Związek chciałby sprzedać prawa do okazywania spotkań Nice PLŻ na dwa lata. Pokazywane mogłyby być aż dwa mecze z każdej kolejki. Być może żużlowcy rywalizowaliby także w soboty.
Wśród wymogów stawianych oferentom są również transmisje w jakości HD z czterech spotkań półfinałowych oraz dwóch finałowych rozgrywek.
Do tej pory pojedynki zaplecza PGE Ekstraligi pokazywała Telewizja Polska. O prawa do pokazywania ligi w nowym sezonie mogą walczyć także Polsat, nc+ oraz Eleven, która zainteresowana byłaby tylko sublicencją.
Poniżej ogłoszenie zamieszczone na stronie PZM.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Polski Związek Motorowy z siedzibą w Warszawie (02-518) przy ul. Kazimierzowskiej 66 zaprasza nadawców telewizyjnych do składania ofert w celu wyłonienia nabywcy praw medialnych do rejestracji i transmisji przekazu telewizyjnego oraz rejestracji i transmisji przekazu internetowego Drużynowych Mistrzostw I Ligi żużlowej w latach 2017- 2018 oraz 74 Rajdu Polski rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, który odbędzie się w dniach od 29 czerwca do 2 lipca 2017 r.
ZOBACZ WIDEO Pierwsze treningi i sparingi pokażą czy tor będzie ich atutem
Pakiet I Liga żużlowa oraz Rajd Polski
Szczegółowa specyfikacja rejestracji i transmisji telewizyjnej oraz internetowej Drużynowych Mistrzostw I Ligi Żużlowej w latach 2017- 2018 obejmować będzie:
1. Zapewnienie rejestracji i transmisji telewizyjnej Drużynowych Mistrzostw I Ligi Żużlowej oraz transmisji internetowej zgodnie z terminarzem rozgrywek na sezon 2017 i 2018,
2. Zapewnienie rejestracji i transmisji telewizyjnej na żywo:
- jednego meczu z danej kolejki - w niedzielę lub sobotę (terminarz rozgrywek I Ligi Żużlowej oraz godziny meczów ustala PZM) lub,
- dwóch meczów z danej kolejki - dwóch meczów w sobotę lub jednego meczu w sobotę oraz drugiego meczu w niedzielę (terminarz rozgrywek I Ligi Żużlowej oraz godziny meczów ustala PZM),
1. Prawo do realizacji magazynu żużlowego I Ligi Żużlowej premierowo w dniu i o godzinie, która nie pokrywa się z transmisjami na żywo z meczów PGE Ekstraligi oraz z premierową emisją magazynu PGE Ekstraligi.
2. Zapewnienie obsługi informacyjnej rozgrywek I Ligi Żużlowej, w ramach sportowych audycji informacyjnych na antenach otwartych, w tym emisję co najmniej 30 sekundowego bloku zapowiadającego kolejkę ligową i 90 sekundowego bloku podsumowującego kolejkę ligową w antenie otwartej najpóźniej dzień po rozegranej kolejce.
3. Zapewnienie emisji każdorazowo pełnego meczu zawierającego wszystkie przewidziane regulaminem biegi, wraz z ceremonią prezentacji zawodników przed meczem.
4. Posługiwanie się w trakcie transmisji i/lub retransmisji wyłącznie oficjalnymi nazwami oraz logotypami drużyn uczestniczących w zawodach oraz oficjalną nazwą rozgrywek, logo rozgrywek i logo PZM.
5. Umieszczenie w uzgodnieniu z PZM logotypu I Ligi Żużlowej i logo PZM w czołówkach, zwiastunach, reklamówkach dotyczących zawodów i magazynu oraz w takcie relacji, a także opatrzenie wszystkich transmisji logiem rozgrywek tzw. znakiem wodnym w prawym dolnym rogu ekranu.
6. Wykorzystywanie w realizacji live i do zapisu wozów transmisyjnych/realizacyjnych minimum 7-kamerowych
7. Obowiązek przeprowadzenia transmisji HD z czterech meczów półfinałowych i dwóch finałowych
8. Pakiet świadczeń reklamowych dla PZM z możliwością ewentualnego przekazania sponsorowi rozgrywek (bilbordy sponsorskie w trakcie transmisji min. 4x8 sekund),każda transmisja i retransmisja winna być poprzedzona tzw. pocztówką filmową miasta gospodarza meczu - ok. 20 sek.
9. Pocztówkę dla każdego z miast gospodarzy produkuje oferent w porozumieniu z klubami i po uprzednim ustaleniu scenariusza i projektu pocztówki filmowej.
10. Udzielenia PZM nieodpłatnej licencji z możliwością udzielania sublicencji bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na korzystanie z 5 minutowego fragmentu/skrótu każdego zarejestrowanego audowizualnie przez oferenta meczu.
11. Zapewnienie studia okołomeczowego oraz zespołu ekspertów, który pozwoli na uzyskanie najwyższego poziomu przekazu informacyjnego podczas transmitowanego meczu rozgrywek I Ligi Żużlowej
12. Możliwość udzielenia sublicencji podmiotowi trzeciemu wyłącznie za pisemną zgodą PZM.
Szczegółowa specyfikacja transmisji telewizyjnej oraz internetowej 74 Rajdu Polski:
1. Uzyskanie wyłącznego prawa i zapewnienie emisji telewizyjnej na żywo wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego w kanale otwartym z:
- jednego przejazdu odcinka Super Specjalnego odbywającego się w:czwartek 29 czerwca 2017r. (godz. 19:00) o czasie trwania około 60 min.,
- jednego przejazdu wybranego odcinka specjalnego odbywającego się w: sobotę 1.07.2017r. (godz. 8:00 lub 14:00) lub w niedzielę 2.07.2017r. (godz. 9:00) o czasie trwania około 60 min.,
- jednego przejazdu ostatniego odcinka rajdu tzw. "Power Stage" odbywającego się w niedzielę 2 lipca 2017r., (godz. 12:00) o czasie trwania około 90 min.;
1. Zyskanie wyłącznego prawa i zapewnienie emisji telewizyjnej wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego w dowolnym kanale sportowym:
- Magazynu WRC (produkcja przedrajdowa, około 26 minut, dźwięk międzynarodowy),
- Podsumowania każdego dnia rajdu (produkcja każdego dnia rajdu, około 26 minut, dźwięk międzynarodowy),
- Podsumowania rajdu (produkcja porajdowa, około 52 minuty, dźwięk międzynarodowy),
- Newsów rajdowych (produkcja 2 razy dziennie, około 90 sekund, dźwięk międzynarodowy);
1. Uzyskanie prawa do niewyłącznej sublicencji do emisji telewizyjnej wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego na dowolnym kanale sportowym z każdej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2017 (za wyjątkiem Rajdu Polski 2017) na następujących warunkach:
- do 9 minut relacji (relacja nie na żywo) z nagrań z każdego dnia rajdu - rundy WRC 2017,
- do 26 minut relacji (relacja nie na żywo) nagrań z każdego rajdu - rundy WRC 2017, która może być użyta/transmitowana wyłącznie po ostatnim dniu danego rajdu, niedziela 18:00 CET.
1. Uzyskanie prawa do niewyłącznej sublicencji do emisji na dowolnym kanale sportowym online z programów WRC określonych w pkt 1) - 3) na następujących warunkach:
- każde okienko VoD zakończy się maksymalnie 21 dni po zakończeniu danego Rajdu WRC 2017,
- programy online będą geoblokowane - ograniczenie możliwości oglądania do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Treść oferty
Oferty powinny zawierać:
[olist]1. Krótką prezentację oferenta i jego doświadczenie w zakresie korzystania z praw medialnych do wydarzeń sportowych.
2. Określenie sposobu korzystania z praw.
3. Informację na temat sposobu promocji i budowania zasięgu transmisji rozgrywek planowanych przez oferenta.
4. Cenę oferowaną za nabycie praw medialnych wyrażoną w PLN.
5. Informację odpowiadającą odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców KRS.
6. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).
[/olist]
Oferty powinny być podpisane przez składającego ofertę lub jego upełnomocnionego przedstawiciela.
Oferty nie spełniające powyższych wymogów lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Termin składania ofert
Oferty prosimy składać w terminie do dnia 29 grudnia 2016 r. Decyduje data doręczenia oferty.
Sposób składania ofert
Oferty w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs ofert – prawa medialne” należy składać osobiście, przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru lub pocztą kurierską za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Polskiego Związku Motorowego przy ul. Kazimierzowskiej 66, 02-518 Warszawa.
Kryteria wyboru ofert
Oferty oceniane będą pod kątem:
[olist]1. Zaproponowanej przez oferenta ceny
2. Możliwości realizacji zaplanowanych działań (kadra, zaplecze techniczne, doświadczenie).
3. Sposób promowania i budowania zasięgu transmisji.
[/olist]Maksymalny okres związania ofertą
Oferent jest związany złożoną ofertą do chwili zawiadomienia go o wyborze innej oferty, nie dłużej jednak niż przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.
Termin wybory oferty
Wybór oferty dokonany zostanie do dnia 3 stycznia 2017 r.
Informacje dodatkowe
Polski Związek Motorowy zastrzega sobie prawo do:
[olist]1. Negocjacji w sprawie złożonych ofert,przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny.
2. rezygnacji z wyboru którejkolwiek z ofert.
3. Do rezygnacji z zawarcia umowy na sprzedaż praw medialnych,odwołania konkursu ofert bez podania przyczyny.
[/olist]Termin powiadomienia o wyborze oferty
Oferenci zostaną powiadomieni o wyborze oferty niezwłocznie po dokonaniu wyboru.
Ogłoszenie o wyborze oferty zostanie również zamieszczone w siedzibie Polskiego Związku Motorowego przy ul. Kazimierzowskiej 66 w Warszawie (02-518) oraz na stronie www.pzm.pl.