W Szwecji nie odwołują meczów, ale nie można nas porównywać z Elitserien. Gra toczy się o inną kasę

WP SportoweFakty / Karol Słomka / Ulewa na torze żużlowym
WP SportoweFakty / Karol Słomka / Ulewa na torze żużlowym

Rozgrywki ligowe w Polsce miały ruszyć z kopyta, ale pogoda storpedowała ten plan. Zdaniem Jacka Frątczaka, nie można nas jednak porównywać ze Szwecją, bo u nas gra toczy się o inną stawkę.

Przypomnijmy, że w 2016 w szwedzkiej Elitserien nie odwołano ani jednego spotkania ze względu na niesprzyjającą aurę. Jacek Frątczak jest jednak zdania, że porównanie Polski ze Szwecją nie jest logiczne. - Na jakim poziomie są obydwie organizacje ligowe i gdzie niepowodzenie sportowe wiąże się z większymi konsekwencjami finansowymi i sportowymi? Oczywiście, że w Polsce. U nas jest większe ograniczenie ryzyka, bo w grę wchodzi większa kasa - mówi.

Różnica jest nie tylko w stawkach dla zawodników, ale także w innych aspektach. - Powiedzmy sobie szczerze, że trudno porównywać Szwecję i Polskę, biorąc pod uwagę choćby frekwencję na trybunach. Tam jest dwa tysiące ludzi, a u nas dwanaście tysięcy. Pogoda spłatała nam figla. Prawda jest taka, że jeśli można podjąć decyzję o wcześniejszym odwołaniu spotkania, mając deadline, który nie generuje kosztów, to musimy to zrobić. Jeśli się tego nie zrobi, straty ponoszą nie tylko kluby, ale też kibice. W Polsce jest gra o inną stawkę niż w Szwecji - mówi były menedżer Falubazu.

U nas mecze są przekładane masowo. W większości przypadków podjęto słuszne decyzje, ale zdarzały się pomyłki. Tak było choćby z pojedynkiem Ekantor.pl Falubazu Zielona Góra z MRGARDEN GKM-em Grudziądz. Prognozy nie sprawdziły się i w porze meczu w Winnym Grodzie można było jechać. - W tym przypadku tak się stało, ale aktualnie prognozy pogody są coraz bardziej doskonałe i sprawdzają się co najmniej w 70-80 procentach. Pamiętajmy o kwestii czysto ekonomicznej. Ponad wszelką wątpliwość wiadomo, że kiedy odwołuje się mecz w oparciu o czas i miejsce podejmowania decyzji, klub na organizacji nie straci choćby złotówki. To jest pewne. Natomiast nie podjęcie tej decyzji w oparciu o tę wiedzę na pewno spowoduje koszty. Co byłoby, gdyby pogoda się sprawdziła, a zawody nie byłyby odwołane? Mielibyśmy hejt w zupełnie drugą stronę - twierdzi nasz ekspert.

Frątczakowi również zdarzały się podobne sytuacje, gdzie trzeba było podjąć męskie decyzje. - Swego czasu miałem jedną sytuację związaną z treningiem punktowanym z ekipą z Gorzowa. Prognozy pogody na sobotę mieliśmy fatalne. W czwartek wraz ze Staszkiem Chomskim i Krzyśkiem Orłem podjęliśmy decyzję, że nie ma sensu generować kosztów i ściągać kibiców, bo prognozy są takie a nie inne. Moja pointa jest taka, że jak już wszystko ruszy, to każdy o tych problemach zapomni. Rozumiem kibiców, że tęsknią za rozgrywkami, ale w tym roku mamy absolutnie nielogiczną pogodę - kończy były menedżer Falubazu.

ZOBACZ WIDEO Ligue 1: nieprawdopodobne emocje w Metz! PSG dogoniło Monaco [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Komentarze (27)
avatar
HDZapora
22.04.2017
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
avatar
Patrykowski
22.04.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Masz rację ;) 
avatar
Patrykowski
21.04.2017
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Panie Jacku inne zdanie niż Pana to hejt? Kompletnie nie rozumiem czemu Pan świadomie pomija jeden jakże istotny detal. Nikt nie każe jechać męczy gdy są złe warunki pogodowe. Dlaczego idziemy Czytaj całość
avatar
speed01
21.04.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Czy tylko ja mam wrażenie, że Frątczak na jaki temat ostatnio by się nie wypowiadał, to zawsze to zawsze kończy się na "kasa", "koszty" itd. A gdzie w tym wszystkim jest sport? 
avatar
wojtaszek zg
21.04.2017
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Manipulujesz faktami panie Frątczak. Ciekawe ilu kibiców byłoby w Polsce na stadionach, gdyby mecze rozgrywano we wtorki o godz. 19. Jeszcze kilka takich dziwnych decyzji i nawet w niedziele tr Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.