WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Ekstraliga powinna przymknąć oko na to, co dzieje się w Unii. Ceny w budowlance szaleją

- Wiem, że prezydent miasta Tarnowa nie dotrzymał danego słowa, ale jeśli uda mu się w tym roku przeprowadzić jeszcze jeden przetarg i wyłonić zwycięzcę, to Ekstraliga Żużlowa nie powinna zabierać Unii licencji - uważa mecenas Jerzy Synowiec.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
WP SportoweFakty / Tomasz Kudala / Włókniarz - Unia Tarnów. Prowadzi Artur Mroczka.

Prezydent miasta Tarnowa zobowiązał się rok temu na piśmie, że w tym sezonie ruszy modernizacja stadionu Grupy Azoty Unii. Tylko dlatego klub dostał licencję na jazdę w PGE Ekstralidze. Kilka dni temu unieważniono jednak przetarg na remont, a to oznacza, że w tym roku żadnych prac na Unii nie będzie. I trudno powiedzieć, kiedy cokolwiek ruszy, skoro miasto założyło, że na modernizację przeznaczy nieco ponad 40 milionów złotych, a najtańsza oferta opiewała na 80 milionów. Wiele wskazuje na to, że prezydent pokpił sprawę, a ucierpi na tym klub, bo jeśli nic w sprawie stadionu się nie zmieni, to Unia może nie dostać licencji na starty w 2019 roku.

- Wiem, że sytuacja jest trudna i źle to wygląda, ale moim zdaniem trudno mówić o winie prezydenta Tarnowa - stwierdza mecenas Jerzy Synowiec, były prezes Stali Gorzów, a obecnie radny Gorzowa. - Kiedy miasto zgromadziło środki i ogłosiło przetarg, ceny w budowlance były jednak niższe niż obecnie. Chodzi mi zarówno o usługi, jak i materiały. Przerabiamy to w Gorzowie, więc wiem, o czym mówię. Gdyby prezydent w Tarnowie przystał teraz na ofertę, to zostałby politycznie zaatakowany o niegospodarność. Unieważnienie przetargu i ogłoszenie nowego jest najlepszym wyjściem.

- Oczywiście nie skreślałbym Unii z powodu tego, co się stało - komentuje Synowiec. - Ekstraliga Żużlowa powinna poczekać. Jeśli w tym roku odbędzie się drugi przetarg i zostanie on rozwiązany, to warunek postawiony przez władze spółki zarządzającej rozgrywkami zostanie spełniony. Trochę później niż zakładano, ale jednak. I nic to, że prace ruszą dopiero za rok. W takich sytuacjach nie wolno jednak być drobiazgowym.

ZOBACZ WIDEO Leszek Blanik: Jak ktoś jest najlepszy, to wygrywa z każdego pola

Pytanie, czy scenariusz kreślony przez mecenasa jest możliwy do spełnienia. Skąd Tarnów weźmie dodatkowe 40 milionów, żeby spełnić wymogi najtańszej oferty remontu? - Przerabiałem już takie rzeczy, więc mogę powiedzieć, że w drugim podejściu przetargowym zwykle jest tak, że wykonawca usługi nieco obniża oczekiwania, a miasto rezygnuje z pewnych prac, żeby zaoszczędzić. W ciemno mogę założyć, że strony spotkają się w środku drogi - mówi Synowiec.

Warto zwrócić uwagę, że do PGE Ekstraligi puka Speed Car Motor Lublin, który również nie ma stadionu spełniającego licencyjne wymogi. Ekstraliga Żużlowa już mówi, że i tu będą potrzebne gwarancje prezydenta na remont. Może jednak EŻ powinna pomyśleć nad innym rozwiązaniem. Przecież w Tarnowie gwarancje nic nie dały, więc jaka jest pewność, że w przypadku Lublina to zadziała. - Okazuje się, że gwarancje nie są idealnym rozwiązaniem, ale według mnie lepszego nie ma. Sytuacja w miastach i budowlance jest taka, że stadiony trzeba modernizować etapami. Ekstraliga musi iść na ustępstwa. Dlatego, jeśli Unia Tarnów się utrzyma, to należy przymknąć oko i dać jej kolejną szansę. Także Motor, o ile wejdzie, powinien dostać zielone światło. A potem musimy cierpliwie czekać. Z czasem stadiony przybiorą ładny wygląd - kończy Synowiec.


KUP bilet na 2019 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland!

Czy Ekstraliga powinna dać Unii licencję na sezon 2019, mimo iż prezydent miasta nie dotrzymał słowa?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (28):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • trz1971 0
    W Danii Anglii i Szwecji też kiedyś dużo ludzi chodziło na speedway. Niestety nie modernizowali obiektów. Zepchneli do wiosek dlatego teraz siedzą na trawie. Porównując teraz naszą ligę do nich i do ich stadionów to znaczy że byśmy skończyli jak oni.
    No Pasaran jeśli emocje ze szlaki potrafisz zamienić na te z piłki kopanej , to chyba żaden z Ciebie fan speedway'a...
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • sympatyk żu-żla 0
    Każdy ma tyle i tyle kasy przeznaczonej na remont modernizację stadionu. Przetarg wyszedł jak wyszedł.Będzie robiony kolejny.Ciekawi mnie czy ceny budowlane takie są też na zachodzie jak w Polsce.Prezydent miasta powinien posłuchać rady Prezesa Sadego .Remont będzie troszkę dłużej trwał ale można robić go etapami toru nie zamykać..
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • XFANX 0
    A kiedy ktoś nam pomagał ???? chyba że grisza celowo się szprycował matole
    No Pasaran licencja dla Tarnowa zależy od tego czy Toruń utrzyma się w lidze sam, czy trzeba będzie im znowu pomóc ;)
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (25)
Pokaż więcej komentarzy (28)
Pokaż więcej komentarzy (28)
Pokaż więcej komentarzy (28)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×