Kontynuujemy nowy cykl artykułów, w których przedstawiać będziemy komentarze i informacje związane z najlepszą żużlową ligą świata pochodzące z bezpośredniego źródła. "Okiem PGE Ekstraligi" pisze dla nas Przemysław Szymkowiak, menedżer ds. PR w PGE Ekstralidze.
--
Latem ubiegłego roku PGE Ekstraliga przeprowadziła szerokie badanie profilu kibica. Półtora tygodnia temu przedstawiałem pierwszych 10 najważniejszych wniosków z badania ilościowego, dziś pora na kolejne, które kończą ten rodzaj ankiety.
Wniosek 11
78 proc. kibiców przyznaje, że śledzi wyniki meczów PGE Ekstraligi w telewizji, gdy nie ma ich na meczach. Fani wykorzystują również portale internetowe do śledzenia wyników rozgrywek (69 proc.).
W aplikacji mobilnej PGE Ekstraligi wyniki śledzi 54 proc. kibiców. Radio, co jest pewnym znakiem czasów, wykorzystuje już tylko 24 proc. do poszukiwania informacji o wynikach spotkań.
Wniosek 12
Kibice (39 proc.) najczęściej wskazują, że idealną porą na rozgrywanie meczów jest niedziela między godziną 18 a 19:30.
Gdy zapytać ich o motywy przyjścia na mecz o niedogodnej dla nich porze, to w zdecydowanej większości (83 proc.) wskazują na "mecz derbowy" i "mecz z czołową drużyną w tabeli". Na kolejnym miejscu jest zaś obniżona cena biletów (76 proc.).
Co ciekawe i budujące, aż 72 proc. ankietowanych odpowiada, że i tak przychodzi na mecze, gdy pora ich rozpoczęcia nie jest dla nich najbardziej dogodna.
Wniosek 13
Fani rozgrywek PGE Ekstraligi w większości przyznają, że codziennie szukają informacji o rozgrywkach (73 proc. odpowiedzi).
Tylko 3 proc. kibiców rzadko szuka informacji o PGE Ekstralidze, a 1 proc. nie szuka informacji w ogóle.
77 proc. kibiców wykorzystuje portale internetowe do czerpania informacji o PGE Ekstralidze. Aplikację mobilną wykorzystuje 47 proc., a oficjalną stronę PGE Ekstraligi 26 proc. badanych.
W odwrocie jest zdecydowanie prasa regionalna i ogólnopolska
Wniosek 14
Badania pokazały, że kierunek związany z rozwojem obudowy medialnej rozgrywek jest prawidłowy i odpowiada kibicom. Nieskromnie trzeba powiedzieć, że PGE Ekstraliga rozwinęła się w tym względzie w ostatnich kilku latach, a dowodem na to jest choćby fakt, iż większość kibiców dobrze ocenia oficjalną stronę speedwayekstraliga.pl: 33 proc. kibiców przyznało jej ocenę bardzo dobrą, a 50 proc. dobrą.
Kibice PGE Ekstraligi dobrze oceniają też oficjalną aplikację mobilną PGE Ekstraligi. 39 proc. kibiców przyznaje jej ocenę bardzo dobrą, a 48 proc. dobrą.
Już dziś znacznie rozbudowaliśmy statystyki zawodników w obu dostępnych mediach i na pewno będziemy dążyli do kolejnych niespodzianek dla kibiców, aby aplikację uatrakcyjniać.
Reasumując: 71 proc. kibiców przyznaje, że PGE Ekstraliga jest ligą, która się rozwija.
Negatywy? Kibice wskazują uzależnienie od pogody jako główny powód przeszkadzający w rozwoju dyscypliny (30 proc. odpowiedzi). Jest to oczywiście dla nas bardzo ważny element, ale trzeba też powiedzieć, że działania zmierzające do wprowadzenia obowiązku posiadania plandek wraz z odpowiednim systemem odwodnienia torów, mogą w dużej mierze pomóc go rozwiązać. Co oczywiste, poprawa infrastruktury wiąże się z wydatkami...
Wniosek 15
Organizacja meczów na stadionie i jej ocena miały pozwolić klubom po badaniu profilu kibiców na wyciągnięcie wniosków przed kolejnym sezonem. Tutaj pytaliśmy fanów o: czystość obiektów, organizację punktów gastronomicznych, bezpieczeństwo, atmosferę, jakość nagłośnienia, obsługę w kasach biletowych, miejsca parkingowe, atrakcje dodatkowe dla kibiców przed meczem i po meczu.
Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie na wszystkie elementy organizacyjne bezpośredni wpływ mają kluby. Czasami, jak choćby w przypadku dojazdu na stadion lub parkingów - wpływ na te czynniki ma infrastruktura miejska i położenie obiektu.
Generalnie kibice doceniają atmosferę (64 proc.) oraz bezpieczeństwo (50 proc.) na meczach PGE Ekstraligi i widać to w pytaniach, gdzie przyznawano noty w skali od 1 (najsłabiej) do 5 (najlepiej) punktów.
Nie oznacza to, że jest idealnie. Negatywnie oceniono na stadionach w PGE Ekstralidze przede wszystkim dostępność miejsc parkingowych. W całej lidze 15 proc. ankietowanych przyznaje im notę równą 1, a 20 proc. notę równą 2.
Wniosek 16
Dużo do myślenia dają dane związane ze sprzedażą gadżetów w PGE Ekstralidze. 41 proc. kibiców w ogóle nie zaopatruje się w oficjalne gadżety klubowe.
Na pytanie: "Co mogłoby znaleźć się dodatkowo w asortymencie oficjalnych gadżetów, żeby zachęcić Pana/ią do ich zakupu?", kibice wskazują, że promocje cenowe (39 proc.). Z kolei 30 proc. kibiców twierdzi, że zniżki na gadżety klubowe przy zakupie biletów zachęcałby ich do zakupów akcesoriów klubowych.
ZOBACZ WIDEO W żużlu nie obyło się bez skandali. Był doping i korupcja
Wiem dlaczego :))
Bo wszyscy tam piszący częściej czy rzadziej ,mają cię głęboko w poważaniu BAJT