Lotto Ekstraklasa wkracza na salony esportu

Materiały prasowe / Ekstraklasa S.A. / Screen z gry FIFA18
Materiały prasowe / Ekstraklasa S.A. / Screen z gry FIFA18

Ekstraklasa stawia na rozwój w esporcie i jeszcze w 2018 r. chce śmiało wkroczyć na ten rynek z rozgrywkami ligowymi. W tym celu podpisała list intencyjny ze światowym potentatem w zakresie praw medialnych i esportu - Lagardere Sports Poland.

W tym artykule dowiesz się o:

Obie firmy będą wspólnie pracować nad przygotowaniem modelu biznesowego oraz przyszłego formatu esportowej Ekstraklasy.

Ekstraklasa rozpoczęła aktywność w esporcie w lutym 2017 roku, kiedy wspólnie z EA SPORTS, wydawcą gry FIFA, zorganizowała turniej EKSTRAKLASA CUP 17. Po wielkim sukcesie tej imprezy, przygotowywana jest kolejna edycja, w której drużyny klubów Ekstraklasy zmierzą się w niezwykle popularnej w Polsce grze FIFA18.

- Widzimy ogromny potencjał esportu, dlatego chcemy podejść do tematu w pełni profesjonalnie i maksymalnie wykorzystać możliwości promocji ligi za pośrednictwem wirtualnych rozgrywek. Z tego względu postanowiliśmy związać się ze światowym graczem, który może pochwalić się szerokim doświadczeniem na tym polu. Wspólnie chcemy stworzyć przyszłościowy projekt atrakcyjny dla klubów, kibiców, a także sponsorów, reklamodawców i nadawców - powiedział prezes zarządu Ekstraklasy, Marcin Animucki.

Lagardere Sports Poland będzie współpracować z Ekstraklasą przy przygotowaniu rozgrywek esportowych, a także przy wypracowaniu założeń i modelu funkcjonowania wirtualnej ligi piłkarskiej, na najwyższym poziomie w kolejnych latach. Firma reprezentowana w Polsce przez Andrzeja Placzyńskiego będzie jednocześnie upoważniona do rozmów z potencjalnymi partnerami tego projektu.

- Esportowa Ekstraklasa to odpowiedź na najnowsze trendy w marketingu sportowym i na zmianę w sposobie konsumowania mediów. Wspólnie z Ekstraklasą pracujemy nad autorskim formatem ligi łączącej świat piłki nożnej i esportu - nie tylko czerpiemy najlepsze wzorce z już istniejących tego typu projektów we Francji, w Holandii, czy w Australii, ale bierzemy też pod uwagę specyfikę lokalnego rynku i różne potrzeby wszystkich grup interesariuszy związanych z Ekstraklasą. Myślę, że można śmiało powiedzieć, że ten projekt to brakujący element polskiego esportu - powiedział prezes zarządu Lagardere Sports Poland, Andrzej Placzyński.

Rozgrywki LOTTO Ekstraklasy obecne są w dwóch najpopularniejszych grach piłkarskich na rynku. Swój ulubiony klub ligowy można poprowadzić zarówno w serii Football Manager, jak i w grze EA SPORTS FIFA. Od 2013 jedynym symulatorem piłki nożnej, posiadającym licencję na obecność najlepszej polskiej ligi piłkarskiej oraz grających w niej klubów, jest FIFA. Aktualna umowa licencyjna z EA SPORTS obowiązuje od sezonu 2017/18 i jest ważna do końca sezonu 2020/21.

ZOBACZ WIDEO: Oni zajmą miejsce Borka czy Szpakowskiego? Tak pracują komentatorzy e-sportu

Komentarze (0)