Żużel - czy aby taki Nice? (2): Biznes na trupie?

- Witold Skrzydlewski to człowiek sukcesu. Ma charyzmę i wyczucie biznesowe, ale kiedy przeczytałem jego felieton, to przecierałem oczy ze zdumienia - pisze w swoim kolejnym tekście Adam Krużyński.

Witold Skrzydlewski w swoim pierwszym felietonie "Po bandzie" skrytykował sposób, w jaki władze polskiego żużla prowadzą rozmowy dotyczące sponsoringu PLŻ. W ocenie prezesa Orła Łódź, najwięcej zastrzeżeń można mieć przede wszystkim do sumy, za którą ma być sprzedana nazwa rozgrywek. Z jego poglądami w tej sprawie nie zgadza się Adam Krużyński.

Biznes na trupie? 

Z nieukrywaną przyjemnością zapoznałem się z pierwszym felietonem mojego wielkiego adwersarza, ale i zarazem człowieka, którego szanuję. Przede wszystkim mam do niego szacunek za posiadanie własnego zdania, które jest często odmienne od mojego. Jak się pewnie wszyscy domyślają mam na myśli pana prezesa Witolda Skrzydlewskiego. To człowiek nietuzinkowy i z pewnością mający charyzmę, a także wyczucie biznesowe. Patrząc na jego imperium biznesowe, to również człowiek sukcesu. Czytając jednak jego felieton, przetarłem ze zdumienia swoje zmęczone długa podróżą z białoruskiego Mińska oczy. Dodam tylko, że po lotniczej podróży z wieloma przygodami tekst ten piszę z Włoch, gdzie zaniosły mnie biznesowe sprawy Nice.

Pan Witold niestety zapomniał o naszym spotkaniu w Grudziądzu, gdzie jeszcze jesienią po raz pierwszy rozmawialiśmy o idei transmisji telewizyjnych z meczów pierwszej ligi żużlowej oraz o pozyskaniu sponsorów. Po tym właśnie spotkaniu powstały profesjonalne oferty sponsorskie, które były udostępnione wszystkim zainteresowanym osobom sugerującym, iż są w stanie rozpocząć rozmowy z firmami. Ofertę aktywnie wykorzystał miedzy innymi pan Zbigniew Fiałkowski i odbył kilka rozmów biznesowych, kilka kolejnych było udziałem Piotra Szymańskiego czy mojej skromnej osoby. Niestety, pan Witold nie skorzystał z tej możliwości i nie wykazał się aktywnością w procesie pozyskiwania partnera biznesowego dla pierwszej ligi.

Z przykrością przyznam - co pan Witold przyjmie pewnie z dużą satysfakcją - że wszystkie nasze rozmowy mające na celu pozyskanie sponsora zakończyły się fiaskiem. W międzyczasie po wielu negocjacjach z Telewizją Publiczną udało się uzgodnić zdecydowanie korzystniejszą ofertę na obecność pierwszoligowego żużla na jej antenie. I wtedy też stanęliśmy przed dylematem, a ja osobiście przeżyłem deja vu. Czując, iż ponowna obecność speedwaya na antenach Telewizji Polskiej w tym Multipleksie, jest naszą ogromną szansą na dalszy rozwój dyscypliny, złożyłem swoją propozycję. Uważam, że mówimy w tym przypadku o wielkiej promocji oraz pomocy dla klubów w pozyskiwaniu sponsorów oczekujących zupełnie innych ekwiwalentów reklamowych.

Oczywiście, by nie być podejrzewanym o hipokryzję przyznaję, iż obecność logo Nice na antenach TVP była również ważnym argumentem przy ofercie, którą złożyłem GKSŻ. Moja firma nie jest krezusem finansowym, nie jest również firmą z kapitałem publicznym. To prywatne przedsiębiorstwo, które zyski wypracowuje ciężką pracą, często jak w przypadku Pana Witolda dzieje się to za pomocą łopaty. Tak więc i środki, które mogłem przeznaczyć na wsparcie tego projektu nie były porównywalne do tych wydawanych przez spółki skarbu państwa. A moje wspomniane już wcześniej deju vu?

Dotyczy sytuacji, kiedy Nice stawał się pierwszym sponsorem reprezentacji Polski. Pieniądze, które wtedy włożyła moja firma, nie były również powalające, ale w ciągu trzech lat obowiązywania umowy pomiędzy Nice i PZM reprezentacja stała się marką, produktem, który znalazł nabywcę. Dziś jest nim koncern energetyczny płacący dużo więcej za możliwość obecności przy produkcie, którym stała się nasza kadra.

Panie Witoldzie, produkt w pierwszej kolejności trzeba mieć, aby go sprzedać. Przecież ta zasada dotyczy również prowadzonego przez pana biznesu i choć klient w pana przypadku już pana nie odwiedza, bo chodzić specjalnie nie może, to jego rodzina kupuje przecież konkretną wartość i jakość stworzonej przez pana usługi. Podobnie będzie - mam nadzieję - z naszą nową Polską Ligą Żużlową. Dziś to ciągle nasze marzenie i wiara w produkt, który będzie wart coraz więcej. Partner, który uwierzy w przyszłości w uzyskane efekty, może stać się kluczowym w budowaniu klubowych budżetów. Dajmy naszej nowej Polskiej Lidze Żużlowej szansę, a jak powstanie ze zmarłych jakiś partner biznesowy i zaproponuje choćby jedną złotówkę więcej od kwoty, którą daje Nice, to moja firma ustąpi miejsca bez zbędnej celebry i kosztownej konsolacji.

Adam Krużyński 
Od redakcji:

Felietony Adama Krużyńskiego, w formie bloga, będą pojawiać się na łamach portalu SportoweFakty.pl raz w tygodniu.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Komentarze (48)
avatar
k 53 GKM
25.02.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Witam.A dlaczego nie jestes zwolennikiem tych Panow. Tak z ciekawosci /po wpisie/.Pozdrawiam .Pozdro GKm/Unibnax. 
avatar
sympatyk żu-żla
25.02.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
P,Adamie każdy fan jest głodny tego sportu co mu kibicuje. Jedzie na swój stadion ale też chciał by oglądnąć zawody z ligi niższych,które odbywają się na drugim końcu Polski nawet z poślizgiem Czytaj całość
avatar
k 53 GKM
25.02.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Witam.,,gazowniku,,Nie jestes ,,osamotniony,,.Ja po prostu nie widze perspektyw dla mlodych.Nie wyobrazam sobie mlodych w moim wieku.Nedza ,ubustwo.Czy tego nie widzi Nasze Panstwo./Moj syn aku Czytaj całość
avatar
bullet79
25.02.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Artykuł zawiera lokowanie produktu_;) 
avatar
k 53 GKM
25.02.2014
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Witam,,dendryk,,Ja tez tak mysle.Ale kibicami zuzla zostaniemy do ostatniego tchnienia.Ale zeby nie tak w klimatach ,,pomrocznosci,,to mysle ze Orzel zbudowal naprawde dobry sklad.I uwazam ze w Czytaj całość

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.