Żużel. Medialna bitwa w pierwszej lidze. Apator pewnie wygra, ale to inni zarobią więcej

WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Niels Kristian Iversen i Norbert Kościuch
WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Niels Kristian Iversen i Norbert Kościuch

Nowa umowa telewizyjna w pierwszej lidze to większe pieniądze dla klubów. Kto będzie najbardziej medialny i kto zarobi najwięcej? Rekordowej liczby transmisji można spodziewać się z meczów, w których pojedzie Apator Toruń.

Pieniądze, które otrzymają kluby pierwszej ligi w ramach nowej umowy telewizyjnej, będą uzależnione od liczby transmisji i awansu do fazy play-off. Najlepsi zarobią po kilkaset tysięcy złotych. A to oznacza, że warto stawiać na widowiska. W medialnej bitwie na ten moment oczywistych względów widać wyraźnego faworyta.

- Podejrzewam, że najbardziej medialnym klubem będzie Apator Toruń - mówi nam Wojciech Dankiewicz, który na co dzień jest ekspertem telewizji nSport+. Doskonale zatem orientuje się w realiach i wie, na czym polega cała zabawa. Jego zdaniem torunianie jako spadkowicz z PGE Ekstraligi będą klubem najbardziej medialnym. To jednak wcale nie musi oznaczać, że zarobią najwięcej. - Możemy mieć pewien paradoks. Uważam, że to na nich będzie zarabiać cała reszta - tłumaczy.

Zobacz także: Jedno wolne miejsce w kadrze czeka na Kasprzaka? Wyraził skruchę, lubi angielskie tory

Co dokładnie Dankiewicz ma na myśli? - Gwarancją emocji są zacięte spotkania, a w przypadku Apatora można przypuszczać, że takie będą mecze wyjazdowe z ich udziałem. A wtedy dzięki torunianom będą zarabiać inni. Na Motoarenie drużyna Tomasza Bajerskiego może rozstawiać wiele ekip po kątach - podkreśla.

ZOBACZ WIDEO Bartosz Zmarzlik typował Roberta Lewandowskiego na sportowca roku w Polsce

Dankiewicz uważa, że największe pieniądze mogą zarobić kluby z Ostrowa i Gniezna, ale różnice nie będą wyraźne. - Ostrovia zrobiła sobie dobrą reklamę. W zeszłym roku odjechała wiele zaciętych spotkań. Zwłaszcza te rozegrane na torze w Ostrowie były wspominane jeszcze długo. Takie obrazki dobrze się sprzedają. Poza tym ich obiekt sprzyja wielkiemu ściganiu, więc podejrzewam, że telewizja będzie chętnie tam jeździć. Podobnie sprawa wygląda w przypadku Startu Gniezno, który jest uważany za głównego rywala torunian w walce o awans do PGE Ekstraligi - tłumaczy Dankiewicz.

Zobacz także: Kroplówka może ujść Drabikowi na sucho. Wniosek o TUE poparty dowodami na leczenie ambulatoryjne

- Różnice nie będą wielkie. Polonia Bydgoszcz, Wybrzeże Gdańsk i Orzeł Łódź też będą regularnie gościć telewizję. Być może będziemy mieć też niespodzianki. Ktoś może wystrzelić i wtedy jego postrzeganie się bardzo szybko zmieni. Najsłabiej na papierze wygląda na razie Lokomitiv Daugavpils. Oni generują najmniejsze emocje, ale kto wie - tłumaczy ekspert nSport+.

Na razie znamy plan transmisji na dwie najbliższe kolejki. W pierwszej telewizja pokaże spotkanie Car Gwarant Startu Gniezno i eWinner Apatora Toruń, a także rywalizację Polonii Bydgoszcz i Arged Malesa TŻ Ostrovii. W drugiej kibice będą mogli obejrzeć mecz eWinner Apator Toruń - Orzeł Łódź i Arged Malesa TŻ Ostrovia - Zdunek Wybrzeże Gdańsk. Co dalej?

- W ciągu najbliższych dwóch tygodni znany będzie plan na dwie następne kolejki - mówi nam Zbigniew Fiałkowski, a to oznacza, że przed startem ligi zostanie opublikowane rozkład jazdy na cztery pierwsze rundy. - Po dwóch kolejkach poznamy piątą i szóstą, a po trzeciej i czwartej opublikujemy siódmą i ósmą. Wszystko będzie działo się systematycznie - podsumowuje wiceprzewodniczący GKSŻ.

Komentarze (16)
avatar
Penhall
5.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Pan ekspert mocno pocisnął .Ź tego co wiem każdy klub pracuje sam na swój wizerunek i rachunek.Po sezonie zobaczymy gdzie najczęściej gościła telewizja. Dziś to wróżenie z fusów. 
avatar
Angrift
5.02.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Trzeba mieć pustke w glowie by robic z jakiejkolwiek druzyny przed sezonem murowanego faworyta. 
avatar
trz1971
5.02.2020
Zgłoś do moderacji
1
3
Odpowiedz
Toruń jest przereklamowany a medialnie to Polonia Bydgoszcz będzie największa bo wraca po latach na swoje miejsce. 
avatar
zibo180
5.02.2020
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Mam takie przeczucie,że w finale 1 ligi pojadą Polonia Bydgoszcz z Apatorem Toruń. 
avatar
caido
5.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W sumie racja. Jeżeli okaże się, że Toruń taki mocny, jak to wszyscy zapowiadają, to wiele zespołów może odpuścić sobie mecze z nimi, bo lepiej oszczędzić sprzęt i zawodników na mecze, w któryc Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.