Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Żużel. Kiedyś Kubica, teraz Zmarzlik. Żużlowy mistrz świata wita kibiców na stacjach benzynowych

Dwukrotny żużlowy mistrz świata, Bartosz Zmarzlik jest twarzą kampanii reklamowej Orlenu. Dołączył tym samym do innych znakomitych polskich sportowców, którzy użyczyli wizerunku paliwowemu koncernowi. - Żużel wchodzi na inny poziom - uważa ekspert.
Maciej Kmiecik
Maciej Kmiecik
Bartosz Zmarzlik WP SportoweFakty / Michał Mielnik / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik

Robert Kubica, reprezentacja Polski siatkarzy czy lekkoatleci z Anitą Włodarczyk na czele. Teraz również Bartosz Zmarzlik wita Polaków na stacjach benzynowych Orlenu. Paliwowy koncern wspiera od tego roku polskiego żużlowca. Mówi się, że kontrakt opiewa na okrągły milion złotych. Zmarzlik przez cały sezon był doskonałym ambasadorem marki.

Od kilkunastu dni zachęca Polaków do zatrzymania się na stacji Orlen i skosztowania hot-doga czy burgera. "Łap smak i w drogę" - poleca Bartosz Zmarzlik. Co prawda żużlowcy, w tym mistrz świata mocno przestrzegają diety i uważają na to, co jedzą, ale nie przeszkadza to bynajmniej, by kierowców namawiać na przekąskę, którą oferuje paliwowy koncern.

Zmarzlik meldował prezesowi wykonanie zadania

W dobie pandemii nie wszystkie dyscypliny sportu poradziły sobie tak dobrze jak żużel. Liga w Polsce wystartowała i zakończyła z sukcesem sezon, a jego zwieńczeniem była obrona tytułu indywidualnego mistrza świata przez Zmarzlika, który po finałowych zawodach w Toruniu meldował prezesowi Orlenu Danielowi Obajtkowi wykonanie zadania. - Zrobiliśmy to - cieszył się 25-latek podczas wizyty w siedzibie swojego głównego sponsora, podkreślając, że jego sukces nie byłby możliwy bez pracy całego teamu, w tym właśnie sponsorów.

ZOBACZ WIDEO Andrzej Rusko: Czugunow chce startować z polską flagą. Holta nie przeszkadzał, a nie potrafi mówić po polsku

- Chciałbym przede wszystkim podziękować firmie PKN Orlen i prezesowi panu Danielowi Obajtkowi za zaufanie. Pamiętam, jak mówiłem, że będę robił wszystko, żeby zrobić coś historycznego, żeby dwa lata z rzędu być mistrzem świata. Jak sen, to się spełniło - podkreśla Zmarzlik w swoich mediach społecznościowych.

Wiadomo już, że współpraca na linii PKN Orlen - Bartosz Zmarzlik zostanie przedłużona. Żużlowiec jest kapitalnym ambasadorem marki, a dzięki kampanii wizerunkowej sponsora, może także przyczynić się do promocji uprawianej przez siebie dyscypliny sportu. - Myślę, że ta kampania może pomóc nie tylko Zmarzlikowi, ale żużlowi jako dyscyplinie - uważa były menedżer, a obecnie ekspert Jacek Gajewski.

Marketingowcy Orlenu zachwyceni złotem Zmarzlika

- Przypuszczam, że ta kampania była przygotowana wcześniej i marketingowcy Orlenu czekali tylko na rozstrzygnięcie rywalizacji w Grand Prix. Przecież z dnia na dzień tak dużej kampanii nie da się przeprowadzić. Osoby odpowiedzialne za ten projekt czekały pewnie w blokach startowych i po zdobyciu przez Bartosza Zmarzlika tytułu mistrza świata ta cała machina promocyjna została uruchomiona - dodaje nasz ekspert.

- Na pewno tak duża kampania wizerunkowa w całej Polsce jest ogromną szansą zarówno dla żużlowca jak i całej dyscypliny. Ambasadorami Orlenu byli w poprzednich latach mistrzowie świata czy olimpijscy. Sportowcy z najwyższego topu. Udział w takiej kampanii da na pewno Bartoszowi Zmarzlikowi większą rozpoznawalność wśród przeciętnego Polaka, który niekoniecznie interesuje się żużlem - uważa Jacek Gajewski.

Również zagorzały kibic Zmarzlika, Władysław Komarnicki, który był prezesem Stali, gdy aktualny mistrz świata zaczynał starty w tym klubie jest pod wrażeniem rozmachu kampanii Orlenu ze Zmarzlikiem. - Od początku podobała mi się koncepcja tej współpracy. To jeden z największych koncernów w naszym kraju. Bartek jest teraz rozpoznawalny na każdej stacji Orlenu, przez które każdego dnia przejeżdżają tysiące Polaków. Uważam, że ta kampania jest świetnym pomysłem - podkreśla honorowy prezes Stali Gorzów.

Zmarzlik w gronie wybitnych polskich sportowców

W kampaniach Orlenu brali udział najbardziej utytułowani lub też niezwykle popularni polscy sportowcy, jak Anita Włodarczyk, siatkarze, czy Robert Kubica. - Widać było, że kampania skierowana była na najwybitniejsze jednostki. W dobie sukcesów siatkarzy reprezentanci Polski pojawiali się w reklamach. Duża grupa lekkoatletów z mistrzami olimpijskimi i mistrzami świata Anią Włodarczyk czy Tomaszem Majewskim na czele też była w teamie Orlenu. Dzięki tej kampanii z Bartoszem Zmarzlikiem żużel wchodzi też na inny poziom. W ostatnim czasie mocno wykorzystywany jako ambasador marki był Robert Kubica, który cały czas jest dużą osobowością polskiego sportu, ale jego powrót do motosportu wcale nie był łatwy - zaznacza Gajewski.

Orlen postawił na indywidualnego mistrza świata na żużlu, Bartosza Zmarzlika i nie zawiódł się. 25-latek obronił tytuł i został pierwszym Polakiem, który ma na koncie dwa złote medale IMŚ. - Za Bartoszem Zmarzlikiem przemawiają znakomite wyniki oczywiście w innej dyscyplinie sportu, która nie ma takiego zasięgu globalnego jak Formuła 1. To w żaden sposób nie przekreśla dorobku Zmarzlika. Powtórzenie takiego sukcesu jak obrona tytułu mistrza świata nie jest wydarzeniem, które często zdarza się w polskim sporcie - podkreśla Jacek Gajewski.

Inaczej na udział Bartosza Zmarzlika w kampanii Orlenu patrzy Adam Krużyński z firmy Nice, która jest przykładem jednego z najdłuższych sponsoringów całej ligi żużlowej. Przez kilka lat była sponsorem tytularnym Nice 1. Ligi Żużlowej i do dzisiaj angażuje się w różne projekty związane ze speedwayem. - Nie wiem, czy pomoże to dyscyplinie, ale samemu Zmarzlikowi na pewno tak. Bartosz jest niepowtarzalny ze swoim niespotykanym głosem. Gdyby on był tylko bardziej medialny, to sprzedałby się idealnie. Dorosły mężczyzna z tak wysokim tembrem głosu - to by pomogło mu w zaistnieniu w świadomości nie tylko kibiców żużla - uważa Adam Krużyński.

Kampania Orlenu, w której twarzą jest żużlowiec, to ogromna szansa nie tylko dla Bartosza Zmarzlika, ale całej dyscypliny. Dotąd to Tomasz Gollob był kojarzony głównie ze sportem żużlowym. Teraz pałeczkę po swoim mentorze przejął Zmarzlik. - Wizerunkowo żużel przebija się i wykorzystuje swoje pięć minut. Nie zapominajmy, że w tym roku nie było igrzysk olimpijskich w Tokio, nie odbyły się także piłkarskie Euro. Gorącym nazwiskiem na rynku sportowym po wygraniu Rolanda Garrosa jest oczywiście Iga Świątek. Sukcesów i sportowców, którzy właśnie ze względu na odwołane imprezy i ograniczenia przez pandemię nie jest w tym roku wiele. Mam nadzieję, że żużel swoją szansę wykorzysta i wejście tej dyscypliny na wyższy poziom będzie czymś trwałym, a nie tylko jednorazowym epizodem z uwagi na problemy, o których wspomniałem - kończy Gajewski.

Czy kampania reklamowa Orlenu z Bartoszem Zmarzlikiem pomoże w popularyzacji sportu żużlowego?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (19):
  • RECON_1 Zgłoś komentarz
    Ciekawe jaki procent zajezdzajacych na Orlen widzac twarz Zmarzlika wie kim on wogole jest?
    • mrfreeze Zgłoś komentarz
      Dobre te hamburgery co Bartula poleca?
      • kibic GKM-u Zgłoś komentarz
        Sam tego do gęby nie weźmie, ale innym poleca. Gdyby ci zapłacili 2 bańki, to byś pewnie Bartuś arszenik polecił jako słodzik do herbaty. Normalne dziadostwo. Reklamuj coś z czego sam
        Czytaj całość
        korzystasz i wiesz, że jest dobre i sprawdzone.
        • Dziadu Zgłoś komentarz
          Ja do samego Orlenu nic nie mam, ale odkąd pojawił się wśród licznych sponsorów Bartka, przylepił się do niego również nasz premier - przypadek? Lansują się politycy przy wielkich
          Czytaj całość
          sportowcach i wmawiają ciemnocie, że są ojcami sukcesu.
          • Szef na worku Zgłoś komentarz
            Zgardzińskigo krew zalewa.
            • MarS_80 Zgłoś komentarz
              @Dziadu: Chciałbym się zgadzać, tylko w przypadku Orlenu ta firma od paru lat przynosi o dziwo zyski, gdzie zawsze były tylko straty..., a w słowniku naftowym "mafia paliwowa"
              Czytaj całość
              już nie istnieje...Wiec nie wiem czy to sukces, czy pech...?
              • MarS_80 Zgłoś komentarz
                @Dziadu: Chciałbym się zgadzać, tylko w przypadku Orlenu ta firma od paru lat przynosi o dziwo zyski, gdzie zawsze były tylko straty..., a w słowniku naftowym "mafia paliwowa"
                Czytaj całość
                już nie istnieje...Wiec nie wiem czy to sukces, czy pech...?
                • SpartyFan Zgłoś komentarz
                  @mar-bor: nie wiesz o czym piszesz, nie kompromituj się! Żarcie na odnowionych Orlenach jakością i smakiem bije Mcdonald's i inne fast Foody. Mają tez zdrową żywność, naturalne, przy
                  Czytaj całość
                  Tobie wyciskane soki. Proponuję sprawdzić, potem pisać. Ja jestem dumny jak na pipidówie dolnej zachodnej widzę wielki plakat z Bartkiem!
                  • Dziadu Zgłoś komentarz
                    Ale Bartek chyba ma świadomość, że jak powie coś niepochlebnego politycznie (po linii władzy), to kasa się kończy? Niech zadzwoni do Małysza, on mu wyjaśni czego nie wolno mówić i co
                    Czytaj całość
                    boli władzę. Orlen- na chwilę obecną, to narzędzie chorego rządu.
                    • kokersi Zgłoś komentarz
                      Nie tankuję i nie jem na Orlenie, Orlen cygani
                      • zawodowiec Zgłoś komentarz
                        Przeciez polowa Polski nie wie nawet kim jest Zmarzlik. Kubice to pompowali w kazdej telewizji i gazecie jako naszego reprezentanta w "elitarnym" sporcie wiec gawiedz kojarzyla twarz,
                        Czytaj całość
                        nazwisko. Za Zmarzlikiem nie idzie praktycznie zadne wsparcie oprocz typowo zuzlowych mediow, ktorych jest pinc i pol.
                        • AMON Zgłoś komentarz
                          To musi być bardzo bolesne dla towarzysza "pierwszego" sekretarza w Gorzowie Komarnickiego że "ukochany" Bartuś w kampanii wyborczej wspierał "pisiorskiego"
                          Czytaj całość
                          Prezydenta RP Andrzeja Dudę ale jak widać każdy ma swoją cenę pieniądze z Orlenu nie śmierdzą :)
                          • mar-bor Zgłoś komentarz
                            Reklamować zdechłą bułkę ze stacji benzynowej, to raczej nie jest jakiś zaszczyt. Ale kasa poszła, trzeba robić co każe Orlen. Kubica wciskał hot-dogi więc też była trochę siara :)
                            Czytaj całość
                            Jak ktoś się nie zna na żużlu, to ten bilboard raczej go do oglądania żużla nie zachęci.
                            Zobacz więcej komentarzy (6)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×