Rywalizacja Audi z Mercedesem napędzi F1? Niemcy mają plan

Materiały prasowe / Formula E / Na zdjęciu: Lucas di Grassi, kierowca Audi w Formule E
Materiały prasowe / Formula E / Na zdjęciu: Lucas di Grassi, kierowca Audi w Formule E

Volkswagen od roku 2026 wchodzi do F1 z dwiema markami. Porsche ma współpracować z Red Bullem, a partnera ciągle szuka Audi. Dla firmy z Ingolstadt ma to być szansa na dotarcie do nowych klientów.

W tym artykule dowiesz się o:

Volkswagen od roku 2026 zamierza być obecny w Formule 1. Chociaż oficjalnie nie podpisano jeszcze żadnych dokumentów w tej sprawie, to firma już od kilkunastu dni nie ukrywa swoich planów. Do stawki F1 mają dołączyć dwie marki z portfolio VW - Porsche oraz Audi. Jest to dość zaskakujące, bo będą one walczyć między sobą w ramach jednej grupy.

Porsche ma współpracować z Red Bull Racing i siostrzanym Alpha Tauri, co niemal na starcie ułatwia zadanie firmie ze Stuttgartu, bo "czerwone byki" to obecnie czołowy zespół F1. Na dodatek ekipa posiada w swoich szeregach Maxa Verstappena, którego kontrakt obowiązuje do końca 2028 roku.

Temat Audi jest bardziej skomplikowany, bo nawet nie wiadomo, z kim miałaby współpracować marka z Ingolstadt. Ostatnio coraz częściej mówi się o zainwestowaniu w Saubera, który obecnie funkcjonuje w F1 jako Alfa Romeo. Inne, mniej prawdopodobne opcje, to Williams i Aston Martin. Skreślono natomiast możliwość nawiązania partnerstwa z McLarenem.

ZOBACZ WIDEO: Myślisz, że masz zły dzień? To spróbuj przebić tego kolarza

- Audi to znacznie słabsza marka niż Porsche - wyjaśnił Herbert Diess, dyrektor generalny grupy Volkswagen, zdaniem którego firma z Ingolstadt może znacznie więcej zyskać na obecności w F1 niż Porsche.

- Audi ma lepsze argumenty przemawiające za obecnością F1, starty w tej serii to większy potencjał dla tej marki. Wkracza w ten sposób do wyższego segmentu, w którym przyjdzie jej rywalizować ze swoim konkurentem - Mercedesem. Dlatego to ma sens - dodał Diess, cytowany przez gpfans.com.

Porsche to bez wątpienia kultowa marka, stojąca za świetnymi samochodami sportowymi. Jednak Audi, mające w ofercie większy wybór modeli, może pochwalić się lepszymi wynikami sprzedażowymi. Szefowie firmy mają nad czym myśleć, bo wyniki sprzedaży za rok 2021 z trzech najważniejszych rynków (Chiny, USA i Europa) nie są optymistyczne.

Audi w ubiegłym roku zanotowało 1,35 mln nowych rejestracji swoich samochodów, przegrywając wyraźnie rywalizację w klasie premium z niemieckimi rywalami. BMW mogło się pochwalić 1,67 mln rejestracjami nowych samochód, Mercedes - 1,5 mln.

Obecność w F1 da Audi możliwość nawiązania walki o klienta z Mercedesem. Nie jest tajemnicą, że konkurent spod znaku "srebrnych strzał" poprawił swoje notowania właśnie za sprawą sukcesów w królowej motorsportu. W latach 2014-2021 firma z Niemiec zdobyła osiem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów F1 z rzędu, siedmiokrotnie wygrywała też rywalizację wśród kierowców (2014-2020).

- Ktoś może powiedzieć, że nie wierzy w F1, ale istnieją podstawy, by sądzić, że ten sport będzie nadal rósł w przyszłości. Dlaczego zatem mielibyśmy ograniczać tę opcję, skoro będzie generować coraz więcej pieniędzy? - skomentował Diess.

Porsche będzie obecne nie tylko w F1. Firma kontynuuje swoje zaangażowanie w Formułę E, pomimo wycofania Audi. Właśnie szykuje się też do powrotu do wyścigów długodystansowych WEC. - Porsche musi być najbardziej sportową marką samochodową na świecie, dlatego musi działać w motorsporcie, a w takim razie musi być obecne w F1, bo to najskuteczniejsza platforma - zakończył Diess.

Czytaj także:
Postępująca amerykanizacja F1. Czy to dobrze dla sportu?
Rosjanin się doigrał. Jest kara

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.