Kibicowanie w Bydgoszczy umiera. Polonia chce znaleźć przyczynę

Żaden z klubów Nice PLŻ nie ma tak dużych problemów z frekwencją jak Polonia. Jak pokazuje przykład Speedway Grand Prix, bydgoskich kibiców nie przyciągają już nawet największe nazwiska speedwaya.

Na sześć tegorocznych meczów ligowych rozegranych przy ulicy Sportowej 2 przyszło łącznie czternaście tysięcy widzów. Pojedynczych spotkań z wysokości trybun nie oglądało natomiast więcej niż trzy tysiące kibiców. - Niewątpliwy wpływ na frekwencję miało to, że spadliśmy z Enea Ekstraligi - mówił na początku sezonu przewodniczący Rady Nadzorczej, Józef Gramza. O tym, że nie może być to jedyną przyczyną przekonuje przykład Gniezna i Rzeszowa, gdzie na mecze w Nice Polskiej Ligi Żużlowej przychodzi przeszło cztery tysiące widzów.
[ad=rectangle]
Przedstawiciele Polonii nie ukrywają, że niewielka sprzedaż biletów jest dla nich sporym zmartwieniem. - Oczywiście, że liczyliśmy na to, że frekwencja będzie w tym sezonie nieco większa - przyznał w rozmowie ze SportoweFakty.pl prezes klubu, Andrzej Polkowski. Gryfy nie uzyskały ostatecznie awansu do play-offów, ale przez niemal cały sezon znajdowały się w okolicach środka tabeli. Ich mecze uznawano poza tym za jedne z najciekawszych w całych rozgrywkach ligowych. Dlaczego nie skusiły więc większej liczby kibiców? Niewykluczone, że żużel w Bydgoszczy się po prostu przejadł. - Wielkich imprez, takich jak Grand Prix czy Drużynowy Puchar Świata w tym mieście w ostatnich latach nie brakowało. Frekwencja budziła jednak duży niepokój - stwierdził niedawno były menedżer Polonii, Jerzy Kanclerz. Żaden z tegorocznych turniejów, mimo znakomitej obsady, nie zgromadził nawet dziesięciu tysięcy kibiców. - Miasto nie wywiązało się z pewnych rzeczy. Zapowiedzi i deklaracji było dużo, a wyszło z tego niewiele - mówił po fakcie organizator SGP, Leszek Tillinger. W rozmowie z Gazetą Pomorską zasugerował nawet, że tego typu imprezy nie wrócą w najbliższym czasie do Bydgoszczy.

Jerzy Kanclerz zauważył jednak, że problem niskiej frekwencji nie dotyczy jedynie Polonii. - W Bydgoszczy, jeśli chodzi o sport, coś po prostu pękło. Nie chodzi tylko o żużel, bo podobne problemy mają też inne dyscypliny w mieście. Uważam, że klub powinien wyjść na zewnątrz i zacząć medialnie się sprzedawać - ocenił. Pewne bariery są jednak niemożliwe do przeskoczenia. - Zarobki bydgoszczan i generalnie Polaków są mniejsze niż jeszcze parę lat temu. Wcześniej ludzie mieli więcej oszczędności i mogli pozwolić sobie na wydatek, jakim jest przyjście na stadion. Żużel to tylko i aż rozrywka, dlatego w sytuacji, gdy panuje kryzys, schodzi na dalszy plan. Wybranie się na stadion czteroosobowej rodziny nie jest przecież małym wydatkiem - dodał.

Puste trybuny w Bydgoszczy nie są już żadnym zaskoczeniem
Puste trybuny w Bydgoszczy nie są już żadnym zaskoczeniem

Przedstawiciele Polonii zapowiadają jednak, że nie pozostawią całej sprawy swojemu biegowi. - Został nam jeszcze jeden mecz rundy zasadniczej na własnym torze. Po tym, jak zakończymy nasz sezon na pewno będziemy analizować, dlaczego frekwencja była taka, a nie inna. Przyjrzymy się temu ilu ludzi przyszło na dane zawody i czy tego dnia była transmisja meczu w telewizji. Znaczenie może mieć nawet to, o której godzinie spotkania się rozpoczynały - zapowiedział prezes Polkowski. Zapytany przez SportoweFakty.pl, czy klub przewiduje obniżkę cen biletów, odparł: - Tak jak powiedziałem, najpierw musimy przeprowadzić analizę. Dopiero wówczas będziemy się zastanawiać, co zrobić, aby podnieść frekwencję w przyszłym sezonie.

Niewykluczone, że zainteresowanie meczami w choć pewnym stopniu poprawiłyby renowacje na stadionie. - Od parunastu lat na bydgoskim obiekcie w zasadzie nic się nie zmieniło. Pamiętam, jak za wiele milionów wybudowano niegdyś trybunę. Mogliśmy się wówczas pochwalić, że mamy jeden z najlepszych obiektów w kraju. Gdzie dziś jesteśmy? Stadion przy ulicy Sportowej to druga liga. Piękne obiekty pobudowano natomiast w Toruniu i Gorzowie - stwierdził Jerzy Kanclerz. Pogląd ten podziela też Leszek Tillinger. Zapytany o słabą frekwencję na tegorocznym SGP, tłumaczył: - Już drugi raz Anglicy (BSI - przyp. red.) zostali oszukani w sprawie modernizacji obiektu. Obiecywano im to kiedyś, obiecano teraz. Albo remont, albo zbudowanie stadionu od nowa, w innym miejscu. Ile z tego wyszło, wszyscy wiemy.

Frekwencja na stadionach Nice PLŻ po rozegraniu dwunastu kolejek:

MiastoŚrednio widzówMecze u siebieŁącznie widzów
Rybnik 6 000 6 36 000
Gniezno 5 833 6 35 000
Daugavpils 4 666 6 28 000
Grudziądz 4 583 6 27 500
Rzeszów 4 416 6 26 500
Łódź 3 833 6 23 000
Lublin 2 750 6 16 500
Bydgoszcz 2 333 6 14 000

Niewielka liczba kibiców na trybunach może mieć także wpływ na rozmowy ze sponsorami. - Firmy negocjujące z klubem zawsze patrzą na to, czy mecze cieszą się zainteresowaniem - wyjaśnił Robert Łukasik, przewodniczący Rady Nadzorczej Carbon Startu Gniezno, który nie ukrywa zadowolenia z frekwencji na stadionie swojego klubu. Polonia może mieć tym samym problem ze znalezieniem nowego sponsora tytularnego. Firma składywęgla.pl wycofała się ze wspierania Gryfów po ubiegłym sezonie.

- Trudno jeździ się ze świadomością, że niewiele osób nas dopinguje. Chcielibyśmy, by kibiców na trybunach było więcej. Z drugiej strony jesteśmy wdzięczni tym, którzy teraz przychodzą na nasz stadion i mimo spadku z Ekstraligi zostali z nami - stwierdził Robert Kościecha. Jednym z priorytetów Polonii powinno być zatrzymanie utożsamiających się z klubem zawodników. Pozostanie takich żużlowców jak Kościecha czy Szymon Woźniak wydaje się być jedynym gwarantem tego, że frekwencja w Bydgoszczy nie będzie już niższa niż w obecnym sezonie.

Komentarze (203)
avatar
brudnagira
10.10.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wystarczy przybliżyć trybuny pierwszego łuku bliżej toru i możecie być pewni, że pojawią się tam kibice, którzy chcą komfortowo obejrzeć mecz. 
avatar
Mikii..
4.09.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Szkoda że klub nie umie się zbytnio reklamować.. Dla mnie wzorem powinien być dla nich Falubaz, który ma naprawdę świetny kontakt z kibicami, a u nas ma się wrażenie że niektórzy na kibica patr Czytaj całość
avatar
daados
3.09.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To frekwencja jest u nich taka wysoka? :o Toi tak dużo. 
avatar
DruhBoruch
3.09.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
ja już pisałem wcześniej, trzeba zacząć od stadionu i to nowego , małego i kameralnego , ze świetnie zaprojektowanym torem jak to jest na Moto w Toruniu. Po co siedzenia na łukach , wystarczą p Czytaj całość
avatar
Tymoteusz Jeziorski
3.09.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Działacze chyba są ślepi i głusi na oczekiwania kibiców. MODERNIZACJA STADIONU!!! W Polsce zorganizowano 3 turnieje GP. mój budżet domowy pozwala mi iść na tylko na jedną taką imprezę, to z ca Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.