Jan Konikiewicz: Widzieliśmy niedowierzanie w powodzenie SEC w Chorzowie (wywiad)

WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: One Sport w komplecie. Od lewej Jan Konikiewicz i Karol Lejman
WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: One Sport w komplecie. Od lewej Jan Konikiewicz i Karol Lejman

- Nie mamy postawy roszczeniowej w żużlu. Cieszymy się z tego, co udało się osiągnąć i podążamy własną drogą. W sumie nawet nie dziwię się tym, którzy nie dowierzali w powodzenie projektu SEC na Śląskim - mówi Jan Konikiewicz z One Sport.

W tym artykule dowiesz się o:

Maciej Kmiecik, WP SportoweFakty: Finałowa runda SEC w Chorzowie to najważniejsze zawody w historii firmy One Sport?

Jan Konikiewicz: Zdecydowanie tak. Przecież tutaj nie było toru żużlowego. SEC w Chorzowie było dla nas zupełnie inną skalą żużlowego eventu. Wielkie przedsięwzięcie, w którego powodzenie mało kto wierzył, kiedy zaczęliśmy o nim głośno mówić. Jeszcze więcej było głosów krytyki później. Nie chodzi o to, że ktoś był przeciwko tej idei. Widzieliśmy jednak to niedowierzanie. W sumie to nawet nie dziwię się ludziom, którzy nie byli przekonani w powodzenie tego projektu.

[b]

A sami byliście pewni, że to wypali?[/b]

Gdybyśmy nie byli, to byśmy tego nie robili. Wszystko co staramy się wymyślić jest oryginalne, a nie kopiowane. Staramy się stworzyć nową jakość. Mamy swoją wizję rozwoju speedwaya. Udowadniamy to od kilku lat. Mamy swoje wzloty i upadki. Żużel jest taką dyscypliną sportu, w której pojawia się wiele przypadków losowych. Są kontuzje, zaskakujące końce kariery zawodników, sprawy pogodowe itd. Trzeba się w tym obszarze umiejętnie poruszać. Nie jest to łatwe. Daje to szanse powodzenia, kiedy ma się tę wiarę i determinację.

Ilu kibiców obejrzało finał SEC w Chorzowie?

Dysponujemy dokładnymi danymi. Zawody w Chorzowie obejrzało 31 626 kibiców. Jeśli dojdziemy do porozumienia ze Stadionem Śląskim, odnośnie kolejnych zawodów, to za rok będziemy wiedzieć, co poprawić, żeby było jeszcze lepiej i więcej kibiców. Myślę, że 31 tysięcy to nie jest zły wynik jakby nie było na stadionie, na którym nie ma klubu żużlowego.

Inaczej promuje się imprezę we współpracy z klubem żużlowym?

Oczywiście. To jest zupełnie inny marketing niż w miejscu, gdzie funkcjonuje na co dzień klub żużlowy. Zagłębie żużlowe na Śląsku jest co prawda bardzo duże, ale we współpracy z klubami łatwiej promuje się daną imprezę. Możemy wówczas podziałać choćby kanałami klubowymi, których tutaj nie było. Mimo wszystko, widzieliśmy na trybunach mnóstwo różnych flag. Świadczy to o tym, że event miał ogólnokrajowy i międzynarodowy wymiar. To nas cieszy. Oznacza to, że nasze założenia były dobre. Podołaliśmy wyzwaniu.

Jesteście zadowoleni z frekwencji, o której pan wspomniał? Czy liczyliście na nieco więcej kibiców?

Jesteśmy zadowoleni. Powie ktoś, że było trochę wolnych miejsc. Największym sukcesem organizatora są zawsze wypełnione trybuny. Owszem, ale przyciągnięcie na stadion ponad 31 tysięcy kibiców przy tak napiętym terminarzu imprez żużlowych w Polsce, jest sukcesem. Mamy przecież finały play-off i kibice żyją tymi wydarzeniami. My od podstaw budowaliśmy markę mistrzostw Europy. Nie było to łatwe zadanie. Wracając jeszcze do pytania, wypełniliśmy wszystkie swoje założenia, które stawialiśmy sobie przed finałem SEC.

Jaka była minimalna frekwencja, by to przedsięwzięcia się powiodło?

Nie ukrywaliśmy, że by ten event miał rację bytu, potrzebowaliśmy 15 tysięcy widzów na trybunach. To się udało zrealizować bardzo szybko. W zasadzie zaraz po starcie sprzedaży. Później były prowadzone różne działania marketingowe. Jedne bardziej udane, drugie mniej. Podkreślę raz jeszcze. Jesteśmy zadowoleni. My nie mamy jakiejś roszczeniowej pozycji w speedwayu. Robimy to, co czujemy i którędy chcemy podążać w tym sporcie. Jeśli to się sprawdziło, chcemy rozwijać to jeszcze dalej.

Ile jest prawdy w tym, że finał SEC w Chorzowie był dla firmy One Sport przetarciem przed ewentualną organizacją w przyszłości zawodów Grand Prix?

To jest zupełnie inna historia. Myślę, że przyzwyczailiśmy przez lata kibiców, że nie rozgrywamy rzeczy na łamach mediów, nie rzucamy obietnic bez pokrycia i tez, które są dyskutowane w mediach. Staramy się działać po cichu. Negocjacje lubią spokój i ciszę. Robimy to, co uważamy za słuszne. Krzywa, którą podążamy pokazuje wzrost. Nawet, kiedy zeszły sezon był gorszy, bo faktycznie taki był dla nas. Wynikało to z wielu przyczyn, o których kibice czy dziennikarze nie mają pojęcia. Już w zeszłym roku myśleliśmy o organizacji zawodów na Stadionie Śląskim.

Rok przygotowań, by finał SEC odbył się w Chorzowie?

Nawet więcej. Zanim ogłosiliśmy to na konferencji prasowej, musieliśmy sami wiedzieć, że jesteśmy na to gotowi. Gdyby to wszystko policzyć, to przy samych zawodach pracowało około 200 osób. No może w tej euforii po zawodach trochę przesadziłem, ale nie jestem w stanie zliczyć dokładnie. Tak naprawdę to jest gigantyczna praca i za to chciałem podziękować wszystkim naszym współpracownikom. To nie są jakieś czcze słowa. Bez ich zaangażowania i pasji, gdyby nie poświęcili się tej idei, gdyby nie zarywali nocy, nie byłoby tego przedsięwzięcia. Niektóre osoby rezygnowały ze swojej pracy, żeby tu być i pomagać. To nie jest tak, że my za coś zapłaciliśmy i to jest. To jest wielka idea, która została stworzona w naszych głowach. Wymyśliliśmy, jak to zorganizować. To się dokonało i jesteśmy naprawdę bardzo szczęśliwi.

ZOBACZ WIDEO Start wyścigu żużlowego. Leszek Demski wyjaśnia, kiedy bieg powinien być przerwany

Komentarze (8)
avatar
Paweł Toruń
18.09.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Co to ma być - wywiad w stylu "autoreklama"? Niestety, ale zawody były totalną antyreklamą żużla i były po prostu szkodliwe dla tego sportu. Każdy to widział i w wywiadzie powinno być chociaż k Czytaj całość
avatar
Marian Szyma
18.09.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Finał na Śląskim świetnie zorganizowany, piękna oprawa, strefa kibica super , organizacja na 5 SGP np. W Warszawie ma się od kogo uczyć. Jeszcze raz brawa dla One Sport i walczcie o SGP 
avatar
yes
17.09.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Chwalipięta.
Finał Indywidualnych Mistrzostw Europy, a mowa jak o prywatnych mistrzostwach w sąsiedztwie. 
avatar
Chudy23
17.09.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
avatar
Hampelek
17.09.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Zawody odjechano. No i to na tyle 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.