Okiem PGE Ekstraligi: Świetna atmosfera i bezpieczeństwo na stadionach, ale brakuje miejsc parkingowych

WP SportoweFakty / Wojciech Tarchalski / Stadion Betard Sparty Wrocław
WP SportoweFakty / Wojciech Tarchalski / Stadion Betard Sparty Wrocław

Mamy bardzo lojalnych i oddanych kibiców. W PGE Ekstralidze deklarują oni, że codziennie szukają w przestrzeni medialnej informacji o swoich drużynach. Na mecze przychodzą nawet wówczas, gdy pora ich rozgrywania nie jest dla nich najbardziej dogodna.

W tym artykule dowiesz się o:

Kontynuujemy nowy cykl artykułów, w których przedstawiać będziemy komentarze i informacje związane z najlepszą żużlową ligą świata pochodzące z bezpośredniego źródła. "Okiem PGE Ekstraligi" pisze dla nas Przemysław Szymkowiak, menedżer ds. PR w PGE Ekstralidze.

--

Latem ubiegłego roku PGE Ekstraliga przeprowadziła szerokie badanie profilu kibica. Półtora tygodnia temu przedstawiałem pierwszych 10 najważniejszych wniosków z badania ilościowego, dziś pora na kolejne, które kończą ten rodzaj ankiety.

Wniosek 11
78 proc. kibiców przyznaje, że śledzi wyniki meczów PGE Ekstraligi w telewizji, gdy nie ma ich na meczach. Fani wykorzystują również portale internetowe do śledzenia wyników rozgrywek (69 proc.).

W aplikacji mobilnej PGE Ekstraligi wyniki śledzi 54 proc. kibiców. Radio, co jest pewnym znakiem czasów, wykorzystuje już tylko 24 proc. do poszukiwania informacji o wynikach spotkań.

Wniosek 12
Kibice (39 proc.) najczęściej wskazują, że idealną porą na rozgrywanie meczów jest niedziela między godziną 18 a 19:30.

Gdy zapytać ich o motywy przyjścia na mecz o niedogodnej dla nich porze, to w zdecydowanej większości (83 proc.) wskazują na "mecz derbowy" i "mecz z czołową drużyną w tabeli". Na kolejnym miejscu jest zaś obniżona cena biletów (76 proc.).
Co ciekawe i budujące, aż 72 proc. ankietowanych odpowiada, że i tak przychodzi na mecze, gdy pora ich rozpoczęcia nie jest dla nich najbardziej dogodna.

Wniosek 13
Fani rozgrywek PGE Ekstraligi w większości przyznają, że codziennie szukają informacji o rozgrywkach (73 proc. odpowiedzi).

Tylko 3 proc. kibiców rzadko szuka informacji o PGE Ekstralidze, a 1 proc. nie szuka informacji w ogóle.

77 proc. kibiców wykorzystuje portale internetowe do czerpania informacji o PGE Ekstralidze. Aplikację mobilną wykorzystuje 47 proc., a oficjalną stronę PGE Ekstraligi 26 proc. badanych.

W odwrocie jest zdecydowanie prasa regionalna i ogólnopolska

Wniosek 14
Badania pokazały, że kierunek związany z rozwojem obudowy medialnej rozgrywek jest prawidłowy i odpowiada kibicom. Nieskromnie trzeba powiedzieć, że PGE Ekstraliga rozwinęła się w tym względzie w ostatnich kilku latach, a dowodem na to jest choćby fakt, iż większość kibiców dobrze ocenia oficjalną stronę speedwayekstraliga.pl: 33 proc. kibiców przyznało jej ocenę bardzo dobrą, a 50 proc. dobrą.

Kibice PGE Ekstraligi dobrze oceniają też oficjalną aplikację mobilną PGE Ekstraligi. 39 proc. kibiców przyznaje jej ocenę bardzo dobrą, a 48 proc. dobrą.

Już dziś znacznie rozbudowaliśmy statystyki zawodników w obu dostępnych mediach i na pewno będziemy dążyli do kolejnych niespodzianek dla kibiców, aby aplikację uatrakcyjniać.

Reasumując: 71 proc. kibiców przyznaje, że PGE Ekstraliga jest ligą, która się rozwija.

Negatywy? Kibice wskazują uzależnienie od pogody jako główny powód przeszkadzający w rozwoju dyscypliny (30 proc. odpowiedzi). Jest to oczywiście dla nas bardzo ważny element, ale trzeba też powiedzieć, że działania zmierzające do wprowadzenia obowiązku posiadania plandek wraz z odpowiednim systemem odwodnienia torów, mogą w dużej mierze pomóc go rozwiązać. Co oczywiste, poprawa infrastruktury wiąże się z wydatkami...

Wniosek 15
Organizacja meczów na stadionie i jej ocena miały pozwolić klubom po badaniu profilu kibiców na wyciągnięcie wniosków przed kolejnym sezonem. Tutaj pytaliśmy fanów o: czystość obiektów, organizację punktów gastronomicznych, bezpieczeństwo, atmosferę, jakość nagłośnienia, obsługę w kasach biletowych, miejsca parkingowe, atrakcje dodatkowe dla kibiców przed meczem i po meczu.

Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie na wszystkie elementy organizacyjne bezpośredni wpływ mają kluby. Czasami, jak choćby w przypadku dojazdu na stadion lub parkingów - wpływ na te czynniki ma infrastruktura miejska i położenie obiektu.

Generalnie kibice doceniają atmosferę (64 proc.) oraz bezpieczeństwo (50 proc.) na meczach PGE Ekstraligi i widać to w pytaniach, gdzie przyznawano noty w skali od 1 (najsłabiej) do 5 (najlepiej) punktów.

Nie oznacza to, że jest idealnie. Negatywnie oceniono na stadionach w PGE Ekstralidze przede wszystkim dostępność miejsc parkingowych. W całej lidze 15 proc. ankietowanych przyznaje im notę równą 1, a 20 proc. notę równą 2.

Wniosek 16
Dużo do myślenia dają dane związane ze sprzedażą gadżetów w PGE Ekstralidze. 41 proc. kibiców w ogóle nie zaopatruje się w oficjalne gadżety klubowe.
Na pytanie: "Co mogłoby znaleźć się dodatkowo w asortymencie oficjalnych gadżetów, żeby zachęcić Pana/ią do ich zakupu?", kibice wskazują, że promocje cenowe (39 proc.). Z kolei 30 proc. kibiców twierdzi, że zniżki na gadżety klubowe przy zakupie biletów zachęcałby ich do zakupów akcesoriów klubowych.

ZOBACZ WIDEO W żużlu nie obyło się bez skandali. Był doping i korupcja

Komentarze (6)
avatar
TurboAlex
27.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Z parkingami rzeczywiście jest bieda. To prawda. W ZG również. Czasami pętla autobusowa obok kibiców przyjezdnych. Czasami rów przy zakładzie kamieniarskim. Raz nawet jakieś knieje w kompletnym Czytaj całość
47
26.02.2018
Zgłoś do moderacji
3
7
Odpowiedz
NOCNIK - boli cię tablica u ARTURa KSF ?
Wiem dlaczego :))
Bo wszyscy tam piszący częściej czy rzadziej ,mają cię głęboko w poważaniu BAJT 
avatar
night jest z bydgoszczy
26.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
ankieta chyba zrobiona na wsi za bydgoszczą u nighta 
avatar
Przecież to ja
26.02.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
No niestety,wielu by chciało wjechać autem na trybunę. 
avatar
spajderdog
26.02.2018
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Najlepsza pora rozgrywania meczów to jak w NICE koło 14 ani nie trzeba czekać długo a potem jeszcze jakis meczyk mozna w tv oglądać 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.