Kto pokaże Nice PLŻ? Telewizje poznały warunki

WP SportoweFakty / Tomasz Kudala
WP SportoweFakty / Tomasz Kudala

Telewizje poznały warunki, na których miałaby być pokazywane mecze Nice Polskiej Ligi Żużlowej oraz Rajd Polski. Polski Związek Motorowy zaprosił do składania ofert na transmisje.

W tym artykule dowiesz się o:

Związek chciałby sprzedać prawa do okazywania spotkań Nice PLŻ na dwa lata. Pokazywane mogłyby być aż dwa mecze z każdej kolejki. Być może żużlowcy rywalizowaliby także w soboty.

Wśród wymogów stawianych oferentom są również transmisje w jakości HD z czterech spotkań półfinałowych oraz dwóch finałowych rozgrywek.

Do tej pory pojedynki zaplecza PGE Ekstraligi pokazywała Telewizja Polska. O prawa do pokazywania ligi w nowym sezonie mogą walczyć także Polsat, nc+ oraz Eleven, która zainteresowana byłaby tylko sublicencją.

Poniżej ogłoszenie zamieszczone na stronie PZM.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

Polski Związek Motorowy z siedzibą w Warszawie (02-518) przy ul. Kazimierzowskiej 66 zaprasza nadawców telewizyjnych do składania ofert w celu wyłonienia nabywcy praw medialnych do rejestracji i transmisji przekazu telewizyjnego oraz rejestracji i transmisji przekazu internetowego Drużynowych Mistrzostw I Ligi żużlowej w latach 2017- 2018 oraz 74 Rajdu Polski rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, który odbędzie się w dniach od 29 czerwca do 2 lipca 2017 r.

ZOBACZ WIDEO Pierwsze treningi i sparingi pokażą czy tor będzie ich atutem

Pakiet I Liga żużlowa oraz Rajd Polski

Szczegółowa specyfikacja rejestracji i transmisji telewizyjnej oraz internetowej Drużynowych Mistrzostw I Ligi Żużlowej w latach 2017- 2018 obejmować będzie:

1. Zapewnienie rejestracji i transmisji telewizyjnej Drużynowych Mistrzostw I Ligi Żużlowej oraz transmisji internetowej zgodnie z terminarzem rozgrywek na sezon 2017 i 2018,

2. Zapewnienie rejestracji i transmisji telewizyjnej na żywo:

  • jednego meczu z danej kolejki - w niedzielę lub sobotę (terminarz rozgrywek I Ligi Żużlowej oraz godziny meczów ustala PZM) lub,
  • dwóch meczów z danej kolejki - dwóch meczów w sobotę lub jednego meczu w sobotę oraz drugiego meczu w niedzielę (terminarz rozgrywek I Ligi Żużlowej oraz godziny meczów ustala PZM),

1. Prawo do realizacji magazynu żużlowego I Ligi Żużlowej premierowo w dniu i o godzinie, która nie pokrywa się z transmisjami na żywo z meczów PGE Ekstraligi oraz z premierową emisją magazynu PGE Ekstraligi.
2. Zapewnienie obsługi informacyjnej rozgrywek I Ligi Żużlowej, w ramach sportowych audycji informacyjnych na antenach otwartych, w tym emisję co najmniej 30 sekundowego bloku zapowiadającego kolejkę ligową i 90 sekundowego bloku podsumowującego kolejkę ligową w antenie otwartej najpóźniej dzień po rozegranej kolejce.
3. Zapewnienie emisji każdorazowo pełnego meczu zawierającego wszystkie przewidziane regulaminem biegi, wraz z ceremonią prezentacji zawodników przed meczem.
4. Posługiwanie się w trakcie transmisji i/lub retransmisji wyłącznie oficjalnymi nazwami oraz logotypami drużyn uczestniczących w zawodach oraz oficjalną nazwą rozgrywek, logo rozgrywek i logo PZM.
5. Umieszczenie w uzgodnieniu z PZM logotypu I Ligi Żużlowej i logo PZM w czołówkach, zwiastunach, reklamówkach dotyczących zawodów i magazynu oraz w takcie relacji, a także opatrzenie wszystkich transmisji logiem rozgrywek tzw. znakiem wodnym w prawym dolnym rogu ekranu.
6. Wykorzystywanie w realizacji live i do zapisu wozów transmisyjnych/realizacyjnych minimum 7-kamerowych
7. Obowiązek przeprowadzenia transmisji HD z czterech meczów półfinałowych i dwóch finałowych
8. Pakiet świadczeń reklamowych dla PZM z możliwością ewentualnego przekazania sponsorowi rozgrywek (bilbordy sponsorskie w trakcie transmisji min. 4x8 sekund),każda transmisja i retransmisja winna być poprzedzona tzw. pocztówką filmową miasta gospodarza meczu - ok. 20 sek.
9. Pocztówkę dla każdego z miast gospodarzy produkuje oferent w porozumieniu z klubami i po uprzednim ustaleniu scenariusza i projektu pocztówki filmowej.
10. Udzielenia PZM nieodpłatnej licencji z możliwością udzielania sublicencji bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na korzystanie z 5 minutowego fragmentu/skrótu każdego zarejestrowanego audowizualnie przez oferenta meczu.
11. Zapewnienie studia okołomeczowego oraz zespołu ekspertów, który pozwoli na uzyskanie najwyższego poziomu przekazu informacyjnego podczas transmitowanego meczu rozgrywek I Ligi Żużlowej
12. Możliwość udzielenia sublicencji podmiotowi trzeciemu wyłącznie za pisemną zgodą PZM.

Szczegółowa specyfikacja transmisji telewizyjnej oraz internetowej 74 Rajdu Polski:

1. Uzyskanie wyłącznego prawa i zapewnienie emisji telewizyjnej na żywo wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego w kanale otwartym z:

  • jednego przejazdu odcinka Super Specjalnego odbywającego się w:czwartek 29 czerwca 2017r. (godz. 19:00) o czasie trwania około 60 min.,
  • jednego przejazdu wybranego odcinka specjalnego odbywającego się w: sobotę 1.07.2017r. (godz. 8:00 lub 14:00) lub w niedzielę 2.07.2017r. (godz. 9:00) o czasie trwania około 60 min.,
  • jednego przejazdu ostatniego odcinka rajdu tzw. "Power Stage" odbywającego się w niedzielę 2 lipca 2017r., (godz. 12:00) o czasie trwania około 90 min.;

1. Zyskanie wyłącznego prawa i zapewnienie emisji telewizyjnej wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego w dowolnym kanale sportowym:

  • Magazynu WRC (produkcja przedrajdowa, około 26 minut, dźwięk międzynarodowy),
  • Podsumowania każdego dnia rajdu (produkcja każdego dnia rajdu, około 26 minut, dźwięk międzynarodowy),
  • Podsumowania rajdu (produkcja porajdowa, około 52 minuty, dźwięk międzynarodowy),
  • Newsów rajdowych (produkcja 2 razy dziennie, około 90 sekund, dźwięk międzynarodowy);

1. Uzyskanie prawa do niewyłącznej sublicencji do emisji telewizyjnej wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego na dowolnym kanale sportowym z każdej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2017 (za wyjątkiem Rajdu Polski 2017) na następujących warunkach:

  • do 9 minut relacji (relacja nie na żywo) z nagrań z każdego dnia rajdu - rundy WRC 2017,
  • do 26 minut relacji (relacja nie na żywo) nagrań z każdego rajdu - rundy WRC 2017, która może być użyta/transmitowana wyłącznie po ostatnim dniu danego rajdu, niedziela 18:00 CET.

1. Uzyskanie prawa do niewyłącznej sublicencji do emisji na dowolnym kanale sportowym online z programów WRC określonych w pkt 1) - 3) na następujących warunkach:

  • każde okienko VoD zakończy się maksymalnie 21 dni po zakończeniu danego Rajdu WRC 2017,
  • programy online będą geoblokowane - ograniczenie możliwości oglądania do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Treść oferty
Oferty powinny zawierać:
[olist]1. Krótką prezentację oferenta i jego doświadczenie w zakresie korzystania z praw medialnych do wydarzeń sportowych.
2. Określenie sposobu korzystania z praw.
3. Informację na temat sposobu promocji i budowania zasięgu transmisji rozgrywek planowanych przez oferenta.
4. Cenę oferowaną za nabycie praw medialnych wyrażoną w PLN.
5. Informację odpowiadającą odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców KRS.
6. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).
[/olist]
Oferty powinny być podpisane przez składającego ofertę lub jego upełnomocnionego przedstawiciela.

Oferty nie spełniające powyższych wymogów lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Termin składania ofert
Oferty prosimy składać w terminie do dnia 29 grudnia 2016 r. Decyduje data doręczenia oferty.

Sposób składania ofert
Oferty w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs ofert – prawa medialne” należy składać osobiście, przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru lub pocztą kurierską za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Polskiego Związku Motorowego przy ul. Kazimierzowskiej 66, 02-518 Warszawa.

Kryteria wyboru ofert
Oferty oceniane będą pod kątem:
[olist]1. Zaproponowanej przez oferenta ceny
2. Możliwości realizacji zaplanowanych działań (kadra, zaplecze techniczne, doświadczenie).
3. Sposób promowania i budowania zasięgu transmisji.

[/olist]Maksymalny okres związania ofertą
Oferent jest związany złożoną ofertą do chwili zawiadomienia go o wyborze innej oferty, nie dłużej jednak niż przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

Termin wybory oferty
Wybór oferty dokonany zostanie do dnia 3 stycznia 2017 r.

Informacje dodatkowe
Polski Związek Motorowy zastrzega sobie prawo do:
[olist]1. Negocjacji w sprawie złożonych ofert,przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny.
2. rezygnacji z wyboru którejkolwiek z ofert.
3. Do rezygnacji z zawarcia umowy na sprzedaż praw medialnych,odwołania konkursu ofert bez podania przyczyny.

[/olist]Termin powiadomienia o wyborze oferty
Oferenci zostaną powiadomieni o wyborze oferty niezwłocznie po dokonaniu wyboru.

Ogłoszenie o wyborze oferty zostanie również zamieszczone w siedzibie Polskiego Związku Motorowego przy ul. Kazimierzowskiej 66 w Warszawie (02-518) oraz na stronie www.pzm.pl.

Komentarze (27)
Jac_Tor
21.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
PZM, patrzy tylko na kasę, dlatego w wymogach nie ma zapisu, że transmisja musi być w kanale FTA (niekodowanym) i musi być również transmisja w naziemnej TV DVB-T. Bez tego nie będzie promocji Czytaj całość
avatar
zulew
21.12.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Kibicujemy Polsatowi! Najlepszy wybór. 
avatar
sympatyk żu-żla
20.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ja bym zostawił TVP.było nie źle. 
avatar
krzychPiła
20.12.2016
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
TVP mogłaby jeszcze być, ale nie w czasach, gdy rządzi PiS, bo tu priorytetem będą relacje na żywo z mszy, pielgrzymek, odpustów, dróg krzyżowych, święceń, otwierania nowych kościołów itp. 
avatar
Feniks Ovia
20.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zgadzam się z przedmówcą. Tylko nie Polsat ! 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.