Żużel. Klubów na poziomie niemało, ale mimo chudszych lat numerem jeden w Toruniu nieustannie speedway

WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: stadion w Toruniu
WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: stadion w Toruniu

Mimo że w tym roku toruńska drużyna żużlowa nie będzie ścigać się w najwyższej lidze, nieustannie pozostaje największym, najbardziej medialnym i nośnym klubem w swoim mieście. eWinner Apator góruje nad resztą w każdym z social media.

W tym artykule dowiesz się o:

Pomijając fakt, że działania torunian w mediach społecznościowych wyglądają na tle innych dużych żużlowych firm w kraju dość blado, w samym Toruniu żużlowcy cieszą się największym zainteresowaniem i są najbardziej widoczni. Social media Klubu Sportowego Toruń S.A. w porównaniu z przedstawicielami innych dyscyplin mogą pochwalić się największym gronem odbiorców w każdej z branych przez nas uwagę platform. I nie zmieniają tego słabsze wyniki.

CZYTAJ WIĘCEJ: Partnerka pożegnała Danny'ego Ayresa we wzruszającym liście

Ciekawostka polega na tym, że w naszej pobieżnej analizie, w której pod uwagę wzięliśmy wiodące toruńskie kluby, tylko Apator i Elana nie są w tym momencie ulokowane w najwyższych ligach w swoich dyscyplinach. Koszykarskie: Polski Cukier i Energa, hokejowe: KH Energa (na lodzie) i Pomorzanin (na trawie) oraz tenisowy KST Energa-Manekin występują na arenach ekstraklasowych. Wyłączając z tego będącą na niezłym poziomie koszykówkę, oceniając potencjał finansowy, reklamowy i popularność, inne dyscypliny nie mają szans mierzyć się z żużlem.

W Grodzie Kopernika dominuje zainteresowanie speedwayem, a następnie wspomnianą koszykówką i piłką nożną. O tym świadczą nie tylko działania w mediach, ale też frekwencja na sportowych arenach. Najwięcej torunian chodzi na Motoarenę. Dalej mamy Stadion Miejski i Arenę Toruń. Tradycje zakorzenione w mieście wciąż mają się dobrze. Żużel jak był, tak jest i zapewne jeszcze długo będzie numerem jeden. Potwierdza to liga i coroczna Grand Prix.

ZOBACZ WIDEO Bartosz Zmarzlik typował Roberta Lewandowskiego na sportowca roku w Polsce

W "socialach" różnica widoczna jest głównie na Facebooku - wciąż głównym medium z tych uznawanych za społecznościowe. Ponad 44 tysięcy polubień znacznie przewyższa wyniki osiągnięte przez Elanę i Polski Cukier (a to aktualny wicemistrz kraju). Jeśli chodzi o kluby z tego samego podwórka, Apator jest w Polsce "na fejsie" piąty, ustępując Falubazowi Zielona Góra, Stali Gorzów, Unii Leszno i Włókniarzowi Częstochowa.

Anioły górują nad sąsiadami również na Twitterze, YouTubie i Instagramie. Należy jasno stwierdzić, że klub prowadzony przez rodzinę Termińskich posiada ogromny potencjał marketingowy, który - co łatwo dostrzec - nie zostaje wykorzystywany. Aktywność w social media jest dość systematyczna, lecz każdy z obszarów powinien działać prężniej, jak na posiadane możliwości. Wzorców nie brakuje, a świadomość bycia zdecydowanym numerem jeden w mieście i przy okazji w regionie (większe i bogatsze są dopiero kluby piłkarskie, ale są one oddalone od Torunia o przynajmniej 150-200 kilometrów) musi zobowiązywać.

CZYTAJ WIĘCEJ: Quiz. Oni często zmieniali kluby. Sprawdź wiedzę!

Nie można nie wspomnieć, że Apator jako jedyny przedstawiciel sportu żużlowego znalazł się wśród finalistów Nagród Biznesu Sportowego za rok 2019 w kategorii "Video Sportowe". "Lata świetności, rok próby. Bądź z nami!". Spot promocyjny, który promowano w social media, zebrał wiele dobrych recenzji i faktycznie robi wrażenie. Potwierdza to tylko, jak mógłby być wykorzystywany przez klub kanał np. na YouTubie. Oby wspomniany spot nie był to tylko wyjątek i oby tego typu działania budujące markę klubu występowały znacznie częściej.

Wybrane toruńskie kluby w mediach społecznościowych (stan na 6 lutego b.r.):

KlubFacebookTwitterYouTubeInstagram
Apator 44 320 pol. 7 922 obs. 2 600 sub. 8 803 obs.
Polski Cukier 16 936 pol. 4 167 obs. 1 310 sub. 6 704 obs.
Elana 21 998 pol. 2 077 obs. 1 850 sub. 6 005 obs.
KH Energa 6 103 pol. 573 obs. - 1 383 obs.
Energa 5 431 pol. 653 obs. 50 sub. -
Pomorzanin 2 849 pol. 191 obs. 128 sub. -
Energa-Manekin 2 470 pol. 29 obs. 294 sub. 292 obs.
Komentarze (4)
avatar
KACPER.U.L
7.02.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Oczywiście,że żużel.Inny wybór byłby jakimś ogromnym nieporozumieniem.Takim liściem jak te samoloty lecące tam ze stranierami,i zawrócone w powietrzu.Kępa zasiądzie na tej wieży to wszystkie wy Czytaj całość
avatar
BOURBON
6.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Czy panowie redaktorzy mają jakieś urazy ? Najpierw głupi tekst że Row to żużel błąd bo to pilka A pana redaktora zapraszam do miasta i sprawdzenie większość ludzi chodzi w szalikach, czapkach Czytaj całość
avatar
Arkadiusz 42
6.02.2020
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Na piłke chodzi 500 osób a na hokej ostatnio regularnie 1200 osób panie redaktorze. zapraszam na mecz z Unia Oświęcim w nastepna niedziele to się pan przekona... 
avatar
wokie
6.02.2020
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
"Najwięcej torunian chodzi na Motoarenę. Dalej mamy Stadion Miejski i Arenę Toruń." Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.