Adam Skórnicki: Kiedyś regulamin pozwalał na bicie po mordzie. Dziś są psychologowie

Newspix / Łukasz Trzeszczkowski / Adam Skórnicki (z prawej)
Newspix / Łukasz Trzeszczkowski / Adam Skórnicki (z prawej)

- Gdyby zawodnicy korzystali z pomocy psychologów, to wiedzieliby, że skumulowaną po biegu energię trzeba zachować na kolejny wyścig, a nie bić biednego człowieka po głowie - mówi nam Adam Skórnicki, żużlowiec i trener.

W tym artykule dowiesz się o:

W Gorzowie ruszył proces Mateja Zagara, którego były mechanik oskarża w procesie cywilnym. Chodzi o sytuację z Grand Prix Polski, gdzie po jednym z biegów Zagar uderzył swojego pracownika tak, że z głowy spadła mu czapka. Ostatnio obserwujemy sporo skrajnych zachowań żużlowców. Wystarczy wspomnieć Nickiego Pedersena bluzgającego na mechaników, co pokazano w ostatnim Magazynie PGE Ekstraligi.

- To nie jest tak, że teraz mamy w żużlu więcej chamstwa - tłumaczy nam Adam Skórnicki, żużlowy mistrz Polski i trener. - Kiedyś w Anglii był nawet przepis, że do dwóch minut po zakończonym wyścigu zawodnicy mogli sobie dać po mordzie i robili to. Emocje w tym sporcie są tak wielkie, że każdy szuka ujścia. Jeden rozwali kask, drugi rzuci goglami, a Pedersen zwyzywa mechaników, bo on tak zawsze działał. Nakręcał się tym, to mu pomagało w lepszej jeździe.

- O wybrykach sprzed lat mało jednak wiemy, bo nie było tylu kamer na meczach - komentuje Skórnicki. - Paradoksalnie ich obecność tylko wzmaga agresję. Niektórzy, jak widzą, że są filmowani to pokazują złość i agresję, bo myślą sobie, że uśmiech może im zaszkodzić. Jak ludzie zobaczą, że zawodnik się śmieje to powiedzą, że mu nie zależy. Na żużlu jeżdżą głównie prości ludzie, więc myślą zero-jedynkowo, a kamera podaje nam potem wszystko na tacy.

Skórnicki nie ma wątpliwości, że zawodnicy powinni częściej korzystać z usług psychologów i trenerów mentalnych. - Wiele się pod tym względem poprawiło, ale też nie do końca - komentuje nasz ekspert. - Wciąż pokutuje myślenie, że psycholog to jest to samo co psychiatra. Ludzie z boku śmieją się z tych, co mają psychologów. Zawodnicy boją się z kolei korzystać z psychologów klubowych, gdyż mają obawy, że to co powiedzą zostanie wykorzystane przeciwko nim.

ZOBACZ WIDEO Dlaczego Sparta nie namówiła Sławomira Kryjoma? Menedżer podaje powód

- Zawodnik musi mieć psychologa, bo przecież musi sprostać oczekiwaniom kibiców, zarządu, ludzi z teamu i rodziny - zauważa Skórnicki. - Słowem żużlowiec ma wiele na głowie, a jak dodatkowo skumulują się emocje po biegu to czasami źle to wygląda. Psycholog czy trener mentalny podpowiedziałby zawodnikowi, jak ma wykorzystać skumulowaną w sobie energię. Żużlowiec mając taką wiedzę nie biłby biednego człowieka po głowie.

- Swoją drogą to psycholog przydałby się także innym ludziom pracującym w klubie. Sztabowi szkoleniowemu, ludziom zarządzającym. Wiedzieliby, jak podejść do zawodnika, by nie popełnić błędu. Jednego trzeba pogłaskać, innym wstrząsnąć. Psycholog podpowiedziałby co komu jest potrzebne - kończy Skórnicki.

Komentarze (10)
avatar
gustek
17.05.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zastanawiające jest to , co by się nie działo , gdzie by się coś stało zaraz wyszukiwane są epizody z życia Nickiego i wkręcane w dany temat. Jest Czytaj całość
avatar
siwyleszno
17.05.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To już zapomniał jak od Nickiego dostał w zaszłym roku. 
avatar
Time vel Netto
17.05.2017
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Ostania sentencja wywiadu o działaczach , trenerach jest bardzo cenna . Czy wszyscy żużlowcy są tacy prości !? Ja tak nie uważam . 
avatar
Franka
17.05.2017
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Zuzlowcy czy pilkarze to faktycznie prosci ludzie. Wystarczy posłuchać ich wypowiedzi w wywiadach tv nie wspominając o znajomości jęz. Angielskiego. 
Cezariusz
17.05.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Na żużlu jeżdżą głównie prości ludzie, więc myślą zero-jedynkowo, a kamera podaje nam potem wszystko na tacy." zgadzam się. Tylko prości ludzie mogli tak przejść do porządku dziennego nad spra Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.