Grupa Lotos odchodzi od Wybrzeża. Klub musi zebrać pieniądze na adeptów

Od sześciu lat Grupa Lotos sponsorowała Młodzieżową Szkołę Żużlową Wybrzeża Gdańsk. W środę klub wydał oświadczenie, w którym informuje o odejściu głównego sponsora. Klub szuka innych możliwości, by zebrać pieniądze na rzecz szkolenia.

Michał Gałęzewski
Michał Gałęzewski
Młodzi zawodnicy Wybrzeża WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Młodzi zawodnicy Wybrzeża
Na gdańskim mini torze wychowali się m.in. Krystian Pieszczek, Dominik Kossakowski, a ostatnio też Karol Żupiński, czy aktualny Indywidualny Mistrz Polski w mini żużlu, Paweł Tyburski. Zakończenie współpracy ze strony Grupy Lotos, to kolejne odejście tego paliwowego koncernu od gdańskich klubów - wcześniej firma ta była sponsorem tytularnym oprócz żużlowców m.in. siatkarzy Trefla, a jej logo jeszcze niedawno widniało na koszulkach Lechii. Obecnie Lotos skupia się na wsparciu projektów ogólnopolskich - jest sponsorem polskiego narciarstwa, reprezentacji Polski w piłce nożnej, Roberta Kubicy, czy Agnieszki Radwańskiej. Zdunek Wybrzeże Gdańsk wydało oświadczenie, której treść prezentujemy poniżej (pisownia oryginalna).

"Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że po sześciu latach współpracy Grupa Lotos S.A. podjęła decyzję o zaprzestaniu sponsoringu Młodzieżowej Szkoły Żużlowej skupiającej adeptów sportu żużlowego w wieku 6-15 lat. Jest to dla nas decyzja wysoce zaskakująca, ponieważ pozytywna ocena dotychczasowej kooperacji oraz prowadzone rozmowy nie wskazywały na możliwość jej zakończenia. Jednakże niezależnie od okoliczności serdecznie dziękujemy Grupie Lotos S.A. za włożony trud oraz wkład finansowy, który pozwolił zapewnić dzieciom i młodzieży najwyższy poziom szkolenia!

Młodzieżowa Szkoła Żużlowa to powołany w 2012 roku podmiot odpowiedzialny za szkolenie dzieci i młodzieży w wieku 6-15 lat. Dzięki wytężonej pracy Zarządu GKŻ Wybrzeże oraz nieocenionym wsparciu Grupy Lotos S.A. w ciągu sześciu lat funkcjonowania Młodzieżowa Szkoła Żużlowa stała się największym tego typu podmiotem w Polsce, a jej wychowankowie skutecznie rywalizują na żużlowych torach zdobywając medale Mistrzostw Polski i Świata.

Za przykład w tym miejscu niech posłuży Krystian Pieszczek, 23-letni dzisiaj zawodnik startujący w sezonie 2018 w barwach MRGarden GKM Grudziądz, który jest zdobywcą Drużynowego Pucharu Świata w kategorii seniorów z roku 2016 (wraz z m.in. Bartoszem Zmarzlikiem i Patrykiem Dudkiem). Pieszczek stał także na najwyższym stopniu podium Drużynowych Mistrzostw Świata i Europy w kategorii juniorów, a w rywalizacji indywidualnej - również w kategorii młodzieżowców - wywalczył srebrny medal światowego czempionatu.

Obecnie za jeden z największych talentów polskiego żużla uchodzi kolejny wychowanek Młodzieżowej Szkoły Żużlowej Karol Żupiński. Przygotowujący się aktualnie do rywalizacji ligowej zawodnik ma na swoim koncie liczne sukcesy wywalczone na mini torze: był brązowym medalistą Indywidualnych Mistrzostw Świata w klasie 125cc (2016 rok) oraz srebrnym Indywidualnych Mistrzostw Świata w klasie 250cc z 2017 roku. Aktualnym Indywidualnym Mistrzem Polski w klasie 125cc jest natomiast nasz wychowanek Bartosz Tyburski, a do walki o laury szykuje się już kolejny bardzo utalentowany adept, 11-letni Mateusz Łopuski. Dziś Młodzieżowa Szkoła Żużlowa to grupa 20 adeptów, którzy mają za sobą cztery miesiące zimowych treningów gimnastycznych oraz judo i czekają na pierwsze treningi na torze żużlowym. Grupa prowadzona przez duet trenerski Lech Kędziora – Jarosław Hulko jest zróżnicowana wiekowo, są w niej bowiem zarówno chłopcy w wieku 14 lat, którzy już od maja rozpoczną treningi w klasie 500cc, są zawodnicy przygotowywani do jazdy w klasie 250cc, ale jej trzon stanowią dzieci w wieku 9-11 lat, które szykowały się do startu w klasie 80-125cc.

W obliczu decyzji Grupy Lotos S.A. stajemy wszyscy przed bardzo dużym i trudnym wyzwaniem utrzymania procesu szkolenia na dotychczasowym poziomie. Decyzja głównego sponsora postawiła bowiem pod dużym znakiem zapytania dalsze starty drużyny w zawodach o Drużynowe Mistrzostwo Polski oraz Puchar Polski Par Klubowych w klasie 80-125cc. Środki przekazywane przez sponsora strategicznego stanowiły około 80 proc. całorocznego budżetu, z którego finansowane było szkolenie adeptów, zabezpieczenie sprzętowe oraz udział w zawodach. W wyniku zaistniałej sytuacji Zarząd GKŻ Wybrzeże po konsultacji z trenerem Lechem Kędziorą podjął decyzję, że najważniejszym elementem w procesie szkolenia są treningi na gdańskim torze, dlatego też w tej chwili klub nie będzie pokrywać kosztów wyjazdu mini żużlowców na zawody na terenie całej Polski oraz turnieje międzynarodowe. W związku z powyższym apelujemy do wszystkich, którym dobro gdańskich adeptów leży na sercu o wsparcie naszych najmłodszych zawodników. Wszystkich Państwa, którzy chcą i mają możliwość pomóc prosimy o kontakt - jesteśmy w stanie zaoferować w zamian wiele świadczeń reklamowych zarówno na dużym, jak i mini torze. Nie pozwólmy zabić marzeń dzieci i młodzieży o karierze żużlowej. Razem możemy wszystko!"

ZOBACZ WIDEO Oficjalne promo Boll Warsaw FIM SGP of Poland


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Czy spółki Skarbu Państwa powinny wspierać także lokalne społeczności?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×