Pentagon Research dla PGE Ekstraligi: żużel obronił się przed pandemią w mediach
Chociaż trwa pandemia koronawirusa COVID-19, która widoczna jest bardzo mocno na rynku sportowym, żużel wykorzystał swoją szansę.
Firma Pentagon Research przygotowała dla PGE Ekstraligi zestawienie dyscyplin według wartości ekspozycji marek - siły mediowej - w telewizji. W sierpniu 2020 roku żużel był na trzecim miejscu.
Tak dobrych wyników żużla nie było nigdy wcześniej. Mocne odbicie na rynku telewizyjnym w Polsce, po kryzysie wywołanym pandemią i "zamrożeniu", sport zawdzięcza także żużlowi, który idealnie wpisał swój terminarz w zmieniającą się sytuację.
Tylko piłka nożna (z wieloma ligami, reprezentacją, rozgrywkami o europejskie puchary itp.) oraz kolarstwo szosowe (Tour de Pologne 2020 odbywał się w dniach 5 - 9 sierpnia i był szeroko relacjonowany) przebiły speedway w zakresie wartości ekspozycji w telewizji.
ZOBACZ WIDEO Żużel. Sprawa Drabika to niebezpieczny precedens. Nie powinno to trwać tak długo
Jeśli chodzi o liczbę ekspozycji, żużel znalazł się w sierpniu 2020 roku na drugim miejscu, ustępując jedynie piłce nożnej.
Pod względem ekwiwalentu żużel wygenerował wartość prawie 52 mln zł. W tym zestawieniu lepsze okazały się liderująca piłka nożna jako dyscyplina – 112 mln i kolarstwo szosowe - 60 mln.
Tak dobrych wyników żużla nie było nigdy wcześniej. To efekt współpracy PZM i PGE Ekstraligi z telewizją (platforma CANAL+, ELEVEN SPORTS, Motowizja), ale przede wszystkim fakt, iż dyscyplina funkcjonuje w sezonie 2020 praktycznie wyłącznie dzięki rozgrywkom prowadzonym na polskich torach.
Zobacz także:
- Sto procent normy Wilków coraz bliżej, świetny Wojdyło. Tabela i statystyki 2. Ligi
- Lokomotiv utrudnił sobie drogę do utrzymania. Zobacz tabelę i statystyki eWinner 1. Ligi
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>