Żużel. Czy powrócą baraże? Kluby z jasnym stanowiskiem

WP SportoweFakty / Tomasz Rosochacki / Na zdjęciu: Wiktor Kułakow i Jakub Jamróg
WP SportoweFakty / Tomasz Rosochacki / Na zdjęciu: Wiktor Kułakow i Jakub Jamróg

W kalendarzu sportu żużlowego oraz ligowych terminarzach po raz kolejny zabrakło ważnej pozycji - spotkań barażowych. Głos w tej sprawie zabrali przedstawiciele klubów oraz GKSŻ na łamach Sportowegniezno.pl.

Spotkania barażowe, to temat, który na pewno na swój sposób elektryzuje środowisko. Ich obecność sprawiała, że kluby z niższych lig nie tylko zachowywały szansę na to, aby powalczyć o promocję do wyższej klasy rozgrywkowej, ale również pozwalała kibicom ujrzeć "inne" nazwiska, niż te, które na co dzień rywalizują w danej lidze.

W 2019 roku do Ostrowa zawitał świeżo upieczony mistrz świata Bartosz Zmarzlik. Z pewnością było to nazwisko, które przyciągnęło fanów na stadion. Drugą sprawą był wynik dwumeczu, który to Stal Gorzów wygrała 117:63.

Baraże z kalendarza zniknęły i raczej nie zanosi się na to, aby wróciły. Choć kluby są chętne na tego typu spotkania. - Od razu możemy podpisać się pod pomysłem powrotu baraży. Takie zdanie ma chyba większość klubów pierwszoligowych. To zawsze dodatkowe emocje dla zawodników i kibiców i spory zastrzyk gotówki dla kasy klubu - mówi Mariusz Kędzielski z Zdunek Wybrzeża Gdańsk w rozmowie ze Sportowegniezno.pl.

ZOBACZ WIDEO Kibice w Krośnie dopisują. Prezes chwali się rekordową sprzedażą karnetów

Podobnego zdania jest dyrektor Aforti Startu, Radosław Majewski. Gnieźnianin przyznaje otwarcie, że nikt z klubami na ten temat nie rozmawiał, a brak barażów w tym roku, to kompletne nieporozumienie. Dlaczego więc tych spotkań nie ma w kalendarzu, skoro kluby wyrażają zainteresowanie?

- My o takim założeniu dyskutowaliśmy już 2 lata temu i miało to obowiązywać także w następnym roku. To zostało zapisane i tego się trzymamy. Kluby zgodziły się solidarnie, że są to dodatkowe koszty dla obu drużyn, które w barażu biorą udział - tłumaczy z kolei przedstawiciel GKSŻ, Zbigniew Fiałkowski.

Działacz dodał również, że mecze barażowe oznaczają dla niektórych drużyn nawet dwa miesiące oczekiwania na te konfrontacje. I tutaj trzeba przyznać mu rację. W sezonie 2022 siódma ekipa PGE Ekstraligi rundę zasadniczą zakończyłaby 7 sierpnia, z kolei finały eWinner 1. Ligi zaplanowane są na 18 września. Baraże mogłyby się odbyć zatem najwcześniej 25 września i 2 października.

Fiałkowski dodał również, że nie było żadnych zapytań ze strony klubów, czy będzie powrót tematu barażów, w związku z czym władze PGE Ekstraligi ustaliły, iż nie. I niewykluczone, że znikną one na lata z kalendarza.

Czytaj także:
Żużel. Talent, który zatrzymały kontuzje. Już jako 16-latek był mistrzem
Szalony wyścig z czasem telewizji. Pomogli zebrać dziewięć milionów i uratowali jej życie

Komentarze (16)
avatar
RECON_1
2.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Czyli wychodzi na ro ze za barazami sa za,a nawet przeciw.... 
avatar
sks
1.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pamiętam emocjonujący baraż Start- Włókniarz 43:47, Włókniarz-Start 44:46. Baraże to święto dla kibiców klubu z niższej ligi i oni będą za. Przeciwnikami baraży będą jednak kibice drużyn broni Czytaj całość
avatar
zulew
31.12.2021
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Powinny powrócić. 
avatar
mentikk
31.12.2021
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
To jak? Kluby są zainteresowane, ale pan Fiałkowski twierdzi, że nie są? Druga sprawa, to brak baraży najbardziej na rękę jest przecież ELidze. Po co ponosić dodatkowe ryzyko? Jeszcze przydarzy Czytaj całość
avatar
Gryzoń
31.12.2021
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
W 2017r w barażu Wybrzeze - Apator stadion pękał w szwach i w Toruniu i w Gdańsku spore emocje, kto to zlikwidował i dlaczego? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.