Citroën Racing Trophy Polska z DS3, ale bez Lotosu

Mateusz Senko

Citroën Racing Trophy Polska, pierwotnie rozgrywany jako C2-R2 Teams’ Challenge, wchodzi w kolejną fazę. W sezonie 2011 do rywalizacji z załogami w C2R2 Max będą mogli się włączyć również zespoły w Citroënach DS3 R3. Pierwotnie planowano rozdzielenie tych dwóch samochodów w odrębnych klasyfikacjach, ale ostatecznie organizatorzy postanowili pokazać możliwości nowego modelu.

Głównym argumentem jest chęć utrzymania wysokich nagród finansowych dla wszystkich uczestników Citroën Racing Trophy Polska, które będą wynosić odpowiednio 16000, 12000, 8000, 4000 i 2000 PLN za miejsca od pierwszego do piątego. Na koniec sezonu pierwsze trzy załogi otrzymają bony na części w butiku Citroën Racing o wartości 24000, 16000 i 8000 PLN. Podstawowe założenia programu również nie ulegną zmianie i nadal będzie to cykl otwarty dla uczestników z całej Europy.

Dzięki nowemu modelowi DS3 R3 bardziej doświadczeni uczestnicy mają szansę rozwoju w kierunku mocniejszych klas i samochodów, dzięki którym będą mogli walczyć o wyższe lokaty w klasyfikacji generalnej. W związku z dość wczesnym rozpoczęciem sezonu rajdowego, kalendarz Citroën Racing Trophy Polska nie będzie obejmował pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski - Rajdu Lotos Baltic Cup. Walka rozegra się na trasach pozostałych sześciu rund RSMP, przy czym do klasyfikacji będzie zaliczanych pięć najlepszych rezultatów.

< Przejdź na wp.pl