Szansa dla Kubicy w F1?! Trwają zakulisowe rozmowy

Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica

Od kilku lat Formuła 1 liczy dziesięć zespołów. Wzrost popularności dyscypliny sprawił, że nie brakuje chętnych na dołączenie do mistrzostw. Stefano Domenicali ma prowadzić w tej sprawie tajne rozmowy i chce przekonać ekipy do poszerzenia F1.

Szanse na to, że Robert Kubica wróci do Formuły 1 są niewielkie. Sam krakowianin ma tego świadomość i nieprzypadkowo wiąże swoją przyszłość z wyścigami długodystansowymi WEC. Jednak Kubica nie jest głuchy na to, co dzieje się w padoku za kulisami. Od miesięcy trwają tam negocjacje dotyczące poszerzenia stawki F1 o nowe podmioty.

- Nowe zespoły, jeśli się pojawią, zwłaszcza w początkowej fazie będą szukać doświadczenia. Budując ekipy od zera, nie wyobrażam sobie, aby ekipy stawiały na młodzież. To dlatego powiedziałem, że nie postawiłbym złotówki na to, że nie wrócę do F1 - mówił Kubica w rozmowie z WP SportoweFakty na początku wiosny.

Nowe informacje ws. poszerzenia stawki F1 przekazał właśnie serwis formu1a.uno. Z ustaleń włoskich dziennikarzy wynika, że Stefano Domenicali robi wiele, aby królowa motorsportu od roku 2026 liczyła aż dwanaście zespołów. Oznaczałoby to poszerzenie mistrzostw o dwie ekipy i tym samym cztery dodatkowe etaty dla kierowców.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: piękna partnerka Arkadiusza Milika zakończyła pewien etap

Czy któryś z nowych podmiotów skusiłby się na Roberta Kubicę? Nie wiadomo. Polak w 2026 roku będzie kończył 42 lata. Teoretycznie to dużo, w praktyce... Fernando Alonso w takim wieku sięga obecnie po kolejne podia w F1 w barwach Aston Martina. To najlepszy dowód na to, że konkurencyjność kierowcy zależy przede wszystkim od osiągów bolidu.

Szef F1 chce przekonać obecne zespoły, aby zgodziły się na powiększenie mistrzostw przy równoczesnym podwyższeniu wpisowego. Podmioty zainteresowane rywalizacją w Formule 1 musiałyby przygotować opłatę startową w wysokości aż 1 mld dolarów. Obecnie wpisowe wynosi "tylko" 200 mln dolarów.

Opłata startowa jest tak istotna dla obecnych zespołów, gdyż rozszerzenie mistrzostw wiąże się z tym, że tort finansowy F1 będzie dzielony na większą liczbę podmiotów. Dlatego też już funkcjonujące ekipy stracą na przyjęciu nowych teamów i będą otrzymywać mniejsze premie.

Obecnie trwa procedura FIA, która ma wyłonić dwa zespoły, które mogłyby dołączyć do F1 w roku 2025 albo 2026. Już teraz wiadomo, że swoje aplikacje złożyły takie ekipy jak Carlin, LKY SUNZ, Andretti w sojuszu z marką Cadillac, HiTech oraz Formula Equal.

Czytaj także:
- RPA coraz bliżej Rosji. F1 rezygnuje z wyścigu
- Możesz poczuć się jak Robert Kubica. Bolid F1 dla Kowalskiego

Komentarze (9)
avatar
Lennox
8.06.2023
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
A ja panie rob postawił bym milion gdybym miał na to ze nie wrócisz już do f1 a co do alonso to jest taka różnica że alonso ma ciągłość jazdy f1 i dwie sprawne ręce 
avatar
Norat
8.06.2023
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Prędzej UFO wyląduje na Orlenie po paliwo niż on wróci do Formuły 1. 
avatar
Asasatadarassa
8.06.2023
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Będą pisać o szansie dalszej jazdy Kubicy w F1 aż do jego śmierci lub do upadku obajtka. 
avatar
Anonymous2328
7.06.2023
Zgłoś do moderacji
4
1
Odpowiedz
Kubica wiecznie żywy zupełnie jak Fogg 
avatar
Adela Rozen
7.06.2023
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
"Tajne rozmowy..." nawet do zmiany kół się Bob nie nadaje,chyba że jedną ręką...:-))) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.