Imponujące wyniki finansowe F1. Milionowe zyski

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do GP Meksyku
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do GP Meksyku

Formuła 1 w sposób imponujący zwiększyła swoje przychody w trzecim kwartale 2023 roku. Przychody królowej motorsportu wzrosły z 715 mln dolarów do 887 mln dolarów. Stanowi to wzrost aż o 24 proc.

W tym artykule dowiesz się o:

Z najnowszego raportu finansowego Formuły 1 wynika, że jej zysk wzrósł o 61 proc. - z poziomu 82 mln dolarów w trzecim kwartale 2022 roku do 132 mln dolarów w tym samym okresie 2023 roku. Pozwoliło to na przelanie zespołom sporych premii finansowych. Dziesięć ekip F1 podzieliło między siebie kwotę 432 mln dolarów, podczas gdy dwanaście miesięcy wcześniej było to 370 mln dolarów.

Trudno jednak bezpośrednio porównać oba okresy. W zeszłym roku w trzecim kwartale odbyło się siedem wyścigów, wszystkie w Europie. Natomiast w sezonie 2023 doszło do ośmiu Grand Prix, a inne ułożenie kalendarza sprawiło, że we wrześniu miały miejsce wyścigi w Singapurze i Japonii. Opłaty za ich organizację są wyższe niż w przypadku zawodów na Starym Kontynencie.

Ponadto niektóre strumienie dochodów F1 rozkładają się proporcjonalnie na kwartał według liczby wyścigów. Organizacja dodatkowego Grand Prix w trzecim kwartale sezonu 2023 sprawia, że królowa motorsportu zainkasowała wyższe przelewy.

ZOBACZ WIDEO: Dzień z mistrzem. Bartłomiej Marszałek: "To wtedy poczułem, że kocham ten sport"

Liberty Media w raporcie finansowym odnotowała też wzrost kosztów po stronie F1, ale tłumaczy to inflacją. Właściciel królowej motorsportu musiał wydawać większe kwoty na transport - w tym przypadku dotyczy to zwłaszcza GP Singapuru i GP Japonii. Więcej trzeba było też wykładać na przyjmowanie gości VIP w padoku.

Wyniki finansowe F1 byłyby lepsze, gdyby nie wydatki związane z organizacją GP Las Vegas. W ostatnich dniach ujawniono, że wyścig w "mieście grzechu" w trzecim kwartale 2023 roku pochłonął 280 mln dolarów. Królowa motorsportu zaangażowała się też w serię wyścigową F1 Academy, której zadaniem ma być promocja kobiet w wyścigach. To projekt, który obecnie nie gwarantuje zwrotów finansowych.

- F1 w dalszym ciągu odnotowuje rekordową liczbę sprzedanych biletów na wyścigi, mamy rekordową frekwencję, rozwijamy się w mediach społecznościowych i wyprzedzamy pod tym względem inne dyscypliny sportowe. Ten rozwój przyciąga nowych partnerów handlowych, czego najlepszym dowodem jest najnowsza umowa sponsorska z American Express - skomentował Stefano Domenicali, szef F1.

- Robimy istotne postępy w zakresie naszych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju, zmniejszamy emisję CO2 i wzmacniamy projekt F1 Academy. Postanowiliśmy zwiększyć integrację tej serii z Formułą 1, stąd też obecność wyścigów kobiet w naszym kalendarzu w roku 2024 - dodał Domenicali.

Czytaj także:
- Zmiana wyników w F1? Trzy zespoły wezwane do sędziów
- "Sytuacja nie do przyjęcia". Skandal z kibicami po wyścigu F1

Komentarze (1)
avatar
DragonEnterQt
7.11.2023
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Matka łopaty też zyskała co nieco z dotacji na niepełnosprawnych intelektualnie ;) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.