Niemcy w kryzysie. "To jakieś szaleństwo"

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Jeśli Mick Schumacher nie utrzyma miejsca w F1, to po raz pierwszy od lat Niemcy nie będą mieć swojego przedstawiciela w królowej motorsportu. Sytuacja martwi najważniejsze osoby w padoku. - To zbyt ważny rynek dla F1 - ocenia Toto Wolff.

Gdy Michael Schumacher wygrywał wraz z Ferrari kolejne tytuły mistrzowskie w Formule 1, w niedzielne popołudnia przed telewizorami zasiadało ponad 10 mln Niemców. Teraz oglądalność wyścigów F1 w stacji RTL momentami spada poniżej 1 mln. Równocześnie w kalendarzu próżno szukać GP Niemiec, bo tamtejsi promotorzy i sponsorzy nie zamierzają się licytować z krajami Bliskiego Wschodu o miejsce w terminarzu.

Co gorsza dla Niemiec, nie zanosi się na poprawę sytuacji. Po sezonie 2022 z F1 pożegna się Sebastian Vettel, którego dominacja w sezonach 2010-2013 nie potrafiła wzbudzić takiego zainteresowania motorsportem w narodzie, jak w przypadku Michaela Schumachera. Obecnie jedyną nadzieją Niemców jest syn "Schumiego", ale 23-letni Mick również notuje kiepskie wyniki i znajduje się na wylocie z F1.

- To jakieś szaleństwo. Po tych wszystkich latach z Schumacherem i Vettelem, brak Niemca w F1 byłby czymś nienormalnym. Niemcy to dla nas ważny rynek. Verstappen pokazuje zresztą, jaki entuzjazm może generować jeden kierowca w danym kraju. Można to zestawić z tym, co Schumacher zrobił dla Niemiec - ocenił w "Bildzie" Christian Horner, szef Red Bull Racing.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tenisiści czy piłkarze? Jest forma!

Jeśli Mick Schumacher nie znajdzie nowego zespołu w F1, po raz pierwszy od sezonu 1991 Niemcy nie będą miały swojego reprezentanta w stawce. Jak na ironię, jeszcze przed dekadą narzekano na nadmiar niemieckich kierowców w królowej motorsportu. Choćby w sezonie 2010 na polach startowych regularnie pojawiało się siedmiu Niemców.

- Potrzebujemy niemieckiego kierowcy F1, chciałbym też powrotu GP Niemiec. Musimy znaleźć rozwiązanie tego problemu. To zbyt ważny rynek - ocenił Toto Wolff, który jako szef Mercedesa rozpoczął starania, by załatwić Mickowi Schumacherowi miejsce w Williamsie.

Wątpliwości ws. kryzysu motorsportu w Niemczech nie ma Ralf Schumacher. - Powinniśmy zacząć traktować Verstappena jako Niemca - zażartował 47-latek w RTL, zdaniem którego zbyt wysokie koszty sprawiają, że młodzież nie garnie do kartingu w jego ojczyźnie.

- Sporty motorowe mają problem. W czasach Michaela wszyscy chcieli jeździć na gokarty i próbować swoich sił. Nawet jeśli była to kosztowna przyjemność, to rodzice jakoś znajdowali środki na ten cel. Teraz wszystko wygląda inaczej. Sezon w kartingu kosztuje co najmniej 200 tys. euro. Rywalizacja na wyższym poziomie to już 500 tys. euro. Kogo na to stać? - zapytał młodszy z braci Schumacherów.

Niemcom pozostaje kibicować swoim markom w F1. W sezonach 2014-2021 absolutnym dominatorem był Mercedes, choć mowa o zespole, który siedzibę ma w Wielkiej Brytanii. Od roku 2026 w stawce pojawi się Audi, a najprawdopodobniej również Porsche. Być może te marki sfinansują program rozwojowy, który doprowadzi do wyszkolenia nowych talentów na miarę Schumachera czy Vettela.

Czytaj także:
Ferrari zrównane z ziemią po kolejnym błędzie. Jest odpowiedź ekipy
Wybuch agresji Lewisa Hamiltona. Są przeprosiny Brytyjczyka

Komentarze (1)
avatar
Samek87
7.09.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
I co się tu dziwić, że F1 spada, bo tylko kasa i kasa. 500 tys euro za walkę na cartingu to chore. Dlatego jeżdżą tylko dziani synusiowie, a prawdziwej rywalizacji od dawna brak. To samo z samo Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.