BetClic sponsorem strategicznym Lecha Poznań

Michał Jankowski

Lech Poznań pozyskał nowego sponsora strategicznego. Będzie nim firma bukmacherska BetClic. Po trudnych i zażartych negocjacjach, które trwały prawie rok, udało osiągnąć się porozumienie, czego efektem było podpisanie umowy, która od 1 lipca będzie obowiązywać przez trzy lata. Prezes poznańskiego klubu, Andrzej Kadziński, poinformował również, że w gronie sponsorów pozostaje Warka.

Spory wpływ na podpisanie umowy miała firma Business Sport Solutions. - Firma BetClic zgłosiła się do nas z zapytaniem, który klub będzie odpowiednim partnerem do promocji firmy na polskim rynku. Kierowaliśmy się ilością i lojalnością kibiców. Ze wszystkich polskich klubów, Lech jest najlepszym produktem marketingowym - mówi Damian Raciniewski z BSS. Negocjacje do łatwych nie należały, co podkreślali na konferencji prasowej przedstawiciele BetClic. - Jeżeli chcesz się dobrze sprzedać, to musisz dobrze negocjować, ponieważ trzeba szanować swoją markę - twierdzi Andrzej Kadziński.

Umowa obowiązywać będzie przez trzy lata, a w życie wejdzie 1 lipca bieżącego roku. Od przyszłego sezonu piłkarze Lecha Poznań będą grać w koszulkach z logo BetClic. Obie strony są zadowolone z warunków, które udało się ustalić, podczas niespełna rocznych negocjacji. - Jestem bardzo zadowolony z podpisania długoletniej umowy, która przyniesie korzyści obu stronom. Umowa jest absolutnie satysfakcjonująca pod względem finansowym - dodaje prezes Kolejorza. Aspekt finansowy nie był jedynym, jakim kierował się zarząd Lecha podczas negocjacji. Sporo atrakcji czeka również na kibiców. W trakcie trwania umowy nie zabraknie konkursów, a za rok reprezentanta fanów Kolejorza, prowadzona przez byłego selekcjonera reprezentacji Włoch, Arrigo Sacchiego, będącego obecnie twarzą BetClic, zmierzy się z pierwszą drużyną Lecha.

Na spore korzyści liczą również przedstawiciele firmy bukmacherskiej. - Mamy nadzieję, że współpraca z tym klubem wzmocni naszą pozycję na terenie Polski - mówi Chief Manager BetClic, Marc Guigo. - Lech jest ambitnym klubem i życzymy mu, aby był na pierwszym miejscu w przyszłym sezonie. Sacchi również liczy, że dzięki firmie BetClic, poznaniacy zyskają nie tylko finansowo, ale sportowo. - Mam nadzieję, że BetClic pozwoli Lechowi się rozwinąć i stać silniejszą drużyną, która będzie znaczyć jeszcze więcej w Europie. Miałem okazję oglądać mecze z Udinese, w których Lech zagrał na bardzo wysokim poziomie i ze sporym poświęceniem - dodaje Włoch.

BetClic powstał cztery lata temu i początkowo działał tylko na rynku francuskim. Jednak po odniesieniu tam ogromnego sukcesu ruszył na inne rynki europejskie i przeniósł swoją siedzibę do Londynu. W Polsce firma ta obecna jest od roku i rozwija się niezwykle dynamicznie.

Oprócz Lecha, BetClic współpracuje z Juventusem Turyn, a także Olympique Marsylia. Z tym drugim klubem poznaniacy najprawdopodobniej nawiążą współpracę. Twarzami firmy są m.in. Deco, Marcel Desailly, Stefan Effenberg, wspomniany Arrigo Sacchi, a w Polsce Mateusz Borek.

< Przejdź na wp.pl