Żużel. Liczby PGE Ekstraligi 2020 (oficjalne dane oglądalności TV i zaangażowanie w mediach)

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik
WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik
zdjęcie autora artykułu

Skumulowana oglądalność meczów PGE Ekstraligi transmitowanych w nSport+ i Eleven Sports w sezonie 2020 to ponad 8,6 mln widzów. Rekordowym okazał się pojedynek Moje Bermudy Stal - Betard Sparta, który w nSport+ obejrzało na żywo 249 tys. widzów.

Z kolei wszystkie wydarzenia związane z PGE Ekstraligą w obu stacjach (mecze i magazyny, jak również emisje powtórkowe) obejrzało 12,2 mln widzów.

W całym sezonie 2020 średnia oglądalność PGE Ekstraligi w obu kanałach wyniosła blisko 132 tys. widzów (licząc okres od czerwca do października oraz wyłącznie mecze LIVE).

W Eleven Sports najwyższą oglądalność osiągnął mecz Moje Bermudy Stal Gorzów - Eltrox Włókniarz Częstochowa (153 tys. widzów, zawody przerwane).

ZOBACZ WIDEO Żużel. PGE Ekstraliga 2020: "giętki Duzers" - żużlowa nauka jazdy

W rankingu najlepiej oglądanych domowych meczów wygrała Betard Sparta Wrocław. Średnio na jej meczach w PGE Ekstralidze przed telewizorami zasiadało w całym sezonie blisko 152 tys. widzów. Na drugim miejscu uplasowali się żużlowcy Motoru Lublin (prawie 136 tys. widzów), a na trzecim MrGarden GKM Grudziądz (blisko 133 tys. widzów).

Statystyki pokazują, że sezony 2020 i 2019 były bardzo podobne pod względem zainteresowania widzów rozgrywkami. Przed rokiem średnio PGE Ekstraligę oglądało w nSport+ i Eleven Sports ok. 130 tys. widzów (wyłącznie mecze LIVE, a sezon trwał wówczas od kwietnia do września).

W 2019 roku najchętniej oglądanym meczem PGE Ekstraligi był pojedynek wrocławsko - zielonogórski (207 tys. widzów w nSport+).

Kolejny rok współpracy PGE Ekstraligi z Wirtualną Polską jako partnerem medialnym - licząc tylko materiały wideo - to blisko 400 produkcji, które przyniosły 41,6 mln odtworzeń.

19 magazynów "Bez hamulców", które emitowano na żywo ze strony głównej Wirtualnej Polski przyniosło 7,4 mln odtworzeń.

Nowa aktywność w aplikacji mobilnej PGE Ekstraligi "Komu kibicujesz?" zakończyła się największym zaangażowaniem kibiców Fogo Unii Leszno 60,99 proc. (18 meczów). Na drugim miejscu znaleźli się fani Motoru Lublin 59,02 proc. (14 meczów), a na trzecim Betard Sparty Wrocław 53,96 proc. (18 meczów).

Aplikacja PGE Ekstraligi globalnie przyniosła rekordową liczbę użytkowników - 117 tys. i ponad 7,5 mln zdarzeń w okresie od czerwca do października.

Niezmiennie najwięcej kibiców było zaangażowanych na oficjalnym profilu PGE Ekstraligi na Facebooku - ponad 106 tys. Na Instagramie ta liczba osiągnęła z kolei blisko 42 tys., na Twitterze 15,8 tys., a na YouTube 13,1 tys.

W trakcie krótkiego sezonu 2020 oficjalna witryna internetowa PGE Ekstraligi zanotowała 3,3 mln odsłon.

Zobacz także: Ostrovia ma kolejnego zawodnika Żupiński idzie do PGE Ekstraligi

Źródło artykułu:
Komentarze (3)
avatar
Mossad
9.11.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ogladalnosc polskiej ekstraklasy jest mniejsza, a telewizje placa 250 mln za sezon. To jest ósma najwyzsza kwota w Europie. A gdzie oni sa w Europie. Skandal płacic tym nieudacznikom taka kase Czytaj całość
avatar
stalowy holender
9.11.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
wszystko cacy tylko ogladalnosc ta jest kosztem kibica , ktory chce isc z rodzina na trybuny ...godziny i terminy meczy sa o kant doopy rozbic  
avatar
stalowy holender
9.11.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
biorac pod uwage fakt ze E lipa jest tylko w TV komercyjnej i to ze jak pisza co niektore trolle to sport "niszowy"to wynik jest bombowy ...gdyby nagle kopana byla pokazywana tylko w Czytaj całość