KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Nagranie wyciekło do sieci. Hamilton ukarany?

Do sieci wyciekło nagranie, na którym Lewis Hamilton po GP Hiszpanii zbliża się do bolidu Sergio Pereza i najprawdopodobniej dotyka tylnego skrzydła. Jeśli tak było faktycznie, Brytyjczyk złamał regulamin F1 i powinien otrzymać karę finansową.

Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Lewis Hamilton po GP Hiszpanii Twitter / Na zdjęciu: Lewis Hamilton po GP Hiszpanii
O tym, że nie warto dotykać cudzego bolidu Formuły 1 przekonał się w ubiegłym roku Max Verstappen. Holender na torze Interlagos sprawdzał tylne skrzydło w bolidzie Mercedesa, sprawdzając jego elastyczność. W tamtym okresie niemiecki zespół oskarżał bowiem Red Bull Racing o stosowanie zbyt giętkich materiałów, podczas gdy sam montował podobne w swoich maszynach.

Sprawą Verstappena zajęła się FIA, która nałożyła na niego karę w wysokości 50 tys. euro za naruszenie zasad parku zamkniętego, w myśl których nie należy dotykać i ingerować w bolidy F1.

Tymczasem do sieci wyciekło nagranie z GP Hiszpanii. Jeden z kibiców uwiecznił moment, w którym Lewis Hamilton przechodził obok bolidu Sergio Perez i starał się uniknąć kontaktu z maszyną "czerwonych byków". Zdaniem części kibiców, Brytyjczyk dotknął jednak tylnego skrzydła w pojeździe Red Bulla. Film został nagrany pod takim kątem, że trudno to jednoznacznie ocenić.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Justyna Kowalczyk-Tekieli wyglądała zjawiskowo. A to był zwykły spacer

W tej chwili nie jest jasne, czy bolidy F1 znajdowały się jeszcze pod ochroną zasad parku zamkniętego. Hamilton po GP Hiszpanii został wezwany na próbę antydopingową i musiał udać się do centrum medycznego w tym celu. Dlatego nie można wykluczyć, że 37-latek pojawił się obok samochodu Pereza na tyle późno, że zniesiono już obowiązywanie przepisu ochronnego. W takiej sytuacji, nawet jeśli reprezentant Mercedesa dotknął tylnego skrzydła, nie spotka go za to żadna kara.

Redakcja motorsport.com poprosiła FIA o komentarz do sytuacji, ale przedstawiciele światowej federacji nie odpowiedzieli na zapytanie redakcji.

Dotykanie bolidów F1 po zakończeniu wyścigu czy kwalifikacji swego czasu było normą, a w takich działaniach przodował Sebastian Vettel. Po incydencie z ubiegłorocznego GP Sao Paulo sędziowie postanowili ukrócić ten proceder. Jak podkreślili oni w swoim komunikacie, "tendencja była postrzegana jako nieszkodliwa i dlatego nie była właściwie nadzorowana", ale "stanowi naruszenie przepisów parku zamkniętego i może spowodować szkody w bolidzie".

Czytaj także:
Kilka zespołów F1 nie dokończy sezonu? Sytuacja wygląda coraz gorzej
Ferrari przekazało fatalne wieści. Charles Leclerc może się martwić

Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy sprawa z GP Hiszpanii zakończy się karą dla Lewisa Hamiltona?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (1)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×