Żużel. Kiedyś Kubica, teraz Zmarzlik. Żużlowy mistrz świata wita kibiców na stacjach benzynowych

WP SportoweFakty / Michał Mielnik / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik
WP SportoweFakty / Michał Mielnik / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik

Dwukrotny żużlowy mistrz świata, Bartosz Zmarzlik jest twarzą kampanii reklamowej Orlenu. Dołączył tym samym do innych znakomitych polskich sportowców, którzy użyczyli wizerunku paliwowemu koncernowi. - Żużel wchodzi na inny poziom - uważa ekspert.

[tag=308]

Robert Kubica[/tag], reprezentacja Polski siatkarzy czy lekkoatleci z Anitą Włodarczyk na czele. Teraz również Bartosz Zmarzlik wita Polaków na stacjach benzynowych Orlenu. Paliwowy koncern wspiera od tego roku polskiego żużlowca. Mówi się, że kontrakt opiewa na okrągły milion złotych. Zmarzlik przez cały sezon był doskonałym ambasadorem marki.

Od kilkunastu dni zachęca Polaków do zatrzymania się na stacji Orlen i skosztowania hot-doga czy burgera. "Łap smak i w drogę" - poleca Bartosz Zmarzlik. Co prawda żużlowcy, w tym mistrz świata mocno przestrzegają diety i uważają na to, co jedzą, ale nie przeszkadza to bynajmniej, by kierowców namawiać na przekąskę, którą oferuje paliwowy koncern.

Zmarzlik meldował prezesowi wykonanie zadania

W dobie pandemii nie wszystkie dyscypliny sportu poradziły sobie tak dobrze jak żużel. Liga w Polsce wystartowała i zakończyła z sukcesem sezon, a jego zwieńczeniem była obrona tytułu indywidualnego mistrza świata przez Zmarzlika, który po finałowych zawodach w Toruniu meldował prezesowi Orlenu Danielowi Obajtkowi wykonanie zadania. - Zrobiliśmy to - cieszył się 25-latek podczas wizyty w siedzibie swojego głównego sponsora, podkreślając, że jego sukces nie byłby możliwy bez pracy całego teamu, w tym właśnie sponsorów.

ZOBACZ WIDEO Andrzej Rusko: Czugunow chce startować z polską flagą. Holta nie przeszkadzał, a nie potrafi mówić po polsku

- Chciałbym przede wszystkim podziękować firmie PKN Orlen i prezesowi panu Danielowi Obajtkowi za zaufanie. Pamiętam, jak mówiłem, że będę robił wszystko, żeby zrobić coś historycznego, żeby dwa lata z rzędu być mistrzem świata. Jak sen, to się spełniło - podkreśla Zmarzlik w swoich mediach społecznościowych.

Wiadomo już, że współpraca na linii PKN Orlen - Bartosz Zmarzlik zostanie przedłużona. Żużlowiec jest kapitalnym ambasadorem marki, a dzięki kampanii wizerunkowej sponsora, może także przyczynić się do promocji uprawianej przez siebie dyscypliny sportu. - Myślę, że ta kampania może pomóc nie tylko Zmarzlikowi, ale żużlowi jako dyscyplinie - uważa były menedżer, a obecnie ekspert Jacek Gajewski.

Marketingowcy Orlenu zachwyceni złotem Zmarzlika

- Przypuszczam, że ta kampania była przygotowana wcześniej i marketingowcy Orlenu czekali tylko na rozstrzygnięcie rywalizacji w Grand Prix. Przecież z dnia na dzień tak dużej kampanii nie da się przeprowadzić. Osoby odpowiedzialne za ten projekt czekały pewnie w blokach startowych i po zdobyciu przez Bartosza Zmarzlika tytułu mistrza świata ta cała machina promocyjna została uruchomiona - dodaje nasz ekspert.

- Na pewno tak duża kampania wizerunkowa w całej Polsce jest ogromną szansą zarówno dla żużlowca jak i całej dyscypliny. Ambasadorami Orlenu byli w poprzednich latach mistrzowie świata czy olimpijscy. Sportowcy z najwyższego topu. Udział w takiej kampanii da na pewno Bartoszowi Zmarzlikowi większą rozpoznawalność wśród przeciętnego Polaka, który niekoniecznie interesuje się żużlem - uważa Jacek Gajewski.

Również zagorzały kibic Zmarzlika, Władysław Komarnicki, który był prezesem Stali, gdy aktualny mistrz świata zaczynał starty w tym klubie jest pod wrażeniem rozmachu kampanii Orlenu ze Zmarzlikiem. - Od początku podobała mi się koncepcja tej współpracy. To jeden z największych koncernów w naszym kraju. Bartek jest teraz rozpoznawalny na każdej stacji Orlenu, przez które każdego dnia przejeżdżają tysiące Polaków. Uważam, że ta kampania jest świetnym pomysłem - podkreśla honorowy prezes Stali Gorzów.

Zmarzlik w gronie wybitnych polskich sportowców

W kampaniach Orlenu brali udział najbardziej utytułowani lub też niezwykle popularni polscy sportowcy, jak Anita Włodarczyk, siatkarze, czy Robert Kubica. - Widać było, że kampania skierowana była na najwybitniejsze jednostki. W dobie sukcesów siatkarzy reprezentanci Polski pojawiali się w reklamach. Duża grupa lekkoatletów z mistrzami olimpijskimi i mistrzami świata Anią Włodarczyk czy Tomaszem Majewskim na czele też była w teamie Orlenu. Dzięki tej kampanii z Bartoszem Zmarzlikiem żużel wchodzi też na inny poziom. W ostatnim czasie mocno wykorzystywany jako ambasador marki był Robert Kubica, który cały czas jest dużą osobowością polskiego sportu, ale jego powrót do motosportu wcale nie był łatwy - zaznacza Gajewski.

Orlen postawił na indywidualnego mistrza świata na żużlu, Bartosza Zmarzlika i nie zawiódł się. 25-latek obronił tytuł i został pierwszym Polakiem, który ma na koncie dwa złote medale IMŚ. - Za Bartoszem Zmarzlikiem przemawiają znakomite wyniki oczywiście w innej dyscyplinie sportu, która nie ma takiego zasięgu globalnego jak Formuła 1. To w żaden sposób nie przekreśla dorobku Zmarzlika. Powtórzenie takiego sukcesu jak obrona tytułu mistrza świata nie jest wydarzeniem, które często zdarza się w polskim sporcie - podkreśla Jacek Gajewski.

Inaczej na udział Bartosza Zmarzlika w kampanii Orlenu patrzy Adam Krużyński z firmy Nice, która jest przykładem jednego z najdłuższych sponsoringów całej ligi żużlowej. Przez kilka lat była sponsorem tytularnym Nice 1. Ligi Żużlowej i do dzisiaj angażuje się w różne projekty związane ze speedwayem. - Nie wiem, czy pomoże to dyscyplinie, ale samemu Zmarzlikowi na pewno tak. Bartosz jest niepowtarzalny ze swoim niespotykanym głosem. Gdyby on był tylko bardziej medialny, to sprzedałby się idealnie. Dorosły mężczyzna z tak wysokim tembrem głosu - to by pomogło mu w zaistnieniu w świadomości nie tylko kibiców żużla - uważa Adam Krużyński.

Kampania Orlenu, w której twarzą jest żużlowiec, to ogromna szansa nie tylko dla Bartosza Zmarzlika, ale całej dyscypliny. Dotąd to Tomasz Gollob był kojarzony głównie ze sportem żużlowym. Teraz pałeczkę po swoim mentorze przejął Zmarzlik. - Wizerunkowo żużel przebija się i wykorzystuje swoje pięć minut. Nie zapominajmy, że w tym roku nie było igrzysk olimpijskich w Tokio, nie odbyły się także piłkarskie Euro. Gorącym nazwiskiem na rynku sportowym po wygraniu Rolanda Garrosa jest oczywiście Iga Świątek. Sukcesów i sportowców, którzy właśnie ze względu na odwołane imprezy i ograniczenia przez pandemię nie jest w tym roku wiele. Mam nadzieję, że żużel swoją szansę wykorzysta i wejście tej dyscypliny na wyższy poziom będzie czymś trwałym, a nie tylko jednorazowym epizodem z uwagi na problemy, o których wspomniałem - kończy Gajewski.

Komentarze (33)
avatar
RECON_1
24.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ciekawe jaki procent zajezdzajacych na Orlen widzac twarz Zmarzlika wie kim on wogole jest? 
avatar
mrfreeze
23.10.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Dobre te hamburgery co Bartula poleca? 
avatar
kibic GKM-u
23.10.2020
Zgłoś do moderacji
1
2
Odpowiedz
Sam tego do gęby nie weźmie, ale innym poleca. Gdyby ci zapłacili 2 bańki, to byś pewnie Bartuś arszenik polecił jako słodzik do herbaty. Normalne dziadostwo. Reklamuj coś z czego sam korzystas Czytaj całość
avatar
Dziadu
23.10.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Ja do samego Orlenu nic nie mam, ale odkąd pojawił się wśród licznych sponsorów Bartka, przylepił się do niego również nasz premier - przypadek? Lansują się politycy przy wielkich sportowcach i Czytaj całość
avatar
Szef na worku
22.10.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Zgardzińskigo krew zalewa. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.