Żużel. Plebiscyt szansą na sukces. Bartosz Zmarzlik może znów zaskoczyć

Newspix / Rafał Oleksiewicz / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik i Robert Lewandowski
Newspix / Rafał Oleksiewicz / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik i Robert Lewandowski

Bartosz Zmarzlik w 86. Plebiscycie na Najlepszego Sportowca Polski będzie bronił tytułu za 2019 rok. Chociaż wydaje się, że konkurencja ze strony Igi Świątek i Roberta Lewandowskiego jest duża, to zdaniem eksperta mistrz świata ma szansę na wygraną.

Wychowanek Stali Gorzów jako drugi żużlowiec w historii Plebiscytu na Najlepszego Sportowca Polski sięgnął po wygraną. Pokonał w nim także faworyzowanego Roberta Lewandowskiego, co dla wielu było dużym zaskoczeniem. Wydaje się, że w 86. edycji Plebiscytu "Przeglądu Sportowego" do boju o najwyższe laury znów stanie Bartosz Zmarzlik i kapitan reprezentacji Polski w piłkę nożną. Do tej dwójki należy również dodać Igę Świątek, której historyczne zwycięstwo na Roland Garros wzniosło ją na wyżyny popularności.

Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska oraz jednego z najbardziej znanych specjalistów ds. marketingu sportowego, to właśnie młoda tenisistka może być największą faworytką do zwycięstwa.

- Rozpatrując pod względem rangi i historyczności sukcesu, indywidualnego charakteru dyscypliny, ale też wytworzonych emocji i skali zainteresowania, zwycięstwo Igi Świątek jest bardzo prawdopodobne. Młoda zawodniczka niesamowicie rozgrzała rynek podczas turnieju Rolanda Garrosa. Do tego to wydarzenie miało miejsce całkiem niedawno, a przede wszystkim jest to wynik historyczny z perspektywy polskiego sportu - wskazuje faworyta Grzegorz Kita. - Natomiast biorąc pod uwagę specyfikę Plebiscytu, decydować będzie mobilizacja środowiska danej dyscypliny oraz kibicowskie sympatie. Fani często nie głosują na samą skalę sukcesu, ale poprzez zwykłą sympatię czy chęć docenienia sportowców. W tych aspektach może Bartosz Zmarzlik nie jest idealny, ale ma duże atuty i ludzie po prostu go lubią - zauważa ekspert w rozmowie z WP SportoweFakty.

ZOBACZ WIDEO Żużel. PGE Ekstraliga 2020: "giętki Duzers" - żużlowa nauka jazdy

Piękno Plebiscytu

Wyniki Plebiscytu niejednokrotnie były dyskusyjne. Chociażby ostatnie zwycięstwo zawodnika Moje Bermudy Stali Gorzów z Robertem Lewandowskim podzieliło polskich fanów sportu. Nie brakowało nawet głosów, które w dosadny sposób mówiły, że takie wyniki to zwykły skandal, m.in. liczne opinie Wojciecha Kowalczyka. Natomiast Grzegorz Kita zwraca uwagę na specyfikę konkursu oraz jego mechanikę i zasady. To właśnie dzięki nim doświadczamy "piękna" zaskakujących rezultatów.

- Z perspektywy mojej wieloletniej pracy przy wielu dyscyplinach sportowych, dało się zauważyć, że Plebiscyt "Przeglądu Sportowego" jest ważny dla każdego środowiska sportowego. W niektórych tworzy się nawet swoiste plebiscytowe pospolite ruszenie. Szczególnie duża mobilizacja jest zauważalna wśród reprezentantów dyscyplin z dalszych stron gazet. Dla takich sportowców może to być szansa na pokazanie się szerokiej publiczności, niejednokrotnie, po raz pierwszy - tłumaczy prezes Sport Management Polska.

Co więcej, ekspert podkreśla, że to właśnie mobilizacja ma największy wpływ na wynik. - To co najistotniejsze w ocenie wyników Plebiscytu to fakt, że jest to... plebiscyt. To nie są badania ogólnopolskie, to nie jest analiza oparta o zaawansowane wzory matematyczne, tylko plebiscyt popularności lub sympatii. Ważne jest, który sukces przebił się do szerokiej świadomości, ale też ile osób uda się zmobilizować do głosowania i ile oddadzą głosów. Na dodatek jest to formuła umożliwiająca mnożenie głosów nawet przez pojedyncze osoby. Kupony gazetowe, głosy oddawane internetowo, SMSy można wysyłać wielokrotnie. Przez lata widziałem też jak mniej popularne dyscypliny i środowiska potrafią walczyć o głosy i skala tego zjawiska potrafiła mnie zaskoczyć. Stąd też, ta mechanika i zasady, z samej swojej definicji determinują niespodzianki - zauważa Grzegorz Kita.

Finał oznacza możliwości

Teoretycznie zwycięstwo w takim wydarzeniu jak Plebiscyt na Najlepszego Sportowca Polski nie daje niczego poza prestiżem. Jednak, w szczególności dla reprezentantów sportów niszowych, jest to możliwość, aby zaistnieć w świetle jupiterów przy największych polskich gwiazdach, co może przynieść sporo zysków, m.in. pozyskanie nowych sponsorów.

- Obecności w finałowym gronie nie można dewaluować. To zdarzenie, które bardzo dobrze wygląda w portfolio dla sponsorów, pozytywnie oddziałuje na wizerunek i przede wszystkim jest dowodem na zainteresowanie społeczne czy to danym sportowcem, czy daną dyscypliną. W takim przypadku sporo zwłaszcza mogą zyskać ci, dla których dobry wynik w Plebiscycie nie jest sprawą oczywistą. Powiedzmy sobie szczerze, że dla Roberta Lewandowskiego, czy nawet Igi Świątek, zwycięstwo niewiele zmieni w kontekście pozyskania nowych sponsorów. Natomiast w innych przypadkach jest znaczącą szansą - zwraca uwagę ekspert ds. marketingu sportowego.

Należy jednak pamiętać, że sama szansa na pozyskanie sponsora nie oznacza, że on sam przyjdzie. Przede wszystkim jest potrzebna ciężka praca, która potem pozwoli dyskontować ten sukces.

- To wszystko musi być niczym system naczyń połączonych. Jego podstawą są oczywiście osiągnięcia sportowe, ale sukces w Plebiscycie to czasem przysłowiowa kropla, która pozytywnie przelewa czarę. Potem sportowiec też musi to umieć sprawnie wykorzystać. Dobry wynik w Plebiscycie porównałbym do broni, z której nie ma pożytku, jeżeli nie potrafi się z niej strzelać. Dlatego sukcesem w Plebiscycie, nawet zwycięstwem, trzeba umieć się również chwalić, m.in. realizując oparty na sukcesie specjalny program komunikacyjny czy marketingowy. Trzeba po prostu wydłużać oddziaływanie osiągniętego sukcesu i poszerzać jego zasięg - podsumowuje Grzegorz Kita.

Zobacz także: Transmisje dużą szansą na rozwój żużla
Zobacz także: Ważny głos w sprawie powiększenia Ekstraligi

Komentarze (17)
avatar
RECON_1
17.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Po dzisiejszym tytule Lewego yo niestwty on wygra,ale mysle ze Zmarzlik na podium bedzie. 
avatar
Bambrejewo Leszno
15.12.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
@leonidaswro: myślę, że Bartek jest tak skromnym i sympatycznym zawodnikiem, że po prostu nie da się Go nie lubić, coś tak jak kiedyś Andrzej Huszcza, Romek Jankowski czy Leigh Adams. A że czas Czytaj całość
avatar
Bambrejewo Leszno
15.12.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Z racji tego, że od małego kocham zuzel, zagłosuje na Bartka! Świątek dokonała czegoś wyjątkowego, wygrywając jako pierwsza Polka turniej wielkiego szlema! Będzie ciężko powtórzyć Bartkowi suk Czytaj całość
Hen34
15.12.2020
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Najważniejsze że gdy Zmarzlik wygrywa można posłuchać Mazurka, bo medale zdobywa dla POLSKI z orzełkiem na piersi. A u kol. Lewandowskiego Hymn Niemiecki 
avatar
kucharz
15.12.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
@leonidaswro: Ciekawe za co tak bardzo nie lubisz Zmarzlika? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.