Żużel. Duże zmiany w formule Speedway of Nations. Będzie o co walczyć

WP SportoweFakty / Romulad Rubenis / Na zdjęciu: rywalizacja podczas Speedway of Nations
WP SportoweFakty / Romulad Rubenis / Na zdjęciu: rywalizacja podczas Speedway of Nations

Międzynarodowa Federacja Motocyklowa (FIM) ogłosiła zmiany w formule turnieju Speedway of Nations. Zadowoleni powinni być kibice, którzy otrzymają sporą dawkę ścigania, nie tylko w wykonaniu seniorów.

W tym artykule dowiesz się o:

Pierwsza edycja Speedway of Nations odbyła się w 2018 roku. Do tej pory w rywalizacji trzykrotnie górą byli Rosjanie, natomiast w tym sezonie niespodziewanie triumfowali Brytyjczycy.

Do tej pory w ramach SoN przeprowadzano dwudniowy finał. Następnie zespoły z miejsc 2-3 jechały w barażu, a o mistrzostwie decydował ostatni wyścig. W nim punkty z fazy zasadniczej nie miały już znaczenia.

Od 2022 roku formuła ulegnie sporym zmianom. Przede wszystkim cała impreza odbędzie się w ciągu czterech dni.

Na 27 i 28 lipca zaplanowane zostały półfinały. Awans uzyskają po trzy najlepsze ekipy. Zapewnione miejsce w finale będą mieli ponadto gospodarze turnieju - w tym przypadku Duńczycy.

W piątek uczestnicy turnieju będą mieli dzień przerwy. Wtedy na torze pojawią się młodzieżowcy, którzy wystąpią w turnieju SoN 2, który zastąpi DMŚJ. W tych zawodach wystąpią Duńczycy oraz sześć zespołów nominowanych przez FIM.

Zwieńczeniem żużlowego maratonu będzie jednodniowy finał SoN. Po 21 biegach rundy zasadniczej odbędzie się baraż, a następnie finał. Warto dodać, że będą to jednocześnie eliminacje do finału DPŚ, który w 2023 roku powróci po sześcioletniej przerwie.

Kolejną istotną zmianą jest rezygnacja z zawodnika rezerwowego do lat 21. Trenerzy będą mogli zbudować skład wyłącznie z seniorów. Nie będzie także obowiązku wysłania trzeciego reprezentanta na tor.

Przypomnijmy, że nadchodząca edycja Speedway of Nations odbędzie się w Esbjergu. Do tej pory półfinały i finał były przeprowadzane na różnych obiektach.

Czytaj także:
Oni wciąż są do wzięcia! Najciekawsi zawodnicy bez klubów
Adrian Miedziński o przyczynach przejścia do Bydgoszczy i chęci powrotu do PGE Ekstraligi

ZOBACZ WIDEO Szef polskiego żużla krytykuje regulamin SON. Trener kadry ma wątpliwości

Komentarze (22)
avatar
Tomek z Bamy
13.11.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Koza,lecicie do USA pojezdzic amatorsko? 
sajok
13.11.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zmiany w formule porażające swoją błyskotliwością. Chciałbym, żeby nasi tam pojechali i przerżneli od razu w półfinałach. Ciekawe co by D wymyśliło, żeby nas wepchnać jednak do finału i zarazem Czytaj całość
avatar
ADASOS
12.11.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Podobnie jak niektórzy faceci: w pracy pomiatani i wykorzystywani, bo nie mają kwalifikacji a jak wrócą do domu to "drżyjcie narody". Żona i dzieci bladzi ze strachu, bo nie wiadomo kiedy i za Czytaj całość
avatar
ADASOS
12.11.2021
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
@Gekon: Świetnie to ująłeś. Ale by tak nie było, trzeba by wywalić z polskiego speedwaya skorumpowanych koryciarzy udających ważnych działaczy FIM-owskich. Udających , gdyż od nich nic nie zale Czytaj całość
avatar
Gekon
12.11.2021
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Sr@ją nam do talerza, mówią że mamy zjeść i na koniec pozmywać. My się cieszymy bo sr@ją do naszego talerza i w ten sposób inne są czyste.