- Intel Extreme Masters w Katowicach to nie tylko największa impreza esportowa w Polsce, ale i na świecie. Na dwa weekendy miasto staje się światową stolicą esportu. Mamy tu ogromną rzeszę fanów, którzy chcą nas odwiedzać. W 2017 roku odwiedziło nas ponad 170 tysięcy osób, a transmisje z rozgrywek oglądało 46 milionów widzów - mówi nam Krzysztof Jonak, szef firmy Intel na Europę Środkową i Wschodnią. - Szacuje się, że na świecie jest już 380 milionów osób, które oglądają rozgrywki esportowe. W Polsce liczbę widzów szacuje się na ponad 6 milionów, z czego 2,8 miliona robi to dość regularnie. Mamy też około 16 milionów osób, którzy grają w gry na różnego rodzaju platformach - dodaje Jonak. - Wiele firm dostrzega potencjał esportu. Podobnie jak w sporcie tradycyjnym mamy do czynienia z emocjami i gwiazdami, a także z ogromną rzeszą osób, którzy są pasjonatami tych rozgrywek. Potężne firmy widzą w tym sposób na dotarcie do zupełnie nowych potencjalnych użytkowników - podkreśla nasz rozmówca.