Pretekstem do spotkania wszystkich zaproszonych gości był media day specjalnie zorganizowany przez Polską Ligę Esportową tuż przed startem sezonu Jesień 2021.
Sobotnie wydarzenie podzielone zostało na dwie części: sesję warsztatową i foto-wideo. Podczas pierwszej z nich zawodnicy oraz przedstawiciele drużyn, w tym m.in. właściciele i managerowie organizacji oraz członkowie social media teamów, mogli wysłuchać krótkich wystąpień na temat budowania własnej marki, komunikacji i współpracy z ligą. Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej opowiedział o znaczeniu profesjonalnej ligi dla rozwoju zawodników i drużyn, Patryk Wolski, manager gwiazd poruszył ważny aspekt budowania własnej marki, a Jakub Świsłowski ze Sponsoring Insight przybliżył temat wizerunku zawodników w mediach.
Tradycyjnie już podczas wydarzeń organizowanych przez Polską Ligę Esportową nie mogło zabraknąć niespodzianek. Gość specjalny wydarzenia, czyli Marcin Gortat, światowa gwiazda koszykówki i inwestor Polskiej Ligi Esportowej, w charyzmatycznym wystąpieniu omówił znaczenie profesjonalnych szkoleń na przykładzie NBA, przywołując konkretne przykłady przedstawiające realne działania prowadzące do rozwoju organizacji. Legendarny koszykarz wspominał też o znaczeniu zaangażowania zawodników w życie drużyny m.in. z perspektywy współpracy z mediami. Ogromnym zainteresowaniem uczestników #PLEmediaday cieszyło się Q&A z Marcinem Gortatem i przedstawicielami Polskiej Ligi Esportowej. Pytania padające z sali doprowadziły do niezwykle interesującej dyskusji i wymiany doświadczeń.
Druga część wydarzenia w pełni poświęcona była wywiadom, nagraniom oraz grupowej i indywidualnej sesji fotograficznej zgromadzonych drużyn: Mad Dog’s Pact, Illuminar Gaming, Izako Boars, Honoris, PGE Turów Zgorzelec, x-kom AGO, Team Esca Gaming, Tarczyński Protein Team, M1 Eden, których zmagania podczas będzie można obserwować już od 22 września br. W nadchodzącym sezonie PGE Dywizji Mistrzowskiej do walki stanie aż 10 teamów, co oznacza większą liczbę spotkań i dłuższe dni transmisyjne – te startować będą już od godz. 13:00. Stawka jest wysoka, bo pula finansowa do podziału pomiędzy organizacje wyniesie aż 250 000 zł.
Przypomnijmy, że niespełna tydzień temu pomiędzy Polską Ligą Esportową a organizacjami współtworzącymi najwyższą klasę rozgrywkową, podpisana została umowa o Centralizacji Praw Sponsoringowych. To pierwszy tak kompleksowy model biznesowy w świecie esportu, który stanowi deklarację o poważnej i długofalowej współpracy z organizacjami. Dla drużyn oznacza m.in. partycypowanie w kontraktach sponsoringowych, otwarcie drogi do kontaktu z zupełnie nowymi podmiotami, gwarancję stabilności i przewidywalności rozwoju. Dla partnerów poszczególnych dywizji Polskiej Ligi Esportowej – jasność i przejrzystość przynależnych zasad. Warto również podkreślić, że innowacyjność i nowatorskie podejście do zarządzania prawami sponsorskimi wyznaczają zupełnie nieznane dotąd standardy współpracy.