Okiem PGE Ekstraligi: Jedziemy w ósemkę, nie z(a)bijamy KSM

WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Sparta - Stal. Maciej Janowski [cz] w walce z Martinem Vaculikiem [b]
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Sparta - Stal. Maciej Janowski [cz] w walce z Martinem Vaculikiem [b]

Kalkulowana Średnia Meczowa i powiększenie PGE Ekstraligi do dziesięciu, a może nawet dwunastu zespołów. Czy jest się nad czym zastanawiać?

W tym artykule dowiesz się o:

Kontynuujemy cykl artykułów, w których przedstawiać będziemy komentarze i informacje związane z najlepszą żużlową ligą świata pochodzące z bezpośredniego źródła. "Okiem PGE Ekstralig" pisze dla nas Przemysław Szymkowiak, menedżer ds. PR w PGE Ekstralidze.

***

Miniony tydzień to czas dywagacji nad ideą powiększenia PGE Ekstraligi do dziesięciu, a zdaniem niektórych nawet dwunastu drużyn. Sporo pisało się też w mediach o Kalkulowanej Średniej Meczowej. W tym ostatnim przypadku warto rozważyć ten temat i nie ukrywajmy, że toczą się zaawansowane rozmowy polegające na przymiarkach do jej wprowadzenia. Zanim napiszę odpowiedź na pytanie: dlaczego, kilka uwag praktycznych, bo ważna jest przede wszystkim interpretacja tego pomysłu.

Kiełkująca w Ekstralidze Żużlowej idea KSM odnosi się przede wszystkim do liczenia średnich w oparciu o ostatnich pięć sezonów rozgrywkowych - niezależnie od klasy rozgrywkowej, w której jeździł zawodnik, ale z przelicznikami między nimi. To pozwala na bardziej obiektywne podejście do realnej wartości dla żużlowca w PGE Ekstralidze, aby nie było problemu pod tytułem: "zbijam KSM", "jeździłem w niższej lidze i mam za wysoką KSM".

Minione sezony transferowe pokazują, że konkurencja przydałaby się niektórym zawodnikom w odniesieniu do ich stylu rozmów z klubami, a także zarobków. Rozdających karty jest za dużo.

Większa PGE Ekstraliga - na razie - nie jest nam zaś potrzebna z racji na określoną liczbę zawodników gwarantujących wysoki poziom sportowy, ale przede wszystkim: więcej meczów i kosztów ich organizacji. Przesyt ligowy - tego nie chcielibyśmy z całą pewnością, a pamiętać jeszcze należy, że funkcjonujemy w specyficznym sporcie, gdzie jeden zawodnik może startować w ciągu jednego tygodnia w kilku ligach...

Idea spadków i awansów, trzy klasy rozgrywkowe - to sens rywalizacji sportowej w polskim żużlu, którego będę bronił. Popatrzmy na przykład choćby kobiecej piłki siatkowej i sprawy związane z tzw. zamykaniem ligi oraz liczbą drużyn tam grających. Czy chcielibyśmy rozgrywać co weekend mecze, gdzie nie byłoby rywalizacji o utrzymanie? Czy więcej drużyn w PGE Ekstralidze, przy mocnej pozycji kontraktowej kilku klubów posiadających już określonej klasy zawodników i dobry status na rynku, nie oznaczałoby czasami tzw. wysokich wyników oraz trudności z pozyskiwaniem nowych zawodników dla beniaminków? To system naczyń połączonych. Transfer, a przecież ambicje nowych klubów w najwyższej klasie rozgrywkowej po awansie zawsze sięgają wysoko, oznacza zazwyczaj argumenty finansowe przy przekonywaniu do niego zawodnika z innego zespołu...

Wszystko wskazuje na to, że powinniśmy okrzepnąć w ośmiozespołowej lidze jeszcze przez jakiś czas. W lidze, w której kluby coraz lepiej funkcjonują organizacyjnie i finansowo, ale ciągle wydają za dużo pieniędzy w proporcjach: zawodnicy - funkcjonowanie klubu.

Pamiętam wielkie zainteresowanie meczami o awans do wyższej ligi choćby w Krośnie z czasów trochę już odległych. Nie byłoby tego, gdyby funkcjonowały w Polsce dwie klasy rozgrywkowe, bo słabszy i biedniejszy ośrodek czasami byłby całymi latami outsiderem skazanym na walkę w ligowym "ogonie". Tymczasem możliwość awansu z drugiej ligi do pierwszej to naturalny bodziec do budowania zainteresowania dyscypliną na rynku lokalnym. I tutaj jest zresztą wiele do zrobienia.

Przyszłością mogą być kluby partnerskie, gdzie możliwa będzie współpraca "tego mniejszego i słabszego" finansowo z "tym większym i silniejszym", ale przy zachowaniu ciągłości sportowej rywalizacji o awanse. Sprawdźmy, jak to się zrealizuje w Lesznie / Rawiczu i poczekamy na kolejne wnioski, pamiętając też, że PZM kładzie coraz większy nacisk na szkolenie, a jego efekty powinniśmy mieć za kilka lat.

Przemysław Szymkowiak

ZOBACZ WIDEO Falubaz przespał okres transferowy. "Za późno się zorientowali, że trzeba działać"

Komentarze (21)
avatar
sympatyk żu-żla
10.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
KSM już przerabiano inne walory tez były ligowe tez były przerabiane. Jeżeli było przerabiane nie wyszło po co do tego wracać. Owszem można przejść na 10 klubów w lidze jeżeli dorobimy się prz Czytaj całość
AMON
10.03.2018
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
KSM największe dziadostwo jakie wymyślono w żużlu NIGDY WIĘCEJ co do rozszerzenia ligi NIE WIERZĘ w to że Najbogatsi się podzielą tym "tortem" byle by tylko nie wprowadzili tego j,,,go KSM ! 
avatar
Imperator Janusz-DMP 2017
10.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
KSM to beznadziejny pomysł, już lepiej wprowadzić salary cup jak w nba 
avatar
Sokhar
10.03.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Tylko Szymkowiaka tu brakuje. Zepsuł Tygodnik Żużlowy, teraz tu... 
MR.BEN
10.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wprowadźcie Ksm to Sparta przez lata będzie zdobywała DMP normalni będą wiedzieć o czym piszę:) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.