Długoterminowe plany rozwoju League of Legends według twórców. Co nas czeka?

Materiały prasowe / eagueoflegends.com / Swain
Materiały prasowe / eagueoflegends.com / Swain

Po ostatnich intensywnych zmianach w balansie gry nadszedł czas wyciągania wniosków i stabilizacji. Twórcy League of Legends zdecydowali podzielić się z graczami planami na kilka kolejnych miesięcy.

W poście na oficjalnym forum League of Legends Riot Scruffy, główny projektant gry, opisał nadchodzące zmiany dzieląc je na te, które deweloperzy zamierzają wprowadzać sukcesywnie podczas trwającego aktualnie sezonu rankingowego i te, które zobaczymy w okresie poprzedzającym kolejny sezon.

Na początek balans zadawanych obrażeń. Twórcy gry uznali, że w rozgrywce istnieje na ten moment za dużo ofensywnych efektów i statystyk, które można ze sobą łączyć. Według deweloperów, postacie, zwłaszcza w początkowej fazie gry, zadają obrażenia zbyt szybko bez możliwości kontrataku ze strony przeciwnika. Zmiany w tej dziedzinie będą miały na celu umożliwienie graczom właściwą reakcję na próby eliminacji podejmowane przez zabójców.

Wiele dyskusji wywołały zmiany sprzed kilku aktualizacji dotyczące osłabienia przedmiotów dla strzelców. Riot chciał otworzyć dolną aleję dla innych klas postaci, jednak szybko okazało się, że magowie i wojownicy zdominowali marksmanów zbyt mocno, nie pozostawiając im żadnego miejsca w rozgrywce.

By naprawić sytuację i przywrócić równowagę na dole mapy, twórcy zdecydowali się delikatnie obniżyć statystyki przedmiotów związanych z szansą na trafienie krytyczne, ale dość mocno zmniejszyć ich koszt. Dzięki temu strzelcy szybciej zyskują wyposażenie potrzebne by w pełni uczestniczyć w rozgrywce, ale wciąż nie są zbyt silni w późnym etapie gry. Riot Scruffy zdradza również, że deweloperzy zamierzają przyglądać się kilku szczególnym postaciom widywanym ostatnio na dolnej alei by utrzymać ich obok marksmanów jako dobrą alternatywę. Wymienia tutaj w szczególności Vladimira, Oriannę, Heimerdingera i Swaina.

To wszystko jeśli chodzi o obecny sezon rankingowy, jednak wzrok Rioterów pada znacznie dalej. Po jego zakończeniu nadejdzie okres przedsezonowy, w którym jak co roku graczy czeka potężna aktualizacja a w niej sporo zmian. Oto kilka celów, wymienionych przez Scruffy'ego, czekających na realizację.

Możliwość powrotów do gry mimo przewagi przeciwnika

Według Riotu zbyt często występuje aktualnie sytuacja, w której przez kilka początkowych minut jedna z drużyn zyskuje przewagę nie pozwalającą przeciwnikom na podjęcie jakiejkolwiek akcji. Szansa na odwrócenie gry ma pozwolić graczom na zdrową, ciekawą rozgrywkę mimo wczesnych błędów swoich bądź sojuszników. Również kompozycje opierające się na późniejszej fazie gry powinny mieć realną możliwość dotrzec do swojego najmocniejszego etapu nawet grając przeciwko postaciom silnym na początku rozgrywki.

Czas spędzony na przypisanej alei powinien być dłuższy

Deweloperzy uznali, że czas spędzony w alejach jest aktualnie za krótki. Zbyt szybko wywiązują się walki drużynowe, co ma realny wpływ na to, jak część bohaterów sobie w nich radzi. Riot chce upewnić się, że faza liniowa potrwa wystarczająco długo, żeby każdy gracz zdążył zbudować chociaż jeden pełny przedmiot, a co za tym idzie, lepiej spełniał swoją przypisaną rolę w starciach drużyn.

ZOBACZ WIDEO Anna Sabat: Nie można mieć wszystkiego od razu. Dałam z siebie wszystko

Alternatywne, szybsze sposoby zamykania gier

Chociaż na chwilę obecną początkowa przewaga jednej z drużyn sprawia, że gry często rozstrzygają się w przeciągu pierwszych 10 minut, twórcy gry zauważają, że przypomina to raczej powolną agonię, a nie zdecydowane zwycięstwo. Kończenie gier z dużą przewagą powinno być według Riotu łatwiejsze i nie opierać się właściwie całkowicie na wzmocnieniu Barona Nashora.

Oddzielenie statystyk i run

Wraz z wprowadzeniem nowego systemu run Riot tłumaczył zmiany potrzebą zobaczenia nowych, kreatywnych sposobów gry. Jednak połączenie unikalnych efektów i statystyk zamiast wprowadzić nowe możliwości jeszcze mocniej ograniczyło graczy. Teraz, kiedy runy na dobre zadomowiły się w grze nadszedł czas na ponowne przyjrzenie się im. Twórcy zapowiadają również zmiany najczęściej i najmniej używanych run.

Pracownicy Riotu dzielą się z graczami również ogólnymi wnioskami, które wyciągnęli na przestrzeni ostatnich miesięcy. Przyznają, że aktualny sezon rankingowy ewoluował do tej pory zbyt dynamicznie nie dając społeczności czasu na przystosowanie się do wszystkich zachodzących zmian. Daje to nadzieję, że w przyszłości reakcja ze strony graczy na kolejne aktualizacje będzie nieco dokładniej analizowana i uwzględniania w rozwoju gry.

Komentarze (0)