Pierwsza edycja Speedway of Nations odbyła się w 2018 roku. Do tej pory w rywalizacji trzykrotnie górą byli Rosjanie, natomiast w tym sezonie niespodziewanie triumfowali Brytyjczycy.
Do tej pory w ramach SoN przeprowadzano dwudniowy finał. Następnie zespoły z miejsc 2-3 jechały w barażu, a o mistrzostwie decydował ostatni wyścig. W nim punkty z fazy zasadniczej nie miały już znaczenia.
Od 2022 roku formuła ulegnie sporym zmianom. Przede wszystkim cała impreza odbędzie się w ciągu czterech dni.
Na 27 i 28 lipca zaplanowane zostały półfinały. Awans uzyskają po trzy najlepsze ekipy. Zapewnione miejsce w finale będą mieli ponadto gospodarze turnieju - w tym przypadku Duńczycy.
W piątek uczestnicy turnieju będą mieli dzień przerwy. Wtedy na torze pojawią się młodzieżowcy, którzy wystąpią w turnieju SoN 2, który zastąpi DMŚJ. W tych zawodach wystąpią Duńczycy oraz sześć zespołów nominowanych przez FIM.
Zwieńczeniem żużlowego maratonu będzie jednodniowy finał SoN. Po 21 biegach rundy zasadniczej odbędzie się baraż, a następnie finał. Warto dodać, że będą to jednocześnie eliminacje do finału DPŚ, który w 2023 roku powróci po sześcioletniej przerwie.
Kolejną istotną zmianą jest rezygnacja z zawodnika rezerwowego do lat 21. Trenerzy będą mogli zbudować skład wyłącznie z seniorów. Nie będzie także obowiązku wysłania trzeciego reprezentanta na tor.
Przypomnijmy, że nadchodząca edycja Speedway of Nations odbędzie się w Esbjergu. Do tej pory półfinały i finał były przeprowadzane na różnych obiektach.
Czytaj także:
- Oni wciąż są do wzięcia! Najciekawsi zawodnicy bez klubów
- Adrian Miedziński o przyczynach przejścia do Bydgoszczy i chęci powrotu do PGE Ekstraligi
ZOBACZ WIDEO Szef polskiego żużla krytykuje regulamin SON. Trener kadry ma wątpliwości