Tajemniczy test Ferrari. Włosi kopiują Red Bulla

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc

Ferrari przed GP Austrii zorganizowało tzw. dzień filmowy. Pod pretekstem kręcenia materiałów promocyjnych włoski zespół miał sprawdzać nowe części w modelu SF23. Za ich sprawą czerwony samochód ma jeszcze mocniej przypominać Red Bulla.

Zgodnie z regulaminem Formuły 1, zespoły mogą dwukrotnie w ciągu roku zorganizować tzw. dzień filmowy. Pozwala on na wykorzystanie bieżącego bolidu, ale kierowcy mogą pokonać maksymalnie dystans 100 kilometrów. Muszą też korzystać ze specjalnych, demonstracyjnych opon. Wszystko po to, aby pod pretekstem kręcenia materiałów promocyjnych nie testować nowych części.

Z ustaleń racingnews365.com wynika, że Ferrari mimo wszystko poświęciło jeden z dni filmowych, aby przetestować szereg nowych części w modelu SF23. Jazdy odbyły się we wtorek na torze Fiorano w pobliżu fabryki zespołu. O poranku za kierownicą siedział Carlos Sainz, a później w kokpicie zmienił go Charles Leclerc.

W modelu SF23 miało znaleźć się przednie skrzydło, które wyglądem łudząco przypomina te, jakie możemy zobaczyć w tegorocznej maszynie Red Bull Racing. Ma ono pojawić się też w czerwonych samochodach przy okazji najbliższego GP Austrii. Podczas popołudniowych przejazdów w bolidzie miała być też zamontowana nowa podłoga.

ZOBACZ WIDEO: brat "Pudziana" z różowymi paznokciami. "A co ja mam do gadania"

W ten sposób Ferrari kontynuuje proces, w ramach którego model SF23 zbliża się wyglądem do konkurencyjnego RB19. Już wcześniej w maszynie Włochów pojawiły się sekcje boczne, które przypominają te stosowane przez Red Bulla. Jest to świadoma decyzja ekipy z Maranello, która uznała, że koncepcja zastosowana przez "czerwone byki" jest najlepsza w obecnych regulacjach technicznych F1.

Celem zmian we włoskim samochodzie ma być poprawa tempa wyścigowego. Ferrari od początku sezonu 2023 ma ogromny problem z nadmiernym zużyciem opon, przez co nie jest w stanie walczyć o miejsca na podium i to w sytuacji, gdy w kwalifikacjach czerwony bolid potrafi nawet rzucić wyzwanie Red Bullowi.

Krokiem w dobrą stronę może być ostatnie GP Kanady, gdzie Ferrari dość odważnie postawiło na strategię jazdy na jeden pit-stop i miało rację. W ten sposób Leclerc i Sainz ze środka stawki przebili się na miejsca tuż za podium. - Nie musimy wyciągać wniosków na temat poprawek w samochodzie po jednym wyścigu - tonował wtedy nastroje Frederic Vasseur, szef włoskiej ekipy.

Ferrari zapowiedziało, że będzie wprowadzać poprawki do SF23 niemal co wyścig, aby kontynuować pogoń za Red Bullem.

Czytaj także:
- Tragedia w rodzinie Jimmiego Johnsona. Trzy osoby nie żyją
- Tego jeszcze nie było. F1 będzie produkować własną energię

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.