Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Mirosław Dudek: Zmiana tłumików nic nie wnosi

New Speedway Foundation zapowiada kolejne prezentacje i testy silników Jawy, które są pozytywnie oceniane przez byłych żużlowców i mogą być alternatywą dla obecnie używanego sprzętu.

Damian Gapiński
Damian Gapiński
Problemy sprzętowe żużlowcom przytrafiają się każdego roku. Mała liczba sprawdzonych i uznanych tunerów powoduje, że często przy tego typu okazjach pojawiają się oskarżenia, że dany tuner przygotowuje lepsze silniki bardziej zaprzyjaźnionym zawodnikom. Jednak część z nich winę zgania na nowe tłumiki, które nie zostały jeszcze przez zawodników odpowiednio przetestowane. Z tą teorią nie zgadza się autoryzowany dealer Jawy na Polskę. - Już w listopadzie mówiłem o tym, że zmiana tłumików niczego nie zmieni i nie wniesie żadnej poprawy. Nadal podtrzymuję swoje zdanie. To nie tłumiki powodują, że zawodnicy mają mniejszą kontrolę nad swoim sprzętem. Winny jest w ogóle sposób przygotowywania silników - uważa Mirosław Dudek.
Problemów z właściwą kontrolą nad sprzętem nie mają natomiast zawodnicy, którzy testowali sprzęt New Speedway Foundation. - Odczuwam dużą frajdę jeżdżąc na silniku dwuzaworowym. Mam na tym sprzęcie pełną kontrolę nad motocyklem i dobrą zabawę, a to przy moim wieku i przebytych kontuzjach jest bardzo ważne. Nie ciągnie mnie natomiast do sprzętu, na których zawodnicy jeżdżą w lidze czy Grand Prix - powiedział Adam Skórnicki.

New Speedway Foundation zapowiada, że już wkrótce przeprowadzone zostaną kolejne testy sprzętu Jawy. - Mamy obecnie cztery silniki przygotowane przez teamy Adama Skórnickiego i Rafała Dobruckiego. Nie jest wykluczone, że obaj zawodnicy wystąpią podczas Polish Speedway Battle w Pile. Rozmawialiśmy już z organizatorami i nie jest wykluczone, że w czasie turnieju rozegrany zostanie bieg o puchar prezydenta Piły właśnie na naszym sprzęcie. Mieliśmy mieć spotkanie w Krsko z udziałem zawodników z Austrii i Słowenii. Niestety pogoda pokrzyżowała jednak plany. Nie znamy kolejnego terminu. W planach mamy wyjazd do Landshut i Anglii do Sama Ermolenki. W październiku będzie turniej w Lublinie i tam również się pojawimy. Idziemy z tym w świat, bo opinie zawodników są bardzo przychylne, a to jest dla nas najważniejsze. Jestem pod ogromnym wrażeniem tego, jak na sprzęcie Jawy spisuje się Paweł Hlib. Aż żal, że ten zawodnik dalej nie startuje, bo jego jazda była bardzo widowiskowa - dodał Dudek.

Treningowy bieg Adama Skórnickiego i wychowanka Fogo Unii - Marcina Nowaka:

Trening w Lesznie , Sqóra na 2 zaworowej Jawie NSF kontra Marcin Nowak na GMie po tuningu :)

Posted by New Speedway Foundation on 26 maja 2015
Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (23)
  • kaz Zgłoś komentarz
    Wie ktoś coś więcej o tym silniku, foty, dane tech. etc. Pzdr.
    • ADASOS Zgłoś komentarz
      Jako pierwsi powinni używac je Czesi w swojej lidze- wolno im no i Polacy w PLŻ i PLŻ2. Nawet jak by powstała druga kategoria żużla - ta tańsza to byłoby to naprawdę rewolucyjne i
      Czytaj całość
      motorem postępu ku normalności w żużlu.
      • RECON_1 Zgłoś komentarz
        Przydalyby sie jakies pokazowe zawody na roznych torach zeby moc wpelni to ocenic.
        • HERMAN Zgłoś komentarz
          Dudek, ty bierz się za trenowanie Falubazu, a nie jawą dilujesz.
          • Wandal Zgłoś komentarz
            Nie jestem zwolennikiem tych silników, najpierw chciałbym zobaczyć na żywo jak to wygląda bo może się okazać że ktoś próbuje nam wcisnąć kolejny bubel. Cięcie kosztów, tańszy
            Czytaj całość
            sprzęt fajna sprawa, tylko że zawodnicy będą jeździć wolniej o 20-30km/h teraz wychodzi że jeszcze ciszej.. równie dobrze to może całkiem dobić tą dyscypline.
            • CG1979 Zgłoś komentarz
              Co z tego, że tańsze, skoro 2 razy cichsze niż obecne. To ma być żużel czy jakaś popierdółka?
              • Adam Karwot Zgłoś komentarz
                Obecne GM-y mają zakres obrotów ok. 7000 do 9500 obr/min., Jawy dwuzaworowe ok. 4500 do 8000 obr/min., więc oczywiste jest że te Jawy będą cichsze, dla nas kibiców to źle. Dlatego
                Czytaj całość
                proponuje by były z starymi tłumikami przelotowymi z lat 1995-2010.
                • kangur-Gold Coast Zgłoś komentarz
                  Masz racje Mirek trzymam kciuki zeby doszlo do zmiany bo zuzel zginie!!! Za drogi dla mlodych i przecietnych zawodnikow a i takich trzeba zeby byli . Moze to byc jedynym ratunkiem dla tej
                  Czytaj całość
                  pieknej discypliny!!! Pozdrowienia i zobaczenia w Polsce w 2016. Kangur
                  • Adam Karwot Zgłoś komentarz
                    Zobaczyłem filmik i nie uważacie że te motory brzmią zbyt cicho? Tak jak było na nieprzelotowych tłumikach? Chyba że to kwestia tego nagrania.
                    • Sartoris Zgłoś komentarz
                      Chętnie bym pomógł w działaniu.
                      • Sartoris Zgłoś komentarz
                        Panie Mirosławie, jeśli Pan to czyta: proszę walczyć o zmiany w żużlu i akceptację Waszego silnika. Żużel jest zbyt drogi, wielu zawodników rezygnuje z powodów finansowych. Przez to
                        Czytaj całość
                        jeździ coraz mniej młodych adeptów, speedway nie rozwija się tam gdzie nie ma zbyt wielkich pieniędzy w tym sporcie (prawie wszędzie poza Polską). Jakie obecnie szanse ma biedny zawodnik z kraju typu Austria, Francja czy Słowenia (chodzi o poziom żużla i kasy w tych krajach) w rywalizacji z krezusami z polskiej ligi, którzy mają co najmniej kilka podkręcanych silników? Żużel to prosty sport, nie równajmy do Formuły 1, bo za kilka lat zostanie kilkunastu zawodników na poziomie. to prowadzi do absurdu.
                        • Tyrion Zgłoś komentarz
                          Mogliby zrobić pokazowy mecz na tych silnikach z topowymi raiderami.
                          • H B Baxxter Zgłoś komentarz
                            I tak pewnie FIM Zabroni
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×