Obniżenie poziomu hałasu w żużlu jest konieczne, by możliwe było organizowanie zawodów w pobliżu miast i w zabudowanych obszarach. Z tego powodu w lutym 2013 roku, we współpracy z producentami sprzętu, wprowadzono nowy tłumik.
[ad=rectangle]
Jak poinformowała FIM w specjalnym komunikacie, nowy produkt ma mieć inną budowę zewnętrzną od dotychczasowego modelu. Umożliwi to lepszą pracę silnika, a jednostka będzie mogła skuteczniej reagować na ruchy zawodnika. Nowy tłumik będzie oczywiście spełniał regulamin hałasu FIM. Producenci zostali zaproszeni do prezentacji nowego modelu tłumika, który musi spełniać szereg wymagań konstrukcyjnych i nie może przekraczać maksymalnego poziomu głośności (maksymalnie 112 dB).
Testy pod kątem hałasu zostały już przeprowadzone w tym roku, na przełomie października i listopada. Ostateczny sprawdzian jest zaplanowany na grudzień, by dać producentom szansę na ostatnią prezentację swoich tłumików - zarówno nowych urządzeń, jak też produktów, w których zostały wprowadzone zmiany po ostatnich testach. Zaakceptowane tłumiki trafią do sprzedaży maksymalnie do końca stycznia 2015 roku. Produkt będzie obowiązywał przed pięć lat (do końca 2019 roku), a tłumiki będą wyrywkowo testowane.