Kilka lat temu obowiązek jazdy drużyn w jednolitych kevlarach wprowadziła Speedway Ekstraliga. Nieco później ten sami zapis pojawił się w regulaminach PLŻ i PLŻ 2. W 2015 roku obowiązek posiadania jednakowych kombinezonów miał obowiązywać we wszystkich ligach. Jednak ostatecznie na prośbę klubów drugiej ligi Główna Komisja Sportu Żużlowego odroczyła jego wprowadzenie.
W minionym sezonie ze względu na "zlikwidowanie" PLŻ 2. wszystkie kluby startujące w Nice PLŻ musiały posiadać jednolite kevlary. Z tego obowiązku nie wywiązywały się jednak Kolejarz Opole i Holistic-Polska Rawicz. W przyszłorocznym regulaminie taki zapis pojawił się tylko w kontekście PGE Ekstraligi i Nice PLŻ. Zwolnione z posiadania jednakowych kombinezonów będą zatem kluby PLŻ 2.
Z pewnością to korzystna zmiana dla drużyn i zawodników występujących w najniższej klasie rozgrywkowej. Nie wszystkie zespoły mogą sobie pozwolić na zakup kevlarów, a żużlowcy, którzy zarabiają dużo mniej niż ich koledzy występujący w wyższych ligach, nie muszą wydawać dodatkowych pieniędzy. Koszty występów na żużlu są i tak bardzo duże.
Dodać należy, że drużyny PLŻ 2. posiadają szerokie kadry i często rotują składami na poszczególne mecze. Koszt produkcji jednego kombinezonu to około 4 tysięcy złotych. Klub musi zamówić około 10 kevlarów, a to już koszt około 40 tysięcy złotych.
ZBIÓR ZASAD REGULUJĄCYCH STOSUNKI
§ 5 [Powierzchnie reklamowe]
6. Dla rozgrywek o DMP, DM I i II ligi części wyposażenia zawodnika nie wymienione w ust. 3 i 5 zawierają powierzchnie reklamowe możliwe do przez-naczenia dla zawodnika przez klub. Kevlary wszystkich zawodników danego klubu uczestniczącego w rozgrywkach DMP, DM I Ligi muszą mieć jednolitą kolorystykę.
ZOBACZ WIDEO Żużlowe transfery - zobacz, co cię ominęło!