Z kolei wszystkie wydarzenia związane z PGE Ekstraligą w obu stacjach (mecze i magazyny, jak również emisje powtórkowe) obejrzało 12,2 mln widzów.
W całym sezonie 2020 średnia oglądalność PGE Ekstraligi w obu kanałach wyniosła blisko 132 tys. widzów (licząc okres od czerwca do października oraz wyłącznie mecze LIVE).
W Eleven Sports najwyższą oglądalność osiągnął mecz Moje Bermudy Stal Gorzów - Eltrox Włókniarz Częstochowa (153 tys. widzów, zawody przerwane).
ZOBACZ WIDEO Żużel. PGE Ekstraliga 2020: "giętki Duzers" - żużlowa nauka jazdy
W rankingu najlepiej oglądanych domowych meczów wygrała Betard Sparta Wrocław. Średnio na jej meczach w PGE Ekstralidze przed telewizorami zasiadało w całym sezonie blisko 152 tys. widzów. Na drugim miejscu uplasowali się żużlowcy Motoru Lublin (prawie 136 tys. widzów), a na trzecim MrGarden GKM Grudziądz (blisko 133 tys. widzów).
Statystyki pokazują, że sezony 2020 i 2019 były bardzo podobne pod względem zainteresowania widzów rozgrywkami. Przed rokiem średnio PGE Ekstraligę oglądało w nSport+ i Eleven Sports ok. 130 tys. widzów (wyłącznie mecze LIVE, a sezon trwał wówczas od kwietnia do września).
W 2019 roku najchętniej oglądanym meczem PGE Ekstraligi był pojedynek wrocławsko - zielonogórski (207 tys. widzów w nSport+).
Kolejny rok współpracy PGE Ekstraligi z Wirtualną Polską jako partnerem medialnym - licząc tylko materiały wideo - to blisko 400 produkcji, które przyniosły 41,6 mln odtworzeń.
19 magazynów "Bez hamulców", które emitowano na żywo ze strony głównej Wirtualnej Polski przyniosło 7,4 mln odtworzeń.
Nowa aktywność w aplikacji mobilnej PGE Ekstraligi "Komu kibicujesz?" zakończyła się największym zaangażowaniem kibiców Fogo Unii Leszno 60,99 proc. (18 meczów). Na drugim miejscu znaleźli się fani Motoru Lublin 59,02 proc. (14 meczów), a na trzecim Betard Sparty Wrocław 53,96 proc. (18 meczów).
Aplikacja PGE Ekstraligi globalnie przyniosła rekordową liczbę użytkowników - 117 tys. i ponad 7,5 mln zdarzeń w okresie od czerwca do października.
Niezmiennie najwięcej kibiców było zaangażowanych na oficjalnym profilu PGE Ekstraligi na Facebooku - ponad 106 tys. Na Instagramie ta liczba osiągnęła z kolei blisko 42 tys., na Twitterze 15,8 tys., a na YouTube 13,1 tys.
W trakcie krótkiego sezonu 2020 oficjalna witryna internetowa PGE Ekstraligi zanotowała 3,3 mln odsłon.
Zobacz także:
Ostrovia ma kolejnego zawodnika
Żupiński idzie do PGE Ekstraligi