Znamy budżety klubów PGE Ekstraligi. Najlepsza liga świata pojedzie za 65 milionów złotych

WP SportoweFakty / Tomasz Jocz / Stal Gorzów - Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra
WP SportoweFakty / Tomasz Jocz / Stal Gorzów - Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra

Jako pierwsi prezentujemy budżety klubów PGE Ekstraligi na sezon 2017. Łączna suma wynosi 65 milionów złotych. To o 4,2 miliona więcej niż przed rokiem i 3,5 miliona więcej niż dwa lata temu.

Żużlowa PGE Ekstraliga znowu rośnie w siłę. Po kilku latach chudych, kiedy schładzano płace i obniżano wydatki, znowu mamy ruch w górę. Łączna suma budżetów klubów, które będą walczyły w tym roku o tytuł mistrza Polski, jest większa niż rok i dwa lata temu.

Kluby najbogatszej i najlepszej ligi świata pojadą w tym roku za 65 milionów. Najwięcej kasy mają Stal Gorzów i Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra - odpowiednio 10,3 i 10 milionów złotych. Nic dziwnego, bo obie ekipy naszpikowane są gwiazdami. W Stali każdy z pięciu seniorów ma milionowy kontrakt. W Falubazie na liście milionerów jest czterech z pięciu seniorów.

Już za chwilę możemy się spodziewać dyskusji, który z sąsiadujących ze sobą klubów jest bogatszy. Stal ma w budżecie 300 tysięcy złotych więcej, ale około 900 tysięcy ma iść na spłatę i obsługę kredytu. Falubaz nie ma żadnych stałych kosztów. Całość idzie na zespół i utrzymanie klubu.

O ile milionowe budżety klubów PGE Ekstraligi robią ogromne wrażenie, o tyle wydatki na zespół nie są tak rekordowe, jak w przypadku sezonu 2014 i drużyny Unibaksu Toruń. Miliarder Roman Karkosik zbudował wówczas zespół za prawie 10 milionów złotych. Teraz takiej drogiej drużyny nie ma. Ekantor.pl Falubaz, Stal i Fogo Unia Leszno wyłożą na zawodników między 6,5 a 7,5 miliona złotych. Ostateczna wysokość wydatków jest uzależniona od wyniku.

ZOBACZ WIDEO Bartosz Zmarzlik: Znowu moim celem jest zajęcie miejsca w ósemce

Szacunkowe wartości budżetów zespołów PGE Ekstraligi na sezon 2017?

KlubBudżet
Stal Gorzów 10,3 mln zł
Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra 10 mln zł
Get Well Toruń 9,5 mln zł
Fogo Unia Leszno 9,2 mln zł
Betard Sparta Wrocław 7,5 mln zł
ROW Rybnik 6,5 mln zł
Włókniarz Częstochowa 6,5 mln zł
MRGARDEN GKM Grudziądz 5,5 mln zł

Żeby wygrać ligę nie trzeba jednak mieć najwyższego budżetu. W 2016 triumfowała Stal, która faktycznie miała najwięcej pieniędzy z wszystkich klubów (10 mln zł), ale w poprzednich latach różnie z tym bywało. W 2015 roku Fogo Unia miała o 1,5 mln zł mniej od Falubazu, ale to jej żużlowcy zgarnęli złoto. Stal w 2014 też nie była najbogatsza w lidze. Miała o 4 miliony mniej od Unibaksu, ale na najwyższym stopniu podium stanęła.


KLIKNIJ i oddaj głos w XXVII Plebiscycie Tygodnika Żużlowego na najpopularniejszych zawodników, trenerów i działaczy 2016 roku! ->

Komentarze (158)
avatar
light
12.02.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Skąd te dane? Mamy jakieś źródło czy własne "widzimisie"? 
avatar
sympatyk żu-żla
10.02.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dla czego tak drogo,Mogło być nie co taniej .Kto temu winien Prezesi.Więc jak prezesi pod śrubowali ceny przy kontraktach przebijali się na wzajem teraz niech nie płaczą. 
KACPER.U.L
9.02.2017
Zgłoś do moderacji
1
4
Odpowiedz
Przesłanie redaktora Dariusza jest inne.Gorzów na żużlowej mapie świata to ewenement.Dlaczego?Bo klub jadący na kredycie nie ma prawa bytu!I,nie dość,że bytuje to jeszcze zgarnia Majstra powodu Czytaj całość
avatar
Artt
9.02.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
heheh pana dziennikarza boli......ze Stal z najwiekszym budzetem........pierwsza czworka bardzo porownywalne budzety i tyle...a kasa nie jezdzi.... 
avatar
wąż
9.02.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
jak to najlepsza liga??? co roku wieje bardziej nuda :) wieczne wały w finale hahahahah 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.