Giganci zainteresowani F1. Dobra informacja dla kibiców

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Porsche napotyka problemy z wejściem do F1, bo rozmowy Niemców z Red Bullem zakończyły się fiaskiem. Tymczasem zainteresowanie Formułą 1 wyrażają kolejne firmy motoryzacyjne. Coraz częściej mówi się o producentach z USA i Korei Południowej.

W roku 2026 w Formule 1 pojawią się zupełnie nowe silniki oraz paliwo syntetyczne, które nie będzie emitować dwutlenku węgla. Nowa technologia budzi zainteresowanie największych producentów motoryzacyjnych. Dlatego do F1 wchodzą marki należące do grupy Volkswagen - swoje plany potwierdziło już Audi, zaś Porsche chciało tego dokonać poprzez sojusz z Red Bull Racing.

Rozmowy Niemców z "czerwonymi bykami" zakończyły się fiaskiem, bo zespół z Milton Keynes nie chciał stracić swojej niezależności. Obecnie firma ze Stuttgartu prowadzi rozmowy z McLarenem i Williamsem, bo jej cele pozostaje niezmieniony - pojawić się na polach startowych F1 w sezonie 2026.

Formuła 1 cieszyła się z zainteresowania ze strony Audi i Porsche, bo oznaczałoby to, iż w roku 2026 mielibyśmy w stawce aż pięciu producentów silników. Niemcy dołączyliby do Mercedesa, Ferrari i Renault (Alpine). Ostatnie doniesienia na temat problemów jednej z marek grupy VW nie martwią jednak szefów F1.

- Mogę powiedzieć tylko, że Porsche należy do grupy, która gorąco dyskutowała i nadal bierze udział w dyskusjach na temat nowej jednostki napędowej. Wszyscy czytaliśmy ostatnie doniesienia na temat Porsche i Red Bulla. Do nich należy decyzja - powiedział motorsport.com Stefano Domenicali, który zdradził, że inne firmy motoryzacyjne zgłaszają się do F1 i biorą pod uwagę skonstruowanie nowego silnika pod kątem sezonu 2026.

- Wierzę, że my jako Formuła 1 jesteśmy wystarczająco atrakcyjną i otwartą platformą dla nowych graczy. Są inni producenci, którzy myślą o dołączeniu do stawki, ale na razie wolą się nie ujawniać - dodał szef F1.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tenisiści czy piłkarze? Jest forma!

Kogo Domenicali miał na myśli? W padoku pojawiają się nieoficjalnie doniesienia o firmach ze Stanów Zjednoczonych i Korei Południowej. W tym pierwszym przypadku wymienia się nazwy Chevroleta i Cadillaca, zaś w drugim - Hyundaia i Kia.

Równocześnie Formuła 1 nie zamierza rozszerzać stawki o nowe zespoły. Oznacza to, że producenci w razie dołączenia do mistrzostw będą musieli nawiązać sojusze z już istniejącymi ekipami. To dobra informacja dla kibiców, bo wyrówna się poziom konkurencyjności. Mniej będzie teamów prywatnych, które często skazane są na drugoplanową rolę i nabywanie silników u innego producenta, co sprowadza je do roli klienta.

Czytaj także:
Audi chce Micka Schumachera. Transferowy ból głowy ekipy Kubicy
Red Bull nie dla Porsche. Niemcy szukają nowego partnera w F1

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.