowarzyszeń.

Projekt przedkładany jest przez trzy poznańskie stowarzyszenia sportowe: PSŻ Poznań, Patrioci Poznań i ProLans 4X Poznań. Reprezentują one kolejno dyscypliny: żużel, futbol amerykański oraz kolarstwo górskie. Każde ze stowarzyszeń jest gotowe do prowadzenia działalności w zakresie swoich dyscyplin sportowych. Każde z nich jest w obecnym czasie dramatycznie ograniczone w swojej działalności brakiem dostępu do podstawowej infrastruktury sportowej, tj. do obiektu umożliwiającego prowadzenie treningów i rozgrywek. Stowarzyszenia podpisały oficjalny list intencyjny zawierający deklarację współpracy i wzajemnego wsparcia.

Stowarzyszenia przedstawiły cztery warianty kosztów projektu:

Wariant I

Trybuny (stojące z prefabrykatów na min. 6 tys. miejsce) 3 600 000
Trybuna VIP 2 850 000
Infrastruktura stadionowa 400 000
Tor żużlowy 860 000
Boisko 750 000
Bike park 450 000
Szatnie 59 000
Razem 8 969 000

Wariant II

Trybuny (6 tys. krzesełek) 960 000
Trybuna VIP 2 850 000
Infrastruktura stadionowa 400 000
Tor żużlowy 860 000
Boisko 750 000
Bike park 450 000
Szatnie 59 000
Razem 6 329 000


Wariant III

Trybuny (6 tys. krzesełek) 960 000
Infrastruktura stadionowa 400 000
Tor żużlowy 860 000
Boisko 750 000
Bike park 450 000
Szatnie 59 000
Razem 3 479 000

Wariant IV

Trybuny (3 tys. krzesełek) 480 000
Infrastruktura stadionowa 400 000
Tor żużlowy 860 000
Boisko 750 000
Bike park 450 000
Szatnie 59 000
Razem 2 999 000

Powyższe wersje rewitalizacji stadionu na Golęcinie są przedstawione jako wersje alternatywne. Przedstawione składowe zadania "Sportowy Golaj", czyli szatnie, bike park, boisko do futbolu amerykańskiego, przebudowa toru żużlowego oraz infrastruktura stadionowa stanowią tzw. minimum projektu i kwota potrzebna do realizacji to 2 519 000 zł. Kolejną niezbędną częścią składową zadania jest przebudowa trybun wraz z częścią VIP. W zależności od wersji przedstawiamy wycenę na trybuny odpowiednio na 3000 lub 6000 krzesełek. Krzesełka są montowane na konstrukcjach metalowych ocynkowanych wbetonowanych do podłoża. W tych wersjach koszt trybun wynosi odpowiednio 480 000 zł i 960 000 zł.

Traktując rewitalizację stadionu na Golęcinie jako pierwszy niezbędny etap dostosowania stadionu do wymogów rozgrywania światowych imprez oraz patrząc na Golęcin długofalowo niezbędnym w tym projekcie jest zamontowanie nowoczesnych trybun betonowych wykonanych z prefabrykatów oraz wybudowanie trybuny VIP wraz z wieżą sędziowską, w której będą umieszczone nowoczesne pomieszczenia dla mediów radio-telewizyjnych, monitoringu, oraz loże VIP.

Propozycja architektoniczna trybuny VIP (wersja I):

Propozycja architektoniczna trybuny VIP (wersja II):

Projekt zagospodarowania obiektu na Golęcinie:

Tory kolarskie:

Komentarze (19)
avatar
macmas7
21.09.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Poznań zasługuje na żużel Powodzenia! 
avatar
anlep
8.07.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
wspaniała sprawa dla Poznania i całego środowiska żużlowego! powodzenia chłopaki trzymam kciuki i już teraz deklaruje swój głas 
avatar
mrowaSkS
6.07.2013
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Powodzenia z Gniezna! Jesteśmy z Wami! Razem byliśmy mocniejsi a kibice z Gniezna jezdzili do Poz. na mecze tak jak Wy do nas i to do teraz!
Gniezno - Poznań - Ostrów w jedności żużlowej! 
avatar
smok
6.07.2013
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
PWODZENIA! 
avatar
Łukaszek z Falubazu
6.07.2013
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Mówimy o kosztach na poziomie 7-8 mln złotych co nie jest raczej jakoś szczególnie kosztowne dla takiego miasta jak Poznań. Powodzenia mam nadzieję że na wiosnę 2014 zawarczą tam motory.