Legenda F1 zostawiła fortunę dzieciom. Ujawniono kwotę

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Frank Williams
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Frank Williams

Wkrótce minie rok od śmierci Franka Williamsa. Brytyjczyk dorobił się mnóstwa sukcesów w F1, a co za tym idzie - sporego majątku. Jak się okazało, założyciel ekipy z Grove pozostawił trójce dzieci pokaźną sumę.

Frank Williams zmarł 28 listopada 2021 roku w wieku 79 lat. Brytyjczyk zapracował na miano jednej z legend Formuły 1. Założony przez niego zespół zdobył do tej pory aż szesnaście tytułów mistrzowskich, co czyni go obok Ferrari i Mercedesa jedną z najbardziej utytułowanych ekip w stawce F1.

Po niemal roku od śmierci Williamsa, brytyjskie media ujawniły szczegóły testamentu Brytyjczyka. Po spłaceniu długów i kosztów pogrzebu, na koncie pozostało dokładnie 14 465 456 funtów. Zostały one podzielone pomiędzy trójkę dzieci zmarłego 79-latka. Jego żona Virginia odeszła bowiem kilka lat wcześniej - w roku 2013.

Skąd wziął się majątek założyciela zespołu z Grove? Na kilkanaście miesięcy przed śmiercią Brytyjczyk sprzedał dzieło swojego życia. Williams we wrześniu 2020 roku trafił w ręce amerykańskiego funduszu Dorilton Capital za kwotę 136 mln funtów. Ta kwota została podzielona pomiędzy akcjonariuszy, bo ekipa była notowana na giełdzie i nie należała w 100 proc. do rodziny Williams.

Najlepszy okres Williamsa w F1 to bez wątpienia lata 80. i 90., kiedy to zespoły nie dysponowały tak pokaźnymi budżetami, a bardziej liczyła się wiedza i kreatywność inżynierów. Brytyjska ekipa swój ostatni tytuł mistrzowski świętowała w roku 1997, zaś po raz ostatni triumfowała w wyścigu w sezonie 2012. Pokazuje to skalę kryzysu, w jakiej znalazł się w ostatnich latach Williams.

Brytyjczyk w roku 1986 przeżył fatalny wypadek samochodowy na południu Francji, wskutek którego doznał urazu kręgosłupa i musiał poruszać się na wózku inwalidzkim. Nie przeszkodziło mu to jednak w zarządzaniu zespołem. Dopiero w roku 2013 przekazał on funkcję szefa Williamsa swojej córce - Claire.

- Jesteśmy w tym sporcie od ponad czterech dekad. Jesteśmy niesamowicie dumni z naszych osiągnięć i spuścizny, którą zostawiamy po sobie. Zawsze byliśmy w F1 z miłości do tego sportu, dla czerpania przyjemności z wyścigów. To nie jest decyzja, której podjęcie przyszło nam łatwo - mówiła Claire Williams w komunikacie dotyczącym sprzedaży zespołu w roku 2020.

- To może być koniec Williamsa jako rodzinnego zespołu, ale jest to też początek nowej ery dla tej ekipy, której życzymy wielu sukcesów w przyszłości - dodawała córka Franka Williamsa.

Czytaj także:
Mercedes bliski transferu kierowcy. To będzie zaskakujący ruch w F1
Były szef F1 poczeka na wyrok. Wraca sprawa zatajenia 650 mln dolarów

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.