F1 znów w otwartej telewizji. W Niemczech się udało

Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: start do GP Sao Paulo
Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: start do GP Sao Paulo

W ostatnich latach normą stało się, że F1 trafia do płatnych kanałów, a nawet platform streamingowych. Nie inaczej było w Niemczech. Kibice u naszych zachodnich sąsiadów mają jednak powody do radości. Transmisje z wyścigów F1 wracają do RTL.

W tym artykule dowiesz się o:

Formuła 1 pod rządami Berniego Ecclestone'a, szukając większych sum z praw telewizyjnych, zaczęła sprzedawać je kanałom satelitarnym. W ten sposób dyscyplina stopniowo zaczęła odchodzić od transmisji w powszechnie dostępnych kanałach naziemnych. W ostatnich latach proces ten się pogłębił, czego oznaką jest nadawanie wyścigów F1 w platformach streamingowych.

W Niemczech prawa do transmisji z F1 posiada kodowana platforma Sky, ale przez lata część wyścigów nadawano w bezpłatnym kanale RTL. W ubiegłym sezonie sytuacja uległa zmianie i Niemcy nie mogli zobaczyć za darmo ani jednego Grand Prix. Równocześnie Sky zanotowało ogromny spadek oglądalności F1.

Być może te wydarzenia miały wpływ na decyzję koncernu medialnego, który właśnie ogłosił zawarcie z RTL dwuletniej umowy ws. transmisji wyścigów w kanale otwartym. Niemcy w otwartej stacji zobaczą 7 z 24 imprez. - Po raz pierwszy w życiu brak mi słów - powiedział gazecie "Kolner Express" komentator Kai Ebel.

ZOBACZ WIDEO: Dzień z Mistrzem. Robert Kubica: "Dopóki ta pasja jest, będę to kontynuował"

- Mam już różne projekty na rok 2024, ale oczywiście Formuła 1 to moje życie i bardzo miło byłoby popracować znów na polach startowych. Musimy o tym porozmawiać - dodał niemiecki dziennikarz.

Obecnie F1 u naszych zachodnich sąsiadów przeżywa spory kryzys. Przed kilkoma laty GP Niemiec wypadło z kalendarza, a Nico Hulkenberg jest jedynym reprezentantem Niemiec na polach startowych. Tymczasem w sezonie 2026 z własnym zespołem w stawce pojawi się Audi. Dlatego szefom firmy zależy na tym, aby na nowo wzbudzić zainteresowanie dyscypliną wśród fanów.

- Jako niemiecki kierowca jestem zadowolony z faktu, że F1 ponownie zawita wśród masowej publiczności w moim rodzinnym kraju. To ważny krok po tym, jak znaczenie tego sportu w Niemczech spadło w ostatnich latach - skomentował sytuację Hulkenberg.

W Polsce raczej nie zanosi się na to, aby F1 miała trafić do otwartej stacji. Prawa do transmisji z wyścigów ma platforma Viaplay, która jednak niesie się z zamiarem zakończenia działalności w naszym kraju. Skandynawska platforma wygrała przetarg telewizyjny na trzy lata (2023-2025).

Czytaj także:
- Zburzyli "pomnik Putina". Znak czasów
- Rachunek na 1,2 mln euro. Verstappen stworzył problem

Komentarze (1)
avatar
sparki
21.12.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Weźcie sobie discovery,oni wam otworzą portfele. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.